MG3 Hybrid 1.5 Luxury – Hibrid dana za šaku juana

MG3 u hibridnoj izvedbi sa 197 KS nesumnjivo donosi najviše snage za najmanje eura, ali poneke sitnice ukazuju zašto je ovaj model uvelike - najpovoljniji u klasi

Konstantan napredak kineske automobile gura u više kvalitativne razrede, poglavito kada se u nekom od njih nađe složeniji hibridni sustav. I upravo stoga MG3 Hybrid moramo staviti u istu ladicu s već odavno dokazanim gradskim hibridnim modelima poput Clija ili Yarisa te vidjeti kako će se hrvati s velikim dečkima.

Idemo najprije u interijer. MG3, kada se usporedi s europskom konkurencijom, ovdje neće osvojiti nagradu za praktičnost. Daleko od toga da je tijesan, ali nije ništa bolji od prosjeka u tom pogledu s prtljažnikom koji je po kapacitetu otprilike isti kao i onaj kod Yarisa (286 l). No treba znati da je japanski hibrid 17 cm kraći automobil. Prostor na stražnjim sjedalima također je dostatan, ali uz nešto kraću sjedeću površinu. Loše je što stražnja klupa nije djeljiva, što ograničava ukupnu ergonomiju.

Na poziciju za upravljačem nemamo zamjerku, udaljenost od mjenjača i intuitivne multimedije je optimalna, no šteta da uz najbogatiji paket opreme ne dolazi mogućnost podešavanja volana po dubini. Izrada je na nivou klase, ali krenete li ‘istraživati’, pronaći ćete neka mjesta gdje je MG uštedio koji euro u proizvodnji. Ispod središnje konzole prostor za mobitel izrađen je od tvrde plastike, gumirana podloga sprječavala bi vaš telefon da slobodno klizi dok ulazite u zavoj. Također, nema plastične/gumene presvlake na mjestu odmorišta za lijevu nogu, a i klizni poklopac prostora za pohranu iza kotačića mjenjača djeluje krhko. No ruku na srce, i kod Clija i Yarisa se u kabini mogu pronaći mjesta s jeftinom plastikom.

U gradu na struju

MG3 se u gradu oslanja većinom na električan pogon, što može zahvaliti svojoj velikoj bateriji koja ima osjetno veći kapacitet nego što je slučaj kod Clija (1,2 kWh) ili Yarisa (0,73 kWh), pa se može uživati u uglađenoj vožnji pri gradskom prometovanju. Od semafora do semafora vi ćete do otprilike 65 km/h voziti na bateriju, ako ste pri kretanju nježniji prema papučici gasa.

No ‘Kinez’ nije tih poput električnog vozila, jer ICE-motor mora konstantno raditi kako bi nadopunjavao bateriju, pa ćete to i čuti. Iako čvršće postavljen, ovjes MG-a u gradu vrlo solidno upija neravnine, a upravljač (grijan u paketu opreme Luxury) svojom lakoćom okretanja olakšava manevriranje. Vožnju možete konfigurirati putem tri stupnja regeneracije pa ćete pri najvećem otporu voziti na način ‘on-pedal-drive’ samo desnom pedalom, gdje možete otpuštanjem papučice akceleratora dovoljno usporiti pred ulazak u zavoj bez upotrebe kočnice.

U najslabijem stupnju regeneracije MG3 će osjetno slobodnije jedriti otvorenim prometnicama kada otpustite gas. Mnogo sistemske snage i momenta će vam u svakom trenutku pružati obilje živahnosti, pa pretjecanja postaju mačji kašalj. Uz to, tu je popriličan stupanj prianjanja za asfalt, ovjes vrlo vješto pruža dostatnu količinu udobnosti uz visoku doze dinamike, pa vam je osmijeh na zavojitoj cesti zajamčen. Ponekad su nam tek zasmetala zvučna upozorenja o napuštanju trake, koja prema našem sudu rade prehektično, ali srećom taj se sustav lako gasi.

Brz, a štedljiv

Iz MG-a garantiraju (WLTP) kombiniranu potrošnju od 4,3 l/100 km, nama je bez imalo pažnje prosjek iznosio 5,6 l/100 km u vožnji koja se uglavnom odvijala gradom i otvorenim prometnicama. Uz samo malo truda, lako je postizati prosjek oko 4,5 l/100 km, što je solidan podatak. Clio i Yaris, kada ih već provlačimo kroz tekst, mogu pokazati vrijednosti niže od četiri litre, ali moramo zapamtiti da je kod MG-a riječ o gradskom automobilu s gotovo 200 KS. Na kraju, cijena MG3 je možda i glavni adut, jer ćete ključeve u ruke dobiti za 5478 eura manje nego kod Clija te čak za 8124 eura manje kod Yarisa. Vrijedi razmisliti, zar ne?!

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
D x Š x V 4113 x 1797 x 1502 mm, međuosovinski razmak 2570 mm, prtljažnik 293-983 l, spremnik goriva 36 l, masa 1299 kg, nosivost 467 kg

Motor
Benzinski, atmosferski, četiri cilindra, četiri ventila, lanac, 1498 ccm, 75 kW/102 KS pri 6000 o/min, 128 Nm pri 4500 o/min; e-motor 100 kW/136 KS i 250 Nm, litij-ionska baterija 1,83 kWh, snaga sustava 145 kW/197 KS i 425 Nm

Vozne osobine
0-100 km/h……………………………………..7,4 s
Najviša brzina………………………………170 km/h
Potrošnja (WLTP)………………………….4,3 l/100 km
Emisija CO2………………………………….100 g/km
Potrošnja na testu…………………………5,6 l/100 km

Krug okretanja………………………………10,8 m

Put kočenja od 100 km/h…………………38,0 m

Konkurenti
Renault Clio Hybrid Iconic Esprit Alpine za 28.468 eura, Toyota Yaris Hybrid 1.5 Premiere za 31.114 eura, Peugeot 208 Hybrid GT za 29.302 eura

Cijena
Početni model……………………… od 19.990 eura
Testni model…………………………….. 23.490 eura

Ocjena
+ Cijena, živahnost rada hibridnog sustava, performanse, udobnost, raskošna lepeza sigurnosne opreme

– Preosjetljiv rad sustava održavanja vozila u traci, nemogućnost podešavanja upravljača po dubini, manji prtljažnik od konkurencije