

Kako li je samo ugodan ovaj automobil u gradskom okruženju. Ali koliko smo tek negativnosti zabilježili kad smo ga izveli izvan zone komfora! Prigradska vožnja, autocesta ili jednostavno dinamična vožnja omiljenom zavojitom dionicom, da ne spominjemo slalom i ostale elemente na testnom poligonu, rezultira dubokim razočaranjem. Što se tiče dosega, u kombiniranoj vožnji uspjeli smo prevaliti 250 km, dok vožnja autocestom završava već nakon 170 km, odnosno svega 150 km ako tempomat postavite na 130 km/h.
Kako i prva rečenica naglašava, u gradu je situacija kudikamo bolja, pa smo uz puno pažnje uspjeli prevaliti do 300 km s jednim punjenjem. Međutim, vrlo je naporno voziti tako defenzivno i ostvariti nisku potrošnju, a to vrijedi i za bratske modele Peugeot e-208, Opel Corsa-e i Mokka-e, odnosno Citroën ë-C4, koji svi redom koriste istovjetnu arhitekturu e-pogona i baterije. Šteta, baš je teško ostvariti niski prosjek potrošnje, a pritom treba biti izuzetno nježan s ubrzanjima koja ionako nisu osobito dinamična jer prednje kotače (p)okreće samo 136 KS. Svako energičnije pretjecanje izravno se odražava na smanjenje dosega, dok na brzinama iznad 100 km/h potrošnja ‘leti u nebo’.
Ni dinamičke osobine nisu za pohvaliti, reaktivnost upravljača je poprilično uspavana, pa u sličnom crossoverskom društvu (Cupra Born i VW ID.3) Peugeot e-2008 djeluje kao najmanje poželjan jer se uporno opire promjenama smjera, a pedalu akceleratora potrebno je neprestano pritiskati do daske. To je još više izraženo u modovima vožnje Eco i Normal, koji snagu podrezuju na 82, odnosno 102 KS, što značajno reducira spontanost vožnje koja je donekle prisutna u modu Sport.
Također, u nekim slučajevima imali smo osjećaj da se intenzitet ubrzanja smanjuje kad se baterija isprazni ispod određenog postotka, a svoj danak uzima i rad klima-uređaja. Po svemu sudeći, termalni menadžment baterije nije optimalno riješen, a električnoj 2008-ici godila bi i toplinska pumpa. Toga su u međuvremenu postali svjesni u Peugeotu, pa su sredinom godine u prodaju pustili unaprijeđenu verziju s modificiranim sustavom prijenosa i drugim sitnim poboljšanjima koja su dala određeni rezultat, ali nisu riješila problem ‘u korijenu’.
Na temelju svega navedenog, e-2008 definitivno nije pogodan za dulja putovanja, tim više što se proces punjenja znatno usporava nakon što baterija dostigne 70 posto, što oduzima dragocjeno vrijeme. Na supersnažnoj punionici Ionity trebalo nam je čak 38 minuta da bateriju napunimo od 80 do 100 posto, odnosno 44 minute za isti posao na punionici snage 50 kW. Da, potrebno je golemo strpljenje za punjenje baterije kapaciteta 50 kWh ‘do vrha’, a kako ne biste gubili vrijeme na punjenje tih posljednjih 20 posto, zapravo ćete izgubiti 10 kWh upotrebljivog kapaciteta. Stoga je posve jasno da e-2008 nema što tražiti izvan gradskog okruženja.
No, s uvjetima urbane džungle dobro se nosi. Kao tipičan predstavnik ‘francuske škole’ električni Peugeot je prvenstveno podešen na komfor, upravljanje je neutralno i dovoljno agilno jer nije ni pretjerano težak. Za relaciju kuća-posao i usputne gradske zadatke sasvim dobro služi, ali je potrebno pristati na velike kompromise koje uvjetuje skroman operativni radijus.
PEUGEOT E-2008
E-motor smješten sprijeda. Maksimalna snaga: 100 kW (136 KS). Maksimalni okretni moment: 260 Nm. Litij-ionska baterija iskoristivog kapaciteta od 46,3 kWh. Snaga punjenja do 11 kW AC i do 100 kW DC. Masa vozila: 1.623 kg. Gume: 215/65 R16. Najviša brzina: 150 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 8.1 s. Prosječna potrošnja: 15.7 kWh/100 km. Autonomija: 342 km. Cijena: od 36.000 eura. (u Španjolskoj)
Sljedeći model u Mastertest electric usporednom testu je TESLA MODEL 3