VW Golf 1.5 TSI 4Life – Kompakt bez mane

Teško mu je pronaći nedostatke, a može biti vaš već za 23 i pol tisuće eura. Kompakt iz Wolfsburga bio je, ostao i bit će mjerilo klase čak i kad govorimo o početnoj motorizaciji i opremi

Neki će reći da je to kanibalizam, no činjenica je da su T-Roc i T-Cross pojeli golem dio Golfovog tržišnog udjela. S trendom povišenih karoserija karte su ponovno podijeljene i tu je klasični kompakt ostao kratkih rukava. Nije to problem samo Golfa, ista analogija vrijedi i za sve ostale proizvođače. Kupci su usmjerili pogled ka crossoverima i SUV-ima i najednom se cijena oko 30 tisuća eura smatra novim normalnim, pa čak i u slučaju kineskih kompaktnih SUV-a. Je li onda kupnja Golfa – premija?

Narodni automobil

Konfiguracija testnog primjerka, rekli bismo, napravljena je po mjeri običnog čovjeka. To ipak nije onaj prvi model iz cjenika, već samo jednu stepenicu opremljenija varijanta 4Life koja starta od 27.560 eura. Nema tu nikakve šminke i ekstravagancije, već dobivate 17-colne alu-naplatke i još ponešto funkcionalnih dodataka koji upotpunjuju komfor i sigurnost. Umjesto trocilindarskog 1.0 TSI, početnu motorizaciju sada predstavlja četverocilindarski 1.5 TSI, koji ne samo da ima taj toliko željeni klip više, već je radni obujam motora 50 posto veći.

Sviđa nam se taj povratak na staro, kao i povezanost s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Podatnost spojke koja se precizno dozira, uglađenost mjenjača i primanje gasa djeluju toliko harmonično da nam DSG nije bio ni u peti. A je li benzinskih 116 KS dovoljno? Zapravo da, jer se nigdje nećete osjećati podmotorizirano. Ruku na srce, za potpunu suverenost trebalo bi odabrati 150 KS, ali onda već govorimo o filozofiji ‘kruha iznad pogače’.

Wolfsburg express

Koliko brzo i po kojoj cijeni se stiže od točke A do točke B, pod uvjetom da su udaljene stotinama kilometara? Ovakva konfiguracija Golfa ima određenih sličnosti s niskobudžetnim aviokompanijama. A njihova je poslovna politika upravo u brzom i povoljnom stizanju do udaljenih destinacija. Udobno se smjestite, jer Golf 1.5 TSI sa 116 KS juri autocestom vrlo suvereno i čak s tempomatom postavljenim na 150 km/h neće trošiti iznad sedam litara! Svoj doprinos u snižavanju potrošnje svakako daje tehnologija aktivnog upravljanja cilindrima (ACT plus) jer se drugi i treći cilindar ‘gase’ pri niskim opterećenjima. Također, tu je i odlična aerodinamika jer prizemljena karoserija učinkovito reže struju zraka, a pritom buka u kabini ostaje na niskim razinama.

Zahvaljujući dugačkom proračunu šestog stupnja, pri 150 km/h radilica se okreće svega 2700 puta u minuti. Ni u jednom trenutku nismo u mislima prizvali 2.0 TDI, jer pored ovog benzinca naftaš gubi svaki smisao. U redu, za zahtjevnija pretjecanja treba se malo više poigrati s mjenjačem, ali to je, kako smo već naglasili, prava vozačka igra.

Doplaćeni adaptivni tempomat vrijedi svakog centa ako ste često na autocesti. Naime, Volkswagenov ACC ponajbolji je po pitanju održavanja razmaka i točno predviđa prometne situacije ispred vas, uz pravovremene reakcije i precizno zadržavanje unutar trake. Vrlo je osjećajan s kočenjem, što uz povećani aspekt sigurnosti pridonosi fluidnosti vožnje, a čak i u šestom stupnju prijenosa brzo se vraća na zadanu brzinu. DSG bi svoje blagodati pokazao prvenstveno u gradskim gužvama i ritmu stani-kreni, ali način na koji Golfov ručni mjenjač ‘upada’ u stupnjeve ne ostavlja mjesta ni najmanjem prigovoru. Takvu fluidnost vožnje nećete pronaći kod izravne konkurencije. A kad smo brzinu kretanja autocestom vratili na ekonomične vrijednosti i strogo poštovali ograničenja brzine (130 km/h pri 2200 o/min), prosjek potrošnje stabilizirao se na 5,5 l/100 km, dok u štedljivom ritmu magistrale prosjek pada na 4 l/100 km.

Trendovi mu presudili

Ruku na srce, Golf baš i nije idealan obiteljski automobil. Odnosno, bio bi da se nisu pojavile povišene karoserije koje nude bolju iskoristivost prostora po dužnom metru, kako za putnike tako i za prtljagu. Ali za ljubitelje klasike Golf nudi ono najbolje od kompaktne klase. Riječ je o oglednom primjerku koji objektivno nema niti jednu manu, a zbog prisnosti s podlogom nudi iznadprosječan vozački doživljaj i bez imalo oklijevanja prihvatit će svaki vozački input. I pritom se revanširati odličnim povratnim informacijama, visokom agilnošću i stabilnošću. Jedini ‘kamenčić u cipeli’ osjetit ćete svaki puta kada ulazite/izlazite iz automobila, jer prizemljena karoserija zahtijeva nešto više gimnastike. Stoga se još jednom vraćamo na temu SUV-a, čija povišenja pozicija sjedenja ima velike blagodati i jednom kada osjetite lakoću korištenja jednog T-Crossa, T-Roca ili Tiguana, teško se resetirati na stare, bolje rečeno – klasične postavke.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
D x Š x V 4282 x 1789 x 1483 mm, međuosovinski razmak 2620 mm, prtljažnik 381-1237 l, spremnik goriva 50 l, masa 1229 kg, nosivost 540 kg

Motor
Benzinski, četiri cilindra, četiri ventila, 1498 ccm, 85 kW/ 116 KS pri 6000 o/min, 220 Nm pri 1500-3000 o/min

Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………..9,9 s
Najviša brzina………………………………203 km/h
Potrošnja (WLTP)………………………….5,4 l/100 km
Emisija CO2………………………………….123 g/km
Potrošnja na testu…………………………5,8 l/100 km

Konkurenti
Opel Astra 1.2 Turbo 110 Edition od 26.251 euro, Mazda 3 2.5 Skyactive G 140 Prime Line od 26.271 eura, Peugeot 308 Puretech 130 Active od 25.866 eura, Hyundai i30 1.5 MPi Style od 20.990 eura

Cijena
Početni model……………………… od 23.499 eura
Testni model…………………………….. 28.891 euro

Ocjena
+ ogledni primjerak kompaktnog automobila, lakoća i fluidnost vožnje, uglađenost ručnog mjenjača, potrošnja goriva, stabilan infotainment bez bugova, početna cijena

osrednje opsluživanje, kvaliteta laka nije na razini koju poznajemo otprije, glasovni asistent IDA ne razumije hrvatski jezik, šipka umjesto amortizera na poklopcu motora