

Iako je četvrta generacija Mazde 3 još od 2019. na tržištu, ona nikako ne izgleda kao da ju je pregazilo vrijeme. Baš naprotiv, elegantne linije, poglavito u limuzinskoj izvedbi i danas pružaju dašak svježine. Kod Mazde je poznato da oni gotovo svake godine sitnim dotjerivanjem, kako vizualnim, tako i tehničkim, održavaju svoje modele ažuriranima. U ovom slučaju ‘update’ se dotakao osvježavanja motorizacije, kako je dvolitreni Skyactive-X revidiran, sada se pod prednjim poklopcem po želji može naći veliki 2,5 litreni benzinac. U našem slučaju kod testnog automobila uparen s automatskim mjenjačem. Iako s 10 KS manje nego kod prethodnika, ovdje imamo za 25 Nm povećan okretni moment na ukupno 238 Nm.
Veća pluća za veću suverenost
Više kubika znači veći moment i bolji odaziv na gas. Je li zbilja tako? Prvih par krugova na našem testu govore da je zbilja tako. Dali smo si truda pa smo ‘trojku’ odvezli na naš testni poligon. Linearan i nimalo trom pogon možemo reći tipičan za ovakav koncept motora, u nižim okretajima miran i tih, ali pri višim okretajima pokazuje svoje pravo lice uz reske i ugodne tonove. No, ono što najviše iznenađuje jesu brojke, odnosno izmjerene vrijednosti ubrzanja. Prema tehničkim podacima Mazdi 3 do 100 km/h treba 9,8 sekundi. Nama je na poligonu do ‘stotke’ stizala za čak 1,1 sekundu kraće.
Šteta što je automatski mjenjač često lijen pa ne drži puni korak s motorom. U Sport modeu stvari postaju nešto bolje, a brzine se mogu mijenjati i polugicama iza upravljača. Kako bi vožnja bila zabavnijeg karaktera, motor morate održavati na visokim okretajima, ali to je također dio koncepta. Stoga, preporuka je odabrati ručni mjenjač, gdje ne samo da ćete uštedjeti 2617 eura, već ćete uživati u izmijeni brzina uvijek preciznog ručnog mjenjača kratkog hoda u Mazdinim modelima. Ono što ćemo s druge strane pozdraviti i preporučiti je paket ‘Podrška vozaču i ozvučenje’ (1600 eura) koji donosi stražnju kameru, Bose audio sustav, nadzor vozila od 360 stupnjeva te senzor zauzetosti sjedala.
Hvala, Mazda!
U interijeru nas je dočekalo poznato okruženje, dakle vrhunski materijali i izrada na nivou viših klasa automobila. Idealnu poziciju za volanom također je vrlo lako naći, a opsluživanje je olakšano pravim tipkama i okretnim multifunkcijskim kotačićem, kojim se upravlja većinom funkcija. Hvala Mazdi što se slijepo drži takvog rješenja, koje smatramo kudikamo boljim od većine ‘slidera’ i dodirnih haptičkih ekrana. Pokuda ide na račun stražnje klupe, gdje se iza vozača od 180 cm, putnik iste visine teže može smjestiti. Manjak mjesta za koljena na stražnjoj klupi u limuzini dužine preko 460 cm je nedopustiv. Iako moramo pohvaliti izvrsno oblikovana sjedala, iz kojih ćete i na dužim putovanjima ustati svježi bez bolova u leđima.
Prtljažnik nije rekorder s 450 litara zapremine, jedna Octavija vrlo sličnih dimenzija po tom pitanju mjeri čak 150 litara više. A i pristupačnost je limitirana zbog nedostatka klasičnih petih vrata, ali brojne limuzine pate od istog problema.
Mazda 3 je oduvijek, u kompaktnoj ali i limuzinskoj izvedbi, bila alternativni odabir za one koji preferiraju dašak premium osjećaja. Sada je ‘trojka’ iz Hirošime postala još alternativnija s velikim 2,5 litrenim motorom i 140 KS. Nešto što kod ionako rijetke konkurencije teško da možemo naći. I takav motor će znati štovati znalci koji preferiraju benzince bez turbo punjača ili kompresora. Samo bi možda cijela priča bolje funkcionirala s ručnim mjenjačem.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4660 x 1795 x 1440 mm, međuosovinski razmak 2725 mm, prtljažnik 450-1138 l, spremnik goriva 51 l, masa 1484 kg, nosivost 448 kg
Motor
Benzinski, četiri cilindra, izravno ubrizgavanje, obujam 2488 ccm, snaga 103 kW (140 KS) pri 5000 o/min, 238 Nm pri 3300 o/min
Prijenos snage
Šeststupanjski automatski mjenjač, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………..9,8 s
Najviša brzina………………………………203 km/h
Potrošnja (WLTP)………………………….6,1 l/100 km
Emisija CO2………………………………….138 g/km
Potrošnja na testu…………………………6,9 l/100 km
Konkurenti
Toyota Corolla 1.5 Valvematic Sol za 26.836 eura, Hyundai i30 1.5 T-GDI 7DCT N Line za 30.890 eura, Škoda Octavia Sportline 1.5 TSI DSG za 35.086 eura
Cijena
Početni model……………………… 33.541 eura
Testni model…………………………35.109 eura