Mastertest electric 2022. – BMW i4
Vozna dinamika je tipična za brend, a tu su i svi oni poznati začini koji bavarsku limuzinu čine tako privlačnom
Kao istinski predstavnik premiuma, barem dok ne osjetimo čari Mercedesovih modela EQE i EQS, možemo odmah reći da je BMW podigao ljestvicu vrlo visoko. Doduše, klasična karoserijska forma sedana ne nudi osobitu varijabilnost niti raskošnu prostranost za četvero, a još manje za petero putnika, i to je bila glavna kritika većine testnih vozača. S druge strane, govorimo o najboljoj aerodinamici što se izravno odražava na smanjenje potrošnje električne energije, odnosno produženje dosega.
U trenucima putovanja do udaljenijeg odredišta, to znači i određenu uštedu u vremenu koje biste izgubili čekajući spojeni na punjač. Pragmatičari će odmah shvatiti što želimo reći, a usudili bismo se zaključiti da i4 ima itekako kompetitivnu cijenu s obzirom na sve ono što nudi. Za razliku od manjih i povoljnijih e-automobila, bavarska limuzina sposobna je za dulja putovanja i pored nje nije nužno imati u garaži drugo vozilo koje pokreće motor s unutarnjim izgaranjem.
Čitate li između redaka, vjerojatno ste shvatili da je dotični BMW i4 razbio psihološku barijeru vezanu uz putovanja na veće udaljenosti, slično kao i Tesla 3 s većom baterijom. Jasno, sve navedeno vrijedi ako potrošite malo vremena na planiranje, što je kod e-vozila neizbježno. Bilo kako bilo, BMW je u vrlo maloj grupi automobila koji dokazano mogu prevaliti 500 km u mješovitom ciklusu vožnje, dok ostale brojke vezane uz potrošnju možete proučiti u našim tablicama.
Između ostalog, da ovdje previše ne ulazimo u detalje, u tablicama ćete pronaći potrošnju i doseg u gradskim sredinama, kao i i onu pri zadanim brzinama vožnje, pa ćete lako procijeniti koliki bi bio doseg na vašoj uobičajenoj ruti. BMW ovdje nije prvak bez razloga, jer umjerena potrošnja i veliki doseg čine ga maratoncem među e-vozilima, dok brzina i učinkovitost punjenja baterije ne ostavlja mjesta prigovorima. Bez obzira je li riječ o priključku snage 50 ili 350 kW, proces punjenja baterije je stabilan i bez 800-voltne tehnologije.
Jasno, BMW-u ne nedostaje brzine ni na drugim područjima, vozna dinamika je tipična za brend, a tu su i svi oni poznati začini koji bavarsku limuzinu čine tako privlačnom. Testirani i4 možda nije nepotrebno brz na pravcu kao Volvo C40 Recharge Twin, ali svoju ulogu ispunjava više nego korektno. Tko želi još veći ‘dio kolača’ može odabrati varijantu M50 koja potpuno opravdava slovnu oznaku M i sve što ona podrazumijeva. No, već standardni i4 eDrive 40 nudi sasvim dovoljno temperamenta. Menadžment motora podešen je tako da regulira inicijalnu isporuku okretnog momenta, zbog čega ubrzanja iz točke mirovanja nemaju karakteristično silovit udarac u leđa.
Što se tiče kočnica, nakon tri uzastopna zaustavljanja zabilježili smo praktično identične vrijednosti, a osjećaj na papučici kočnice je transparentan, uz mogućnost preciznog doziranja. Također, intenzitet regenerativnog kočenja odlično je usuglašen s odabranim modom vožnje, pa zadovoljstvo u vožnji nikada nije potisnuto u drugi plan. Bez obzira na pozamašnu masu vozila, ključna je niska točka težišta, stoga se i4 precizno navodi u plesu kroz čunjeve. Po pitanju dinamičkih osobina električni BMW ostaje rasni atletičar, istovremeno vrlo brz i vrlo siguran. I što je najbolje od svega, vožnja u visokom ritmu nije naporna za vozača, odnosno nije ni blizu tako fizički zahtjevna kao u Teslinom Modelu 3. Ipak je riječ o bogatom iskustvu i nasljeđu koje skriva bijelo-plavi propeler.
BMW I4 GRAN COUPÉ 40 EDRIVE
E-motor smješten straga. Maksimalna snaga: 250 kW (340 KS). Maksimalni okretni moment: 430 Nm. Litij-ionska baterija, iskoristiv kapacitet 80,7 kWh. Snaga punjenja AC do 11 kW, DC do 205 kW. Masa vozila 2.125 kg. Dimenzije guma 225/55 R17. Najviša brzina: 190 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 5.7 s. Prosječna potrošnja: 16.1 kWh/100 km. Autonomija: 589 km. Početna cijena: 57.112 eura (u Španjolskoj)
Sljedeći model u Mastertest electric usporednom testu je CUPRA BORN