

Iako slogan „nećemo više proizvoditi dosadne automobile“ Toyota veže i uz novi model Camry temelja za njega ipak nema kao u slučaju novog modela RAV4 ili Corolle – koja je nadmašila sva očekivanja. Očigledno je kako je Camry globalni proizvod, sa snažnom aromom američkih limuzina, ali nam je vrlo brzo postalo jasno da je riječ o nevjerojatno inteligentnom i promišljenom proizvodu koji udovoljava modernim prohtjevima tržišta, pogotovo poslovnim kupcima, te daje vrlo konkretan odgovor i jasnu uslugu.
Za početak, iz ponude Toyote izostao je Avensis, koji je dijelom kompenziran uvođenjem Corolle sedan, male limuzine s jedne strane, a s druge upravo modelom Camry dugačkim 4885 mm. I da ne okolišamo, Toyota nije komplicirala ponudu raznim opcijama, konfiguratorom i alternativnim pogonima. Ne, Camry je zamišljen s četiri osnovna paketa opreme i jedinstvenim pogonom, dakako ne dizelskim već hibridnim.
Da stvar bude bolja, Camry platformu dijeli (globalna modularna platforma TNGA) s izuzetno uspješnim novim modelom RAV4, pa je banalno riječ o spuštenom hibridu RAV4, koji spaja 2,5-litarski Atkinsonov benzinac s poznatim elektromotorom. Benzinac je snažan 177 KS, dok elektromotor opisuje nazivna snaga od 120 KS. Samo, budući da se snage tih dvaju sustava ne zbrajaju banalnom računicom, ukupna snaga pogona na kotačima iznosi 218 KS, dok je okretni moment od 221 Nm raspoloživ u rasponu od 2600 do 5200 okretaja. To je modelu Camry dovoljno za elektronski ograničenu brzinu od 180 km/h (kao i RAV4), a ubrzanje do stotke iznosi 8,3 sekundi. Odnosno, Camry je kao limuzina izuzetno zanimljiv i zbog niske emisije CO2 koja po WLTP-ciklusu mjerenja iznosi svega 98 g/km što odgovora prosječnoj potrošnji od 4,3 litre.
Ima nešto šarmantno u dizajnu nove najveće Toyotine limuzine. Nešto što podilazi sportskim linijama, ali ne i onom agresivnom trkaćem stilu. Riječ je o japanskom nabrijanoj formi koja dobro prolazi i na Bliskom istoku i u Americi, a kod nas će svakako donijeti svježu alternativu.
Prije par godina bismo ga poželjeli voziti s dizelskim motorom, ali danas se baš ovakav hibridni pogon čini najboljim izborom. Jer, motor je dovoljno velik, pogotovo uz elektromotor, da Camry može prezentirati onaj dominantni start i u ulazak u brzine kao ozbiljna limuzina, a snage mu ne nedostaje niti kasnije. Kad ga ozbiljno pritisnete sustav moćno povlači i ne posustaje sve do maksimalne brzine. A sad, je li to baš u rangu 218 KS? Dojmovno možda čak i nije, ali prvenstveno zbog linearnog ubrzanja i izostanka mjenjača sa stupnjevima koji bi naglasio ubrzanje.
Camry ima CVT bez stupnjeva s kojim je sve „popeglano“ i uglađeno, a isto tako je činjenica da Camry stotku skida debelo ispod 9 sekundi. Odnosno, tako velik i težak model bolje ne bi ubrzavao niti da mu je pod poklopcem kakav turbobenzinac s oko 200 KS.
A najviša brzina? Neće nam nedostajati jer njegovih je 180 km/h upotrebljivo i dovoljno za naša ograničenja. Odnosno, ovo je limuzina s kojom ćete biti ekonomični u gradu s potrošnjom do 6,5 litara, i ostat ćete štedljivi sve dok ne pređete 120 km/h. Dotad je Camry možda čak i najštedljivija limuzina na tržištu, da bi nakon toga (od 120 do 150 km/h) Camry postao prosječno ekonomičan. Tek pri brzinama iznad 150 km/h potrošnja izlazi iz okvira ekonomičnosti. Drugim riječima, dame i gospodo, dobili smo zanimljivu namjensku limuzinu. Mogli bismo ju nazvati radno-poslovnom, ali ne i šljakerskom. Baš suprotno, jer Camry je krcat opremom, uz zanimljivu i nesvakidašnju prezentaciju te egzotičnu poslovnu poruku koja je dostupna od 266 tisuća kuna.