

Mogli bismo sve sažeti u tri riječi – kako dobar auto! Ista tvrdnja vrijedi i za bratski Hyundai Ioniq 5, riječ je o modelima koji predstavljaju mjerilo vrijednosti u svojem segmentu, a zanimljivo je da kao jedini u svojoj klasi koriste napon 800 V. S druge strane, BMW je dokazao da taj tehnološki detalj nema osobitih prednosti u praksi, stoga ga ne možemo detektirati kao presudan. Istina, dvostruko viši napon omogućava učinkovitije punjenje baterije, dok je kod većine ostalih e-automobila korištena arhitektura 400 V. I sami smo se našli u situacijama kada trenutna napunjenost baterije izravno diktira tempo daljnjeg punjenja, ali u prosjeku smo uspjeli osigurati doseg od 150 km unutar 15 minuta, dok bi punjenje do 80 posto trajalo nešto manje od sat vremena (Ionity).
U gradskom okruženju, Kia EV6 pokazala se kao iznenađujuće učinkovit e-automobil. Umjerenu potrošnu zabilježili smo i tijekom uobičajenog prigradskog prometovanja, odnosno kombinacije gradskih cesta i magistralnih pravaca gdje se vozi u tempu 90 do 110 km/h. U opisanim uvjetima Kia je ostvarila prosjek od 16,7 kWh/100 km, pa vozač može računati na doseg od 450 km. Vrlo dobar rezultat za ovako konfigurirano vozilo, odnosno SUV raskošne prostranosti.
Ipak, s povećanjem tempa vožnje na 120 km/h stvari više ne izgledaju tako dobro, pa treba računati na maksimalan doseg od 280 km nakon čega treba potražiti punionicu. Da, u vožnji autocestom Kia EV6 gubi bitku zbog lošije aerodinamike u odnosu na BMW i4 ili Teslu Model 3, odnosno Cupre Born koja je osjetno lakša. Bez obzira na to, EV6 drži jake karte u rukama. Kia je vrlo ugodna za vožnju, posebno u inačici GT-Line koja isijava posebnim šarmom. Snaga od 229 KS možda ne obara s nogu, ali je više nego dovoljna za dinamične performanse i neprekidnu isporuku snage u svim režimima vožnje. Povrh toga, upravljivost pri niskim brzinama je vrlo ‘prozračna’ što će cijeniti nježne ženske ruke budući da je EV6 svojim proporcijama idealno obiteljsko vozilo.
S druge strane, u visokom tempu vožnje na vidjelo izlazi neočekivana mehanička reaktivnost, što će znati cijeniti svi vozački nastrojeni kupci. Slikovito rečeno, Kia ispod lima skriva veliko inženjersko umijeće koje se ne vidi na prvu, ali se itekako osjeća za upravljačem. Uzorna mekoća i mehanička progresivnost odnosi se na cjelokupno podvozje, što rezultira velikim zadovoljstvom korištenja.
Nadalje, EV6 ima i ponajbolji sustav regenerativnog kočenja, istančan osjećaj na papučici kočnice, kao i ovjes koji predstavlja dobar kompromis između komfora i dinamike. Istina, poprečne neravnine unose dozu nemira u putničku kabinu, ali to je prihvatljiv danak jer agilnost uvijek ostaje na visokoj razini. U smislu dinamičkih osobina Kia EV6 i bratski Hyundai Ioniq 5 djeluju kao dobro izbalansirani automobili, iako se u zavojima ne osjeća ona zavodljiva lakonogost Cupre Born, već u prvi plan dolazi reaktivnost i izravnost Volva C40. Točka na i stavljena je neobično prozračnim interijerom, pomno izvedenom zvučnom izolacijom, preciznim komandama i stražnjim sjedalima usporedivim s onima iz rasnih limuzina. Šteta je samo što stražnja klupa nije klizna kao u Hyundaiju, što bi osiguralo dodatnu dozu varijabilnosti.
KIA EV6 GT-LINE RWD
E-motor smješten straga. Maksimalna snaga: 168 kW (229 KS). Maksimalni okretni moment: 350 Nm. Litij-ionske baterije kapaciteta 77,4 kWh. Snaga punjenja AC do 11 kW i DC do 240 kW. Masa vozila: 1.985 kg. Gume 255/45 R20. Najviša brzina: 185 km/h. Ubrzanje 0-100 km/h: 7.3 s. Prosječna potrošnja: 17.2 kWh/100 km. Autonomija: 504 km. Cijena od 53.500 eur (u Španjolskoj)
Sljedeći model u Mastertest electric usporednom testu je PEUGEOT e-2008