Intervju – Jelka Kurnik, produkt menadžer za novi Renault Clio
U iščekivanju novog Clija, razgovarali smo s Jelkom Kurnik, Slovenkom koja godinama živi i radi u Parizu, a najjači forte u novom Cliju vidi u mogućnostima njegova interijera. Posebno se veseli - nadolazećem hibridu
AMS: Svakako je lijepo vidjeti euforiju oko novog Clija. Koja je vaša najdraža konfiguracija?
Kurnik: Odmah mogu reći da bi to bila izvedba Initiale Paris, opcija uređenja i opreme iz naših najluksuznijih modela kakve dosad nije bilo u Cliju, a potom bi odabrala novi benzinac sa 130 KS ili, kada stigne, hibridnu izvedbu.
AMS: Posebno ste ponosni na hibridnu izvedbu. Što možemo očekivati od nje kada se pojavi?
Kurnik: Svakako ekonomičnost, ali i neobično visoku razinu zadovoljstva u vožnji – Clio nešto slično dosad nije nudio. Vidjet ćete, očekuje vas vrlo ugodna i zanimljiva razina buke, a velika nagrada je i trenutačni osjećaj goleme snage od samog starta. Odaziv na gas je fantastičan, a u konačnici će hibridni Clio ponuditi vrlo slične performanse kao i trenutačno najjača izvedba sa 130 KS, uz čak još nešto bolje ubrzanje.
AMS: Moramo se ispričati na neugodnom pitanju, ali što biste promijenili na novom Cliju kada biste imali neograničen budžet?
Kurnik: Da, to je svakako nespretno precizirati, ali s obzirom na trendove i dinamiku pristizanja novih modela na tržištu, voljela bih kada bismo već danas mogli pokazati i hibridni model novog Clija. Tad bi, pored svih novih opcija i motorizacije, lansiranje bilo kompletno te još zanimljivije.
AMS: Budući da je Clio nastao na novoj modularnoj platformi, kako gledate na dijeljenje elemenata (opreme, motora, platforme) među modelima i brendovima?
Kurnik: Na novoj platformi koju koristi Clio (CMB-f) radit ćemo više od 80 posto modela iz Renaultove ponude, od Captura preko svih vozila B-segmenta, a koristit će je i Nissan. Strategija je tu iznimno važna, zapravo je krucijalna, jer kada znate što točno želite postići s automobilom i kome ga nudite, tada su zapravo svi odgovori poznati. Modeli su stoga drukčije profilirani i ne ‘bore’ se za iste elemente i rješenja ili ih jednostavno imaju jer je to najisplativije. Dvojbe rješavaju i potrebe tržišta, pa dijeljenje platforme zapravo samo stvara nove prilike.
AMS: Kako ste profilirali i konfigurirali novi Clio, s obzirom na velike razlike u trendovima na tržištima te golem broj opcija koje nudi? Hrvatsko i slovensko tržište zasigurno nije isto kao i francusko ili..?
Kurnik: Situaciju na francuskom tržištu vrlo dobro poznajemo, u detalj. Upoznati smo s njome putem različitih istraživanja i znamo sve specifičnosti pojedinih paketa opreme. Za pojedina tržišta usko surađujemo s našim uvoznicima jer na koncu oni moraju prodavati te automobile pa sigurno znaju što se traži, kakva mora biti serijska oprema i kakvi su trendovi.
AMS: Osjećate li vi epidemiju SUV-modela te kako planirate zaštititi svoje postojeće tradicionalne modele?
Kurnik: Istina, danas je SUV u trendu, ali zanimljivo je da statistika to ne potvrđuje toliko snažno kao što se osjeća u dijalogu. Najviše stradava C-segment, ali ne mislim da je to samo zbog SUV-a, već i tehnologije i komfora koje nude manje klase.
AMS: Clio će se osim u Sloveniji proizvoditi i u Turskoj. Hoće li to biti malo drukčija vozila kao što je bio slučaj s Megane Generationom?
Kurnik: Ne, to će biti potpuno isti modeli po najvišim standardima kojima će udovoljavati proizvodnja novog Clija.
AMS: Na koji dio novog Clija ste najponosniji i što mislite koji je njegov najjači adut u odnosu na konkurenciju?
Kurnik: Dizajn svakako, i kokpit koji je opremljen s toliko tehnologije i mogućnosti da će iskustvo vožnje novog Clija sada zaista otkriti novu razinu sigurnosti i lakoće upravljanja. Osim toga, nitko na tržištu ne nudi toliko visok stupanj personalizacije interijera i mogućnosti profiliranja vozila. To zasigurno treba zahvaliti našem sustavu Multi-Sense koji u Clio stiže iz viših segmenata naše ponude.
AMS: Hoće li postojati snažniji modeli od novog 1,3-litrenog benzinca sa 130 KS ili moramo čekati novi Clio RS? Što ćete na kraju s njime?
Kurnik: Hibridna izvedba će ponuditi nešto impresivniji doživljaj snage, ali do dolaska RS-modela neće biti jačih izvedbi. S modelom RS ne samo da ne želimo izgubiti svoje vjerne kupce, već ih ne želimo ni razočarati, pa je RS trenutačno u završnoj fazi razvoja.
AMS: Kako Renault stoji s razvojem poluautonomne vožnje? Kada možemo očekivati podizanje najviše operativne brzine sa 140 km/h?
Kurnik: To je već riješeno, pa sada pametni tempomati rade do 160 km/h, a Renault može ponuditi uslugu poluautonomne vožnje do drugog stupnja kada interaktivno rade svi sigurnosni sustavi za nadzor prometa, pa i kamere koje snimaju 360 stupnjeva oko vozila.
AMS: Koje se to značajke suradnje Renaulta s Daimlerom odražavaju na proizvodnju novog Clija? Znamo da se pri bojenju karoserija Talismana koristi neka Daimlerova tehnologija…
Kurnik: Prije svega to je novi 1,3-litreni motor koji će koristiti i Mercedesovi modeli. Koriste i 1,5-litreni dCi koji je s petom generacijom novog Clija obnovljen kako bi udovoljio najstrožim ekološkim standardima te je pritom opremljen selektivnim katalizatorom (SCR) koji će se naći na obje izvedbe, sa 85 i 115 KS. Osim toga, Clio ne koristi iste boje kao Mercedes, ali su u svim Renaultovim tvornicama primijenjeni neki kvalitetniji procesi lakiranja koje koristi i Daimler.
Kurnik: Dvije stvari su važne, ali ekologija je svakako presudila. Sve motore trebalo je prilagoditi regulaciji Eu6C, pa je obujam narastao na 1,7 litara i to je novi R9-motor. Osim toga, stari je motor trebalo repozicionirati jer je bio vrlo blizu 1,5-litrenog, pa je sada s većim obujmom još primjereniji većim modelima.