Usporedni test: BMW 745e vs. Mercedes S 560 e L. Ni električari, ni dizeli… Nitko im ništa ne može!

To bi trebalo biti to! Električni modeli, pogotovo u ovoj klasi još uvijek ne mogu ponuditi komfor i doseg dostojan predsjednika, ali zato su tu plug-in hibridi. Suludo su brzi i pritom štedljiviji od dizela

Dva trkača se utrkuju 400 km i kroz cilj prođu sa sekundom razlike. Gotovo istovremeno! Koji je onda bolji teško je reći, pa možemo samo zaključiti kako je brži u tom trenutku pobijedio kroz iglenu ušicu. Donijeli su tisuće odluka za volanom i papučicom gasa, ali i kočnicom, i vozili su zapravo identično. Presudio je jedan treptaj oka, ili možda kamen na cesti.

Emisija CO2 tijekom testa u BMW-u iznosi 152 g/km, dok je iz ispuha S-klase u prosjeku izlazilo oko 142 g/km

Sličnu utrku odvezli smo s najboljim limuzinama današnjice koje su k tome i plug-in hibridi. Možete li samo zamisliti S klasu i BMW serije 7 kako stoje na punjaču? Teško, ali kao plug-in hibridi niti ne motaju biti na punjačima. Već im baterije možete napuniti tek onda kad to stvarno želite jer njihov primarni pogon je fosilni, benzinski, turbobenzinski sa spremnikom goriva…

BMW 745e je opremljen rednim 3.0-litrenim turbobenzincem. Onim koji se ugrađuje u gotovo sve bavarske modele. Ovdje je snažan 286 KS pri 5000 o/min i 450 Nm, ali je opremljen i elektromotorom.

Nose oznaku „e“, ali realno ovo su prave nuklearke koje povlače i jure kao sportski modeli

Elektromotor je u BMW-u snažan 113 KS i 265 Nm što dovodi do ukupne snage sustava od 394 Nm i 600 Nm. A to je dovoljno ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekundi i najvišu brzinu od 250 km/h. Vozeći samo na struju 745 e može postići do 110 km/h, a koristeći samo elektromotor do 50 km/h ubrza za samo 4,7 sekundi. Elastičnost je fantastična, pa od 60 – 100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi, a to je malo brže od moćnih dizela u ovoj klasi.

U Mercedesu S560 e L diše također 3.0 litreni turbo-benzinski motor, ali V6, koji je u startu od Bavarca snažniji 80-ak konja. Beninac u S-klasi koju možete „uštekati u zid“ razvija 367 KS pri 5500 okretaja, a tu je i okretni moment od 500 Nm (50 više od BMW-a). Snažniji je i elektromotor jer razvija 122 KS i čak 440 Nm, pa S-klasa plug-in ukupno raspolaže sa 476 KS i 700 Nm.

Iako karakteristike motora opisuju drukčije brojke u slučaju Mercedesa usluga vožnje i performanse su puno sličnije

Kad krenu, obje limuzine ubrzavaju vrlo slično. Stotka i u ovom slučaju pada za samo 5,2 sekundi, pa Mercedes polagano odmiče sve do maksimalne brzine. Jednostavno, snažniji je, pa i brži, ali na račun benzinskog pogona – možemo zaključiti. Jer, S-klasa koristeći samo elektromotor, iako je snažniji, do 50 km/h ubrza za 5,6 sekundi, što je oko 0,9 s sporije od Bavarca.

Na mjerenju elastičnosti Mercedes je također nijansu brži, što će vam značiti ako osjećate 0,1 sekundu na međuubrzanju od 80 do 120 km/h

Mercedes jest snažniji, ali je i teži i ima osjetno manju nosivost. Odnosno, dok Serija 7 ima masu od 2097 kg, vaga će pod S-klasom pokazati 2363 kg. Pored nosivosti BMW-a koji smije nositi do 558 kg, Mercedesu je propisana nosivost 462 kg. Ali, treba imati na umu da je ovdje riječ oi produženoj S-klasi koja u dužinu broji 5255 mm, dok je BMW Serije 7 dugačak „tek“ 5120 mm.

Na koncu, najzanimljivije je ipak vidjeti koliko su učinkoviti ovi ekolozi koji jure poput sportaša

Potrošnje potrošnje su vrlo slične, ali ovdje je za krajnji rezultat vrlo važno tko ima veću bateriju i veći spremnik goriva. Mercedes je malo štedljiviji. Tijekom 100 km u prosjeku troši 19,5 kWh i 2 litre goriva, dok BMW 745 e za isti put treba 22.2 kWh i 2,1 litru goriva.

Međutim, u drugim ciklusima BMW je štedljiviji, pa nam je pri mjerenju najniže potrošnje na AMS-rundi trošio svega 6,9 litara, dok su S-klasi trebale 7,3 l/100 km. Vozeći samo na električni pogon BMW je trošio 31,6 kWh/100 km, a Mercedes 27 kWh/100 km.

BMW vozeći samo na struju može postići 110 km/h, a Mercedes će uloviti malo preko 130 km/h

U konačnici Mercedes ima i veći spremnike goriva i električne energije (70 litara/13,5 kWh), pored BMW-a koji nudi 46 litara i bateriju kapaciteta 12 kWh. I zato, Mercedes može samo na struju prijeći 41 km (BMW 39 km), a ukupni mu doseg iznosi ravno 1000 km dok BMW prelazi 706 km.

Dinamika ipak ostaje na bavarskoj strani jer BMW, jer je i lakši, bolje koči i bolje prolazi kroz testove dinamike

Kroz slalom postavljen na 18 metara prošli su identično (62,5/62,9 km/h), ali na dvostrukoj izmjeni vozne trake manja masa BMW-a donosi prednost. Nešto bolji handling i osjećaj na volanu BMW-a čine dinamičnijim i boljim vozačkim autom.

Iako je riječ o produženoj izvedbi S-klase desetak centimetara kraća Serija 7 skuplja više bodova u kategoriji karoserija i prostranost. Jednako tanku, ali ipak prednost napravila je i na području sigurnosti, ali ako je riječ o udobnosti i komforu Mercedes S-klase poništava svu prednost BMW-a i utrku opet čini izjednačenom. Potom S-klasa ima bolju kombinaciju pogona, a BMW je dinamičniji, pa je rezultat 403 naspram 405 bodova u korist Mercedesa. Razlika je to koju je gotovo nemoguće osjetiti.

Mercedesu S-klase u produženoj izvedbi teškom preko 2,3 tone do 200 km/h potrebno je samo 17,4 s, dok BMW stiže za 18,6 s

Cijena će na koncu presuditi u korist BMW-a jer razlika od kojih 140 tisuća kuna ipak stvara razliku. Početni model plug-in S-klase, model S 560 e L stoji 1,020.600 kn. Nemojte se primati za glavu, jer to je ipak neki drugi svijet i klasa najluksuznijih modela na svijetu. Zašto ne uspoređujemo kratku S-klasu? Zato što nije u ponudi kao hibridni plug-in model.

Početni model „kratke“ sedmice 745 e stoji 878.039 kn, a opcijski je dostupna i produžena L-izvedba kojoj cijena kreće sa 930.180 kn. Međutim, tad bavarskom modelu u masa veća, pa bi bilo manje bodova po pitanju dinamike, a i potrošnja bi bila veća. Drugim riječima, tad bi utrka bila potpuno izjednačena.

ZAKLJUČAK:
Zbog niže razine CO2 u ispuhu ovi su modeli jeftiniji od dizelskih, a i performanse su im bolje. Na koncu su i zabavni, pa je definitivno riječ o najboljim pogonima za ovu vrstu automobila.

Mercedes ili BMW? Pobjednika će presuditi samo pitanje osobnih afiniteta.