Vozili smo VW T-Cross

T-Cross je napravljen da na usporednim testovima pobijedi svaki gradski SUV, uz opasku da je malo skup i da mu plastični detalji ne služe na čast… Sve drugo je baš kako treba, pa kućne rivale od totalne dominacije štiti samo viša cijena T-Crossa

Je li to malo drukčiji VW?

Bilo bi logično da je T-Cross stvoren kao mali T-Roc. Ali nije, jer T-Roc ima najhrabriji dizajn! Pogotovo stražnjeg kraja koji koketira s kupeom, pa čak možda i s Audijem. U VW-u vole reći kako je ovo mali Tiguan, što i jest najtočnije, jer u T-Crossu ćete pronaći onu prozračnost za slobodno vrijeme i lakoću korištenja. 

Nije uzbudljiv kako su u VW-u najavili, već je u okvirima VW-kreativnosti prpošan, veseo i simpatičan s vozačkom pozicijom koja je 10 cm viša nego u Polu. I zato, nije drukčiji DNA, samo je pakiranje sjajno pogođeno…

T Cross stoji na istom međuosvinskom razmaku kao i VW Polo, ali je komforom na razini većeg Golfa

Volkswagen T-Cross

ModelSnagaCijena (kn)
1.0 TSI Life95 KS128.868 kn
1.0 TSI Style115 KS146.511 kn

Gdje ga smjestiti?

Nemoguće je ne postaviti to pitanje. Jer, T-Cross dugačak 411 cm je čak 12 cm kraći od T-Roca i pet centimetara duži od Pola, s kojim dijeli platformu (A0) i dužinu međuosovinskog razmaka. Dakle, T-Cross je u osnovi Polo, ali kada pogledate sve što nudi, sasvim je jasno – svi kupci Golfa koji žele promjenu, a nisu kupili T-Roc, kupit će T-Cross!

Hoće li? T-Cross zaista izgleda jako dobro, kako prema mjerilima VW-a, tako i pored svakog drugog konkurenta. Moćan je sprijeda, a straga šarmantan zbog spojenih svjetala. A kada podignete vrata prtljažnika, tu je volumen od 385 litara (što je 5 litara više od 15 cm dužeg Golfa). 

Da stvar bude bolja, T-Cross ima i stražnju klupu koja klizi naprijed-nazad (14 cm), pa u krajnjem prednjem položaju (tada nema mjesta za noge), prtljažnik raste na 455 l. Provjerili smo, što je vrlo važno, straga ima dovoljno mjesta kada je stražnja klupa pomaknuta unazad. Osjetno više nego u Polu, i to toliko da dvije osobe od 180 cm komotno mogu sjediti jedna iza druge.

T-Cross je prvi Volkswagen koji ima spojena stražnja svijetla, a to je detalj koji će se pronaći i na budućim modelima marke

Kvaliteta na razini Golfa?

Ne, T-Cross i T-Roc, da bi imali konkurentniju cijenu, ili da se distanciraju od glave obitelji (Golfa) imaju u kabini jeftinije materijale. Baš kao što je na kokpitu sjajna tvrda plastika po kojoj možete kucati i s koje će skliznuti svaki papir. Takva je u T-Rocu, ali i u T-Crossu. 

Samo, ovdje toliko ne bode u oči jer je ipak riječ o nižoj klasi automobila.S druge strane, T-Roc će uskoro poskupiti i trenutno ga nema u ponudi, a na taj način će se distancirati i od T-Crossa – jer razlike upotrebljivom komforu između ta dva modela nisu goleme. Kvaliteta je, dakle, stupanj niža nego u Golfu, ali ne i komfor.

Doplata su i TFT-glavni instrumenti te 8-inčni središnji ekran, umjesto kojeg je u početnom modelu 6,5-inčni, ne tako bogat

Bit će i dizela, ali prvo mali turbo

Za razliku od nekih proizvođača VW će još uvijek nuditi dizelske motore u ponudi i na tome im trebamo biti zahvalni, ali očigledno ih se (zbog svega) još malo srame jer ih u medijskom priopćenju u pisanom tragu niti ne spominju. Ali, na našu radost, u ponudi će se od lipnja 2019. naći 1.6 TDI sa 95 KS (181 km/h i 12 s) i to s ručnim i automatskim mjenjačem.

Cijena još nije poznata, budući da u VW-u još ne znaju niti točnu emisiju CO2. Ali, bit će uskoro, a do u ponudi će se do kraja godine naći i 1.5 TSI sa 150 KS (koji do 100 km/h stiže za 7,8 s) i kakav se nudi i u Seat Aroni.

Fokus će biti na turbo-benzinskom 1.0 TSI sa 3 cilindra kakav se ugrađuje i u veće modele u ponudi. Snage mu tamo ne nedostaje, pa je logično da je u T-Crossu najimpresivniji. U izvedbi 1.o TSI sa 95 KS (180 km/h i 11,5 s) T-Cross je dostupan jedino s ručnim mjenjačem, dok je jaču izvedba 1.0 TSI sa 115 KS i 200 Nm moguće povezati i sa 7-brzinskim DSG-automatikom s dvije spojke. S tim motorom T-Cross postiže 193 km/h te ubrzava za 9,9 sekundi.

Opreme Life i Style dostupne su s Design paketima Black, Bamboo Green i Energetic Orange, sa 3D dekorom za instrumentnu ploču, a tu su i dvobojne površine sjedala

Kako se voziti u T-Crossu?

Sve je poznato, ali je i novo. Pozicija i dizajn otvora ventilacije su neočekivani za VW, ukrasni dekori su također novost (ako su doplaćeni), a čak i komande na volanu se čine drukčijima nego na Golfu ili T-Rocu. Doživljaj je svakako impresivniji nego u manjem Polu, ali je najvažnije što je vozačka pozicija savršena, uz činjenicu da bi podešavanje lumbalnog dijela uvijek trebalo biti prisutno, po potrebi i doplaćeno. 

Stražnja klupa, klizna, još je 5 cm viša u odnosu na prednja sjedala, ali prostora za glavu straga svejedno ima dovoljno. U T-Crossu je na svim sjedalima jako dobro. Zvučna izolacija je vjerojatno među najboljima u razredu, a svidio nam se i osjećaj na volanu.

Vozačke postavke ne bi ništa mijenjali. Iako je izravan i dobar za bržu vožnju, nije i naporan, pa se kod T-Crossa ne morate pretjerano naprezati da bi pratili promet. Kratko i jasno: vozačka pozicija, volan i sjajan mjenjač, baš kao i podešenost spojke neće vas nimalo ometati u vožnji i to je razlog zašto će svi profili vozača i vozačica rado sjesti u T-Roca. Uostalom, na tome profitiraju svi modeli koncerna. 

Kratko smo ga natjerali u zavoje te je očigledno da je dinamički, pogotovo na većim kotačima, T-Cross jedan od superiornijih u klasi. U usporedbi s francuskim modelima, Opelom ili Renaultom, T-Cross se vozi jasnije i čišće. Samo, treba imati na umu da ne dolaze svi modeli na istim gumama (kao i uvijek), pa smo na testiranim modelima viđali i Pirelli i Hankook.

Potrošnja modela 1.0 TSI sa 115 KS i ručnim mjenjačem je obećavajuća. Tijekom ugodnog putovanja nam je trošio oko 6 litara, a čak i kad smo malo podigli ritam nije prelazio 7,5 l/100 km.

Na stražnjoj klupi nije prozračno kao sprijeda, ali prostora ima i za koljena i za glavu, rekordno za tako malu karoseriju

Važno je kakvi su početni modeli

Čak niti početni T-Cross ne bi trebao biti ogoljen. Od osnovnih paketa opreme u kabini biste trebali pronaći 6,5-inčni središnji ekran, dok se veliki i lijepi 8-inčni doplaćuje. Početni modeli imat će analogne instrumente, jer oni tek uz doplatu postaju TFT-digitalni. Uz te dvije doplate T-Cross u kabini počinje blistati. 

Glavnim se instrumentima može promijeniti nekoliko prikaza, a središnji je ekran super-osjetljiv i precizan. No, budući da je toliko superioran, poželjeli bismo i malo precizniji prikaz navigacije koju je, čini se, tehnologija samog ekrana prerasla.

Početni modeli imat će i popriličnu količinu sigurnosne opreme, pa čak i ako kupite početnu opremu Life možete računati na, pored 16-colnih felgi, klima sustava, i na pomoć pri parkiranju straga, radio Composition Colour, putno računalo Plus, pa i Front Assist, Lane Assist, ABS, ESP, ASR i EDS. Zbog svega toga možemo reći da je cijena zapravo pošteno određena.

Suvozačevo sjedalo moguće je preklopiti kao u dostavnim autima pa u T-Crossa stanu predmeti dugi do 2,4 metara

Je li T-Cross preskup?

To, kao i obično određuju drugi modeli, pa ako ga usporedimo s početnim modelom Seat Arone, koja je tek nešto skučenija, osnovni T-Cross 1.0 TSI sa 95 KS po cijeni od 128.868 kn je skuplji za oko 2 tisuće eura. Što se dobije za to? T-Cross je definitivno zanimljiviji auto, koji se sada može pohvaliti i s jamstvom od 5 godina, prostranijom kabinom, a bogatija mu je i osnovna oprema. 

Informacije radi, budući da je T-Cross bolji i skuplji Polo, početni Polo 1.0 TSI sa 95 KS stoji 110.334 kn, dok je Golf s istim motorom dostupan za 138.344 kn. T-Roca trenutno nema u ponudi. Na koncu, ako želite jači motor cijena značajno raste, pa s paketom opreme Style koji bi se trebao podrazumijevati skače na 146.511 kn. Je li preskup? Nije jeftin, a odličan je!