

Epicentar nesvakidašnjeg, ali i nikad aktualnijeg usporednog testa električnih vozila bio je u aeronautičkom i svemirskom centru INTA u Madridu, gdje su nas ugostile kolege iz magazina Autopista.
Španjolski institut, koji iza visoke žičane ograde i stroge zaštitarske službe u svojoj dubini skriva tehnologiju svemirskog programa, skriva i velik testno-razvojni poligon s vrlo razigranim konfiguracijama zavoja, modulima za simulaciju mokre podloge i poledice te kružnom pistom s vanjskom trakom pod nagibom, što omogućava postizanje maksimalne brzine, odnosno vožnju konstantnim brzinama. Idealno za mjerenje potrošnje i dosega s jednim punjenjem baterije, što je mnogima najvažniji podatak prilikom kupnje električnog automobila.
No, to je samo jedan dio priče, dok je glavni cilj ovog kompleksnog usporednog testa bio i pomalo apstraktan. Potrudili smo se pronaći ‘najizbalansiraniji’ e-auto, odnosno odrediti čiji koncept najbolje ispunjava ulogu električnog vozila. Zato je i društvo vrlo šaroliko, kako po pitanju vozila iz različitih segmenata, tako i osmero kolega novinara iz različitih krajeva Europe.
Internacionalni Master Test otkrio je i brojne druge detalje koji su ‘isplivali’ iz drugog, pa i trećeg plana. Gdje je imaginarna zlatna sredina koja predstavlja ono najbolje od svakog testiranog automobila? Odnosno, koji e-automobil najbolje ispunjava svoju ulogu? Pitanja je mnogo, a pobjednik može biti samo jedan. Krenimo abecednim redom.
Automobili na testu, abecednim redom: