Škoda Scala stigla u Hrvatsku po cijeni od 117 tisuća kuna i s bogatom opremom

Nakon godina okolišanja oko kompaktne klase Škoda je, paralelno popularizaciji SUV-a, sada napokon uskočila kompaktni Golf-ring. Novi model zove se Scala, početna cijena izvedbe 1.0 TSI sa 95 KS iznosi 117.056 kn, a premijerna svjetska prezentacija upravo traje u našem Splitu

Škoda zapravo nikad nije imala pravog igrača u kompaktnoj klasi, dakle model koji bi stao uz bok braći iz koncerna, VW Golfu i Seat Leonu. Octavia jest automobil koji se platformom doticao spomenuta dvojca, no konstrukcijski je oduvijek bila limuzina ili karavan. Europske će kupce, a i naše, izuzetno razveseliti dolazak Scale koja će zamijeniti Rapid te podići kvalitativnu razinu marke u tom segmentu na jedan drugi nivo.

Češki hit za Hrvate

Rapid će ostati u prodaji, no samo za indijsko tržište, dok bi Scala trebala, a mi ne sumnjamo da i hoće – postati hit. U to snažno vjerujemo upravo zbog spomenute kvalitete izrade koja je vidljiva na svakom detalju vozila. Da ne okolišamo, sve ovdje miriše na Golf.

Vrlo dobra početna oprema i cijena od 117 tisuća kuna

Na službenim stranicama ga još nema, ali najjeftiniji model Scale s opremom Active bit će opremljen 1.0 TSI benzincem sa 95 KS i takav će stajati 117.056 kn, dok će isti motor sa sa 115 KS stajat će 124.021 kuna. Scala će već od starta biti dobro opremljena. Imat će radarski nadzor ispred vozila, nadzor vozne trake, bluetooth, klima uređaj, glavna i stražnja svjetla u LED-tehnologiji, limitator brzine, maglenke, radio uređaj swing sa 6,5-inčnim zaslonom. Bilo bi dobro da ima još aluminijske felge i tempomat, ali za to će trebati odabrati skuplji paket opreme Ambition, koji donosi i stražnje parking senzore, a cijena mu skače na 133.966 kn. Najbolja bazna oprema Style donosi još dvozonski automatski klima uređaj, 8 zvučnika, dodatno zatamnjena stakla, parking senzore sprijeda i straga, radio uređaj Bolero, bolji volan s komandama… No, za izvedbu Style potrebno je izdvojiti najmanje 141.626 kn.

Kristijan Tićak: “Teško je moglo bolje”

Prvi dojam je fantastičan. Neki materijali, poput ručki na vratima ostali su na ekonomskoj razini, ali je zato recimo gornji dio konzole napravljen fenomenalno. Ekran je bogat i sadržajan, ali je postavljen malo prenisko, pa je osim pogleda potrebno spustiti i glavu da bi ga dobro vidjeli. Scala je na volanu vrlo lagana, prozračna i upravljiva. Osjećaju se sve prednosti dobre platforme kao i na drugim modelima. Jer, osim što je dinamična, ovjes je vrlo udoban, a sjedala komforna. Na koncu, u Škodinom stilu, na stražnjim sjedalima prostora više nego u bilo kojem drugom kompaktu, a tu je i veliki gepek s niskom podnicom. Scala je jako dobar auto.

Kristijan u društvu Zdravka Jurička Lava, poznatog splitskog autonovinara koji je posebno ponosan na svjetsku prezentaciju u "najlipšem gradu na svitu"

Prtljažnik po receptu

Škode Scala je izrađena na modularnoj platformi MQB A0 i tako je postala prvi Škodin automobil koji je koristi. To odgovara i dimenzijama, s međuosovinskim razmakom od 2649 mm, dužinom od 4362, širinom od 1793 te visinom od 1471 mm. Prtljažnik mjeri čak 467 litara, što je debelo iznad prosjeka klase. Kada se položi stražnja klupa, otvara se prostor od 1410 l, a putnici sprijeda i straga imaju prostora kao u malo kojem kompaktu. Možemo samo zaključiti kako su Škodini inženjeri po pitanju prostranosti obavili vraški dobar posao. Dodatna prednost Scalina silaska i nove platforme jest to što je sada to jedan od najlakših automobila u klasi.

Ponuda motora po mjeri

Ponuda motora nije naročito bogata, ali udovoljava svim potrebama potencijalnih kupaca,pa se pored 1.0 TSI turbobenzinca u cjenicima pronalazi i 1.6 TDI sa 115 KS, ali takav nije dostupan s početnim paketom opreme Active. Odnosno, osnovni 1.6 TSU s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva i početnim paketom opreme Ambition stoji od 151.160 kn na više.
Vrhunac ponude, najjači benzinac 1.5 TSI sa 150 KS, također je dostupan tek od paketa opreme Ambition i dostupan je samo s automatskim DSG-mjenjačem sa 7 stupnjeva, pa takav stoji od 162.449 kn na više, dok dizel 1.6 TDI Ambition s automatikom počinje od 167.502 kn.




Intervju Oliver Stefani, šef dizajna

Najljepša Škoda je – svaka sljedeća

Škoda već neko vrijeme doživljava vrlo ozbiljan dizajnerski preobražaj, a nova Scala je samo potvrda da s pravom nosi naziv – češka ljepotica. Šef dizajna Olivier Stefani otkriva nam ključne odluke u tom procesu te u kojem smjeru će se marka dalje razvijati

AMS: Koliko je teško razvijati vlastiti identitet kada vam s jedne strane ‘za vratom puše’ Seat, a ‘packe’ vam dijele iz Audija i VW-a? Može li se u tom slučaju uopće govoriti o originalnosti?
Stefani: Naravno da može! Mislim da Škoda kao brend ima prepoznatljiv DNA-identitet i dizajnerske elemente koje uvijek iznova razmatramo, dotjerujemo, razvijamo, unaprjeđujemo… Naš je cilj jasan – razvijamo se u dobrom smjeru i mislim da kupci to sve više prepoznaju.

AMS: Da, kupci vas zaista doživljavaju sve ozbiljnije, što uostalom potvrđuju i prodajne brojke. Zasluga je to i sve atraktivnijeg dizajna. Ima li u ovom trenutku uopće još mjesta za napredak?
Stefani: Bilo bi žalosno da ga nema (smijeh). Dizajner uvijek mora pronaći prostor za napredak, razvijati ideje, tražiti nove, zanimljive elemente… Uvijek moraju postojati novi impulsi koji će pokrenuti stvari u željenom smjeru. U ovom trenutku su to elektromobilnost i tehnologija u interijeru. Oko njih se trenutačno ‘vrti’ i budućnost našeg dizajna.

AMS: Kada ste već spomenuli elektromobilnost – koliko ona otežava ili olakšava vaš posao? I koliko je teško dizajneru u cijelu priču uklopiti vaše prepoznatljive ideje koje nazivate ‘simply clever’? Je li riječ o noćnim morama ili slatkim brigama?
Stefani: Općenito, nemam problema s noćnim morama, a nove tehnologije i trendovi su nam dodatni izazov. Kada je pojam zaštite pješaka postao aktualnim, tražili smo nove načine kako zadovoljiti taj standard. Isto danas vrijedi i za elektromobilnost. Zadani su nam novi okviri, ali to ne mijenja da želimo napraviti što atraktivniji automobil. Uvijek na kraju iz svega uspijevamo izvući najveću mjeru kreativnosti, što će nam poći za rukom i s e-autima.

AMS: Pred nama je vaša nova kompaktna uzdanica – Scala. Koji su vam detalji omiljeni, najljepši?
Stefani: Scala na prvu oduševljava proporcijama, djeluje znatno ozbiljnije od prethodnika Rapida Spaceback. Riječ je o pravoj, autentičnoj Škodi, prostranoj, s velikim međuosovinskim razmakom te raskošnim prtljažnikom. Prednji dio automobila djeluje vrlo dinamično, no kao osobni ‘highlight’ vidim stražnji dio, odnosno konkretno stražnje staklo i natpis Škoda koji smo prvi put uspjeli izvesti u ovom obliku. Svjetla, bilo prednja ili stražnja, također djeluju atraktivno, a LED-tehnologija koju koristimo podiže vrijednost konkretnog modela ali i marke. Uglavnom, svaka iduća Škoda je – najljepša Škoda. Scala u tome nije izuzetak.

AMS: I sami navodite da je prednji kraj vrlo dinamičan. Osobno nam se osobito sviđa, no nije li previše agresivan za Škodine kupce?
Stefani: Nikada neću pristati na tezu da je riječ o suviše agresivnom dizajnu. Škoda se ne želi razvijati u tom smjeru, to nam nije namjera.

AMS: Scala u plavoj djeluje vrlo otmjeno. Koliko je općenito važna boja u kojoj se automobil premijerno predstavlja?
Stefani: Iznimno je važna. Bijela će često asocirati na sport, stoga je Vision RS izveden u toj boji. Plava Scala je vrlo upečatljiva, odiše dinamikom, ali i elegancijom. Vision X u svijetlozelenoj je trebao privući pozornost mlađe publike, a vjerujem da smo u tome i uspjeli.

AMS: Često navodite da će dizajn novih modela u bu- dućnosti biti fluidniji, dinamičniji, emotivniji… Je li po- novno stiglo vrijeme za neki Škodin coupe ili trendov- ski SUV-coupe?
Stefani: Objektivno, ne postoji prepreka da se tako nešto realizira u budućnosti. Mi u Škodi ne želimo klasičnu izvedbu tih modela koje ste spomenuli, već se vodimo i smjernicama prostranosti i praktičnosti. U toj kombinaciji se mogu ‘izroditi’ zaista zanimljive ideje kojima samo treba dodati potrebnu dozu emocija i kreativnosti. A u tome smo, kao što znate – zaista dobri.