Mastertest electric 2022. – Volkswagen ID.3

Kao i sestrinska Cupra Born, VW ID.3 može se pohvaliti izrazito niskom potrošnjom u gradskim uvjetima

Iako Cupra Born u trenutku pisanja teksta nije službeno dostupna u prodaji u Hrvatskoj, pa samim time nema službenu maloprodajnu cijenu, na većini europskih tržišta bratski VW ID.3 je s istim baterijskim sklopom skuplji automobil. Teško je pronaći opravdanje za tu razliku u cijeni, tim više što je riječ o istovjetnoj platformi, a Cupra Born pritom ima i atraktivnije unutarnje uređenje. Nadalje, nema ni razlike u performansama, potrošnji električne energije i procesu punjenja baterije, jer riječ je o istovjetnim modelima koji su drukčije dizajnerski interpretirani.

No, razlike ipak postoje. Jednom dijelu kupaca svidjet će se mekanije podešen ovjes na modelu ID.3, na račun kojeg je komfor izašao u prvi plan, uz manje kompromise po pitanju vozne dinamike. Stvar osobnog ukusa, no Cupra Born bila je najugodnije iznenađenje na testnom poligonu i u pojedinim situacijama nikada ne bismo rekli da ima ikakve veze s bratom blizancem iz VW-a.
Po kriteriju praktičnosti VW je u svemu usporediv s Cuprom, pa ćemo se fokusirati na detalje koji čine razliku. Pritom mislimo na razliku u odnosu na ID.3 prve serije koji pamtimo po manjkavoj završnoj obradi pojedinih detalja, što je sada ispravljeno, a unaprijeđen je i proces punjenja baterije, što je kod električnih vozila itekako bitno. U konkretnom slučaju, baterijski paket kapaciteta 58 kWh ima ograničenu snagu punjenja od 100 kW kada je riječ o e-motoru snage 204 KS.

Podsjetimo, Cupra Born u inačici E-Boost može puniti bateriju snagom do 120 kW, no ID.3 ima i više nego dobre performanse. Punjenje smo započeli s baterijom na 6 posto i već za 10 minuta dosegli smo 30 posto napunjenosti, a nakon 18 minuta baterija je dosegnula 50 posto kapaciteta. Već nakon 36 minuta baterija se napunila do 80 posto, što znači da zaustavljanja na brzim punjačima mogu biti kratka tek toliko da u miru popijete kapučino. Čak i da s nogu ‘srknete’ espresso, baterija će se osvježiti energijom i osigurati vam dovoljno autonomije do kraja dana.
Sukladno bateriji od 58 kWh, što je u usporedbi s većinom testnih kandidata relativno skroman kapacitet, ovako konfiguriran ID.3 nije najbolji odabir za putovanje na veće udaljenosti.

Ipak, kao i sestrinska Cupra Born, ID.3 se može pohvaliti izrazito niskom potrošnjom u gradskim uvjetima gdje smo zabilježili prosjek od 13,1 kWh/100 km, odnosno maksimalni doseg od 440 km. Minimalna potrošnja u kombiniranim uvjetima, dakle prigradskoj vožnji iznosi 15,3 kWh/100 km, što dovodi do respektabilnog dosega od 380 km. U uobičajenom ciklusu kombinirane vožnje izmjerili smo prosjek od 17,3 kWh/100 km i posljedični doseg od 335 km, dok vožnja autocestom kvari dobru sliku i potrebno je dopuniti bateriju svakih 230 km kako se ne biste doveli u neugodnu situaciju. Zadnja stvar koju želite na putovanju je potpuno prazna baterija, stoga ne preporučujemo vožnju ‘na rezervi’, već sugeriramo da se spojite na punjač prije no što putno računalo ispiše preostali doseg od 30 km. Ne isplati se riskirati, jer osim neispravnog ili zauzetog punjača, može se odigrati scenarij preopterećenja i pada naponske mreže, pa se kao jedino rješenje nameće poziv vučnoj službi.

VW ID.3
E-motor smješten straga. Maksimalna snaga: 150 kW (204 KS). Maksimalni okretni moment: 310 Nm. Litij-ionska baterija kapaciteta 58 kWh. Snaga punjenja do 11 kW AC i do 100 kW DC. Masa vozila: 1.794 kg. Gume: 215/55 R18. Najviša brzina: 160 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 7.3 s. Prosječna potrošnja: 15.6 kWh/100 km. Autonomija: 415 km. Cijena od 41.000 eura (u Španjolskoj)

Zaključak i završni poredak možete pogledati OVDJE