Mastertest electric 2022. – Volvo C40 Recharge

Prateći ritam prometa i ograničenja brzine, Volvo C40 postaje izuzetno ugodan i ekstremno jednostavan za korištenje

Prepoznatljiv švedski karakter odmah nam je iz memorije prizvao sportske benzinske verzije koje su bile vraški brze na ravnim pravcima, ali na zavojitim dionicama baš i nisu mogle držati visok ritam u odnosu na izravne konkurente. Po sličnom obrascu nastao je XC40 Recharge Twin, koji je osvojio brojne simpatije struke i publike, impresionirajući brutalnim ubrzanjima, ali i osjećajem upravljanja s naglašenim uplivom mehanike. Ubrzo je stigla i varijacija na temu, na identičnoj platformi skrojen je kupeovski C40, koji je po pitanju dinamičkih osobina čak nijansu bolji, a sukladno dizajnerskim trendovima i atraktivniji.

U cjelini, ovo su vrlo dobri SUV modeli s naglašenom dozom komfora, vrlo ugodni za vožnju u svim prilikama koje nalazimo u svakodnevici. Uz pažljivo izveden interijer, besprijekornu zvučnu izolaciju i uravnotežen ovjes, dva elektromotora s neopisivom lakoćom nose masivnu karoseriju, ali dobro bi došla dodatna doza agilnosti. Na ovoj usporedbi s vrlo zahtjevnim handling-dionicama Volvo se nije pokazao ni kao najkomforniji, nije najbolji na kočenjima, a nije ni blizu inspirativan za vožnju zavojima kao primjerice Cupra Born. Tijekom slalom-vožnje, odnosno testa izbjegavanja sjevernog jelena (dvostruka izmjena trake) primjetne su velike inercijske sile koje rezultiraju opiranjem promjenama smjera.

No, u normalnoj vožnji sve sjeda na svoje mjesto. Prateći ritam prometa i ograničenja brzine, Volvo C40 postaje izuzetno ugodan i ekstremno jednostavan za korištenje. Širok arsenal sustava asistencija reagira pravovremeno, bez naglih uplitanja i nenadanih reakcija. No, kao najveći hendikep pokazala se neučinkovitost pogonskog sklopa, posebno na kratkim gradskim relacijama. Kroz urbane sredine praktički je nemoguće voziti s manje od 19 kWh/100 km, što je i minimalna vrijednost koju smo zabilježili u gotovo optimalnim uvjetima što se tiče vanjske temperature zraka. U takvom ritmu može se prevaliti do 395 km s jednim punjenjem baterije, dok vožnja autocestom s tempomatom postavljenim na 120 km/h skraćuje operativni radijus na 275 km, pa su potrebna češća usputna zaustavljanja radi dopunjavanja baterije.

Još jedna specifičnost vezana je uz proces punjenja baterije. Čini se da je Volvo drukčije postavio prioritete, pa je u prvom planu dugovječnost baterijskog sklopa. U početku je brzina punjenja zadovoljavajuća, ali nakon što se dosegne napunjenost od 80 posto, snaga punjenja pada na 14 kW, a nakon 90 posto na svega 4 kW i tako se puni do kraja. Prevedeno u vremenske jedinice, za postizanje napunjenosti od 80 do 100 posto potrebno je čak 56 minuta. Inače, punjač Ionity uspio je bateriju napuniti od 5 do 80 posto za svega 40 minuta, dok smo za isti proces na DC punjaču snage 50 kW trebali pričekati 72 minute, što je osrednji rezultat za e-vozilo koje po svim kriterijima možemo svrstati u premium društvo.

VOLVO C40 RECHARGE TWIN
E-motori snage 150 kW (204 KS) smješteni sprijeda i straga, ukupna snaga sustava 300 kW (408 KS). Maksimalni okretni moment: 660 Nm. Litij-ionska baterija iskoristivog kapaciteta od 75 kWh. Snaga punjenja do 11 kW AC i do 150 kW DC. Masa vozila: 2.185 kg. Prednje gume 235/50 R19, stražnje gume 255/45 R19. Najviša brzina: 180 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 4,7 s. Prosječna potrošnja: 19,9 kWh/100 km. Autonomija: 449 km. Cijena: od 57.000 eura (u Španjolskoj)

Sljedeći model u Mastertest electric usporednom testu je VW ID.3