Alfa Romeo Junior – Najmlađa Alfa
Red je da sjednemo u najsvježiju Alfu, i to u Italiji, u blizini Milana. Iako smo vozili pretprodukcijske modele, Junior je ostavio - odličan prvi dojam
Pokušajte zamisliti da priča počinje ovako – Opel je odlučio lansirati kompaktni SUV i nazvati ga ‘Rüsselsheim’. Njemački ministar gospodarstva bi intervenirao i ustvrdio da naziv odaje dojam da je automobil proizveden u Njemačkoj, dok je u stvarnosti proizveden u zemlji partneru – Poljskoj.
Upravo se to dogodilo u Italiji i zato se nova Alfa ipak zove Junior umjesto planiranog Milano. Odlučeno je da će nositi oznaku Junior zbog najave novog Alfinog jezičnog izričaja. Naziv Milano bio je planiran zbog podrijetla Alfa Romea, jer je 1920. baš u tom gradu osnovana.
No iznad prednjeg blatobrana je ipak ostala oznaka ‘Veloce’, što na talijanskom znači ‘brzo’. Naziva se Veloce jer je trenutačno najjača i najbrža varijanta Juniora sa 207 električnih kW (280 KS) te najvišom brzinom od 200 km/h. Sprint od nule do 100 km/h trebao bi odraditi za 5,9 sekundi. Naravno, ovi tvornički podaci još nisu konačni, a to se također odnosi na doseg i masu praznog vozila – do 410 km i 1590 kg. Ovo čini Junior Elettricu 280 jednom od lakših u svojoj klasi, ne samo zbog relativno male pogonske baterije (51 kWh neto). Uz Elettricu 280 bit će tu i električni model sa 156 KS. U cjeniku je i blaga hibridna izvedba sa 1,2-litrenim benzincem, 48-voltnom mrežom te 136 KS. Međutim, zasad možemo isprobati samo top-model.
Na cesti u izvedbi Elettrica 280
Prvi pretprodukcijski automobili čekaju nas na talijanskom ljetnom suncu na poligonu Balocco u dolini rijeke Po. Vozit ćemo po stazi dužine oko 20 kilometara, koja uključuje tzv. dionicu Langhe – repliku brdovite rute u Piemontu – i stazu za ispitivanje dinamičkih svojstava. Pa uđimo u Junior! Svi testni automobili opremljeni su opcijskim sportskim sjedalima Sabelt. Dio su sportskog paketa koji košta 2500 eura, ali izgledaju malo glomazno u kompaktnom Junioru i također ograničavaju prostor za koljena straga.
No sprijeda sjedimo u dva odlična sjedala, što ovdje u Baloccu dobro dođe. Krećemo. Prethodno nam je rečeno da postoje tri moda vožnje. Dakle, izravno biramo dinamički način rada, jer tako pogon oslobađa 345 Nm, a kočnica ne vrši rekuperaciju. Ovo je namijenjeno pružanju oštrije povratne informacije na papučici kočnice, jer je nesumnjivo postojala potreba za optimizacijom kod Alfinog sustava kočnica brake-by-wire. ‘Pace car’ je Giulia Q4, što dosta obećava.
Sljedećih 45 minuta lovimo je u Junioru te malo-pomalo shvaćamo da električni SUV ne radi loš posao i ostaje na tragu sportske limuzine. Podvozje je čvrsto, ali nipošto pretjerano tvrdo. Unatoč velikim 20-inčnim kotačima, glatko reagira na sugestije i ne pretjeruje u bočnom naginjanju. Alfa se dosta lagano upravlja kroz zavoje, nježno reagira tijekom promjena opterećenja prije nego što se sustavi dinamike vožnje lagano prilagode.
Upravljač bi mogao poslužiti s malo više povratnih informacija, ali djeluje precizno i izravno. Manje snažne izvedbe imaju nešto neizravniji upravljački mehanizam. Sve zajedno djeluje vrlo zabavno.
Također stoga što električni pogon sprijeda lijepo i progresivno reagira na papučicu akceleratora, bez one pretjerane dramatike na koju smo inače navikli u e-autima. A trakcija je izvrsna čak i kroz prolazak sporijim zavojima. Uostalom, Alfa ima Torsenov diferencijal na pogonskoj prednjoj osovini, ali samo u izvedbi 280. I odlično funkcionira u Junioru, barem na toplom asfaltu kakav nas je dočekao na poligonu smještenom između Torina i Milana. Polako popuštamo s papučicom gasa i Veloce se lagano kotrlja u svoj posljednji krug hlađenja. U okolici Balocca gledamo kako se vjetar igra zelenim klasjem riže. L’estate in Italia, ljeto u Italiji.
Zaključak
S električnim pogonom od 280 KS, izravnim upravljačkim sklopom i Torsenovim diferencijalom, Alfa Junior se na ispitnoj stazi dokazuje kao električar za pravi užitak u vožnji. Ako podjednako dobro vozi i u stvarnom životu, što bi u Hrvatskoj trebalo biti početkom sljedeće godine, u Alfi su već dosta toga napravili kako treba.