Mastertest electric 2022. – Ford Mustang Mach-E

Neki će reći da je ovo blasfemija, jer ime Mustang ima božanstveni prizvuk, no elektrifikacija je učinila svoje

Iza galopirajućeg konja na prednjoj maski krije se veliko nasljeđe, ali Mustang Mach-e potpuno okreće ploču i kreće od praznog lista papira. Neki će reći da je ovo blasfemija, jer ime Mustang ima božanstveni prizvuk, no elektrifikacija je učinila svoje. Je li ovo bio ispravan marketinški potez pokazat će vrijeme, no činjenica je da Mach-e ima uvelike drukčiji pristup od inicijalno očekivanog. Umjesto muscle-cara stigao je u pomodni SUV koji u jednu ruku izgleda impozantno, ali se stalno provlači paralela s izvornikom pa stvari isprva baš i ne sjedaju na svoje mjesto.

Umjesto snažnih oktanskih emocija i vozačke senzacije dobili smo olujnu tišinu e-pogona i neku sasvim novu osobnost. Ako vas to ne osvoji ‘na prvu’, osjećat ćete se kao da vas je netko ubacio u drugu dimenziju, u nepoznato okruženje. U svakom slučaju, stvar je vrlo subjektivna i neki se vjerojatno nikad neće saživjeti s Mustangom novog doba i onime što on predstavlja.

A Mustang Mach-e je velik. Strukturalno je impozantan, djeluje masivno i teško, a u verziji s dva pogona (ukupno 361 KS) i XXL baterijom djeluje kao da je spreman za sve izazove. Ali baš i nije. Nema tu mehaničke spontanosti koju biste očekivali, ovo nije automobil za vožnju, već za pilotiranje. Nastavite li inzistirati sa svojim vozačkim inputima, ubrzo ćete otkriti i svu grubost u povratnim reakcijama, osjetit ćete divljeg konja koji se opire naredbama i što ga više podbadate mamuzama, to je veća disharmonija.

Ali nekih čari ipak ima. Poveznice s originalom postoje, a to prije svega znači da Mach-e traži čvrstu mušku ruku, odlučan pokret upravljačem, ali i odmjeren pokret desnog stopala. Uz uključen mod ‘One Pedal’ vozač se neće snaći od prve sekunde, jer isporuka snage i efekt kočenja traže kraći period prilagodbe, posebno kada se vozi u sporijem ritmu. Električnom Mustangu nedostaje homogenosti, ali kad se saživite s njegovom koncepcijom, pa i raskošnom konjicom, pronaći ćete i dozu sreće za upravljačem. Riječ je o jedinstvenom doživljaju vožnje popraćenom naglašenom čvrstoćom karoserije, ali tvrdo podešen ovjes nervozno reagira na sve vrste neravnina pa je razina komfora na granično niskoj vrijednosti. To nimalo ne godi u uvjetima svakodnevice, ali pruža dobru podršku za dinamičan ples kroz zavoje različitih konfiguracija, kad je ljuljanje karoserije dobro prigušeno.

No, kada se aktiviraju kočnice na vidjelo izlazi pozamašna masa vozila, odnosno njegova inercija i opiranje promjenama smjera, koje je kudikamo više izraženo nego kod ostalih testnih kandidata. Pogon na sve kotače podešen je tako da u većini situacija imitira stražnji pogon, no u praksi na poligonu, a posebno tijekom slaloma, primjetan je nedostatak uglađenosti u distribuciji snage između osovina. Subjektivno, na momente se čini kao da prednji i stražnji kotači ‘rade u suprotnim smjenama’.

U smislu učinkovitosti e-pogona, evidentno je da Mach-e ima prostor za napredak. Unatoč tome što nosi golemu bateriju u svojem trbuhu, sloboda u kretanju ipak je ograničena visokom prosječnom potrošnjom od 25 kWh/100 km kad napustite gradsko okruženje. Također, krivulja punjenja baterije daleko je od idealne, ne samo zbog velikog kapaciteta, već i zbog činjenice da nakon što dosegne 80 posto napunjenosti snaga punjenja drastično pada. U najboljem slučaju, želite li bateriju napuniti do 100 posto, potrebno je pričekati sljedećih 80 minuta.

FORD MUSTANG MACH-E EXTENDED RANGE
E-motor sprijeda i straga, pogon na sve kotače. Maksimalna snaga 258 kW (351 KS). Maksimalni okretni moment: 580 Nm. Litij-ionska baterija iskoristivog kapaciteta od 88 kWh. Snaga punjenja do 11 kW AC i do 150 kW DC. Masa vozila: 2.257 kg. Gume: 225/55 R19. Najviša brzina: 180 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 5.1 s. Prosječna potrošnja: 18.7 kWh/100 km. Autonomija: 450 km. Cijena: od 65.000 eura (u Španjolskoj)

Sljedeći model u Mastertest electric usporednom testu je KIA EV6.