

Prije 45 godina Fiat je predstavio prvu generaciju Pande, a ova aktualna treća, trenutno je sa 14.955 eura najjeftiniji automobil na domaćem tržištu. Fiat Grande Panda koja je upravo premijerno predstavljena ipak je nešto skuplja, te kreće od 18.900 eura. Naravno, riječ je o znatno većem (399 cm) modelu koji nudi solidnu količinu prostora za pet putnika plus prtljažnik od 361 litre. Isto tako, za razliku od 1-litrenog benzinca sa 70 KS u Pandi, ovdje početak ponude čini mild hibrid sa 110 KS. Ovu dobro poznatu Stellantisovu kombinaciju čine 1,2-litreni turbobenzinac sa 100 KS (205 Nm) i, u kućište mjenjača, integrirani elektro motor snage 21 kW. Ukupnih 110 KS se na prednje kotače prenosi uz pomoć eDCT mjenjača s dvije spojke, a iz ostalih bratskih modela već znamo kako ovaj sustav u praksi funkcionira izuzetno dobro. I da, 1.2 dolazi u najnovijoj trećoj generaciji s dva lanca koji bi trebali riješiti sve potencijalne probleme s pouzdanošću ovog motora.
Oprema Icon od 19.990 eura donosi najviše
Fiat Grande Panda će biti dostupna u tri razine opreme – Base, Icon i La Prima. Base, koja kako smo rekli starta od 18.990 eura, donosi ručnu klimu, 10″ digitalne instrumente, ali i čelične 16″ felge (istina dopadljive), stražnju klupu u komadu te halogena prednja i stražnja svjetla. U Fiatu stoga očekuju kako će 1000 eura skuplja iduća razina Icon biti pravi pogodak i najprodavanija. S njom istina ostaju 16″ čeličane, ali dobivaju ukrasne poklopce, no znatno važnije, stižu atraktivna pikselizirana svjetla. A i retrovizori i spojler straga dobivaju crni lak. Iznutra je pak tu 10,25″ multimedija, struja dopire i do stražnjih stakala, a ista će poslužiti i za namještanje retrovizora. Bonus je i tempomat. Sve je to moguće nadograditi opcionalnim paketom Tech&Style koji donosi automatsku klimu, prednje parking senzore i stražnju kameru, središnji naslon za ruke i Style presvlake.
Top oprema La Prima ističe se 17″ alu naplatcima, srebrnim donjim zaštitama branika, srebrno-crnim krovnim nosačima i zatamnjenim staklima. Automatska je klima sada u seriji, armaturna ploča ima oblogu od bambusa, sjedala posebne presvlake, a kolo upravljača je dvobojno. La Prima kreće od 21.690 eura pri čemu je jedina doplata praktično “Zimski paket” s grijanim sjedalima i upravljačem. Naravno, treba doplatiti i za neku od sedam ponuđenih boja karoserije, s time da je kod opreme La Prima besplatna žuta, a kod opreme Ionic crvena. U skladu s novom filozofijom Fiata, siva nije opcija.
Velika Panda na struju
Kako Grande Panda nastaje na tzv. multienergetskog platformi, što znači da je Stellantisu (a i mnogim drugim kompanijama) bilo preskupo razvijati zasebnu elektro platformu koja iskorištava puni potencijal e-automobila, tako će se u ponudi naći i elektro verzija, skraćeno BEV. Fiat Grande Panda BEV dolazi u dvije razine opreme, Red i La Prima, te košta 25.350 eura odnosno 28.250 eura. Početni Red koji je ipak dostupan i u drugim tonovima bazira se na konvencionalnoj opremi Icon uz neke manje izmjene, a slično vrijedi i za La Primu.
Osim dizajnerskih detalja, koji vrijede i za hibride, poput okvira armature u obliku testne staze na vrhu zgrade Lingotto (nekadašnja tvornica u Torinu) kao i ventilacijskih otvora po uzoru na fasadu iste zgrade, elektro izvedbe serijski nude praktičan detalj u vidu spiralnog AC kabela (7 kW) na izvlačenje (4,5 m iskoristivo) u prednjem dijelu. Uz nadoplatu on-board punjač može ponuditi i 11 kW snage punjenja. Naravno, pored njega, tu je i standardni AC/DC priključak na stražnjem livom boku s opcijom brzog DC punjenja snage do 100 kW. Potonji omogućuje da se baterija kapaciteta 44 kWh napuni za 26 minuta (20-80 %). WLTP doseg iznosi 320 km, do 50 km/h ubrzava za 4,2 s, do 100 km/h 11,0 s, a prosječna potrošnja iznosi 17,4 kWh. E-motor razvija 83 kW (113 KS) odnosno 122 Nm.
Stiže do kraja svibnja
Nova Fiat Grande Panda već je sada dostupna za narudžbe iako prvi primjerci u salone službeno stižu do kraja svibnja ove godine. Neslužbeno, s vremenom bi ponudu mogla obogati i varijanta s benzincem snage 100 KS i ručnim mjenjačem, istim kakav u svojoj ponudi ima i Citroën. Što se jamstva tiče, kako bi zadržali konkurentnu cijenu, Fiat zadržava tvorničku od dvije godine bez ograničenja kilometara no za otprilike 300 eura moguće je produžiti na više godina.