Volkswagen Tayron – Mali Touareg ili Tiguan XL?

Tayron, koji dolazi na platformi MQB Evo, zamišljen je kao zamjena za Tiguan Allspace. U Hrvatskoj se nudi u pet razina opreme, a fokus je na dva pogona - 2.0 TDI i 1.5 TSI eHybrid. Nudi izvrsnu razinu udobnosti, prostranosti i varijabilnosti

Neki bi rekli da aktualno sve dobre stvari u Volkswagenu počinju na ‘T’. Nakon T-Crossa, T-Roca, Taiga, Tiguana i Touarega odnedavno u VW-ovom konfiguratoru u SUV-obitelji možete pronaći i – Tayron. U osnovi, riječ je o ‘produženom’ Tiguanu (uz nadoplatu i u izvedbi +2) koji se do pojave aktualne generacije nazivao Allspace. Budući da su kraći i duži Tiguan izgledali vrlo slično te jedan drugome bili oštra konkurencija, VW se odlučio za novi naziv modela. I nije samo naziv novi, poradilo se i na određenim detaljima. Suptilno je osvježeno lice automobila, dorađen je izgled prednjih svjetala te je iz Touarega ‘posuđena’ HDMatrix-tehnologija. Okrugle obloge lukova kotača zamijenjene su uglatijima, a između A- i D-stupa proteže se kromirana traka. Ujedno, u Tayronu dobivate i do 233 litre više prtljažnog prostora, a razlika u cijeni u odnosu na Tiguan iznosi oko 3500 eura (u početnim motorizacijama i paketima opreme).

Stilski opremljen, s vrhunskim materijalima

Budući da je početni mild-hybrid 1.5 eTSI do kraja ove godine rasprodan, domaći uvoznik je ‘teret prodaje’ preusmjerio na 2.0 TDI sa 150 KS (od 44.782 eura) te plug-in hibridni 1.5 TSI eHybrid (od 45.554 eura). Našu testnu vožnju stoga započinjemo na 19-inčnim kotačima u PHEV-u sa smanjenim prtljažnim prostorom koji ima bateriju od 19,7 kWh, smještenu između podnice i stražnje osovine. Navodno je sposoban za električni WLTP-doseg do čak 126 km. 

Iz užeg središta Nice izlazimo na autocestu, a ekspanzivne dimenzije Tayrona (4792 x 1853 x 1666 mm) jasno su vidljive zahvaljujući velikim prozorima i visokom poklopcu motora. Inače, brzo ćete se snaći u urednom kokpitu sa 19 jasno označenih tipki na upravljaču i ergonomski postavljenim 15-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Zaslon je toliko velik da su najvažnija funkcijska polja trajno prikazana, a upravljačke ikone su općenito velike. Međutim, umjesto slajdera ispod ekrana željeli bismo imati gumbe za kontrolu klime kao prije. No Tayron barem ima multifunkcionalni rotirajući kontroler na središnjoj konzoli za promjenu načina vožnje i podešavanje glasnoće audiouređaja.

Drugi po veličini VW-ov SUV je posvuda stilski opremljen, po izboru s vrhunskim materijalima u interijeru. Povrh toga, nudi izdašnu ponudu pretinaca što je već uobičajeno kod ove marke. U međuvremenu je ‘struja pri kraju’, pa Tayron odsad neprimjetno izmjenjuje električni pogon i onaj na benzin. Ono što gume i podvozje komuniciraju s upravljačem čak i prilikom agresivnih ubrzanja, obično je sjajno – linearno, jasno definirano upravljanje od početne pozicije upravljača, bez pomaka u servopotpori. Volkswagen je dobro odradio domaću zadaću.

Na neravnim zavojitim magistralnim cestama u okolici Nice adaptivni amortizeri s dva ventila (DDC) iskazuju se kao prikladan ‘alat’. Inženjeri su na Tayronu otišli korak dalje no na Tiguanu, te na stražnju osovinu ugradili tvrđe čahure i prilagodili hidrauliku i softver amortizera. Rezultat – kvalitetan i komforan rad podvozja čak i pri prelasku većih rupa i neravnina. Samo na ‘izlomljenom’ ili ‘naboranom’ asfaltu stražnja osovina nervozno poskakuje pri čemu do izražaja dolazi velika masa vozila (1950 kg).

Specijalist za obiteljske izlete

Sličan je dojam i s moćnim TDI-jem s pogonom na sve kotače na kotačima od 20 cola. Dizel je po običaju nešto bučniji i robusniji, no ruku na srce – najbolje pristaje uz Tayron koji je zamišljen kao obiteljski touring automobil. Osim toga, dizelski motor posebno je dobro usklađen sa sedmostupanjskim DCT-om, koji VW oprema dodatnim hidrauličkim ležajem za filtriranje i najmanjih pogonskih vibracija. U blago hibridiziranom i vrlo ekonomičnom eTSI-ju, pogonski sustavi nisu uvijek optimalno usklađeni, posebno u režimu stani-kreni, a mehanika ponekad trza kada ovaj vrlo ekonomičan pogon oklijeva između slobodnog hoda, zaustavljanja motora i dvocilindarskog moda rada.

Drugi red sjedala nudi obilje prostora i komfora, što se – naravno – ne može reći za opcijski treći red. Prolazak između preklopljenog naslona stražnjeg sjedala i C-stupa zahtijeva pozamašnu količinu fleksibilnosti, što je zapravo uobičajeno u ovoj klasi. Dva sklopiva sjedala prikladna su samo za djecu, jer odrasli više čuče no što sjede. Iza njih je 345 litara obujma prtljažnika. Ako položite naslon suvozačeva sjedala i onog stražnjeg, dobit ćete gotovo tri metra utovarnog prostora, čime se Tayron iz tipičnog osobnog automobila transformira u specijalista za prijevoz glomazne robe.

Zaključak

Drugi po veličini SUV u VW-univerzumu nudi visoku razinu komfora, više prostora te veću varijabilnost od Tiguana te po želji uz nadoplatu i dva dodatna sjedala u trećem redu. Razlika u cijeni u odnosu na Tiguan je razumna, no unatoč tome Tayron je opremom i mogućnostima poprilično udaljen od SUV-perjanice – Touarega. Kupci su ga prije svega prepoznali kao ‘Tiguan XL’, a prve informacije kojima raspolažemo govore da narudžbe u Hrvatskoj zasad idu – sjajno.