Usporedni test mercedes gle 350 d 4matic vs. vw touareg 3.0 TDI v6

Ambicije novog VW Touarega na suncu se presijavaju poput blještave velike krom maske. Krasi ga samouvjeren nastup u kraljevskoj SUV-klasi gdje prostranost, moć, ali i pojava definiraju luksuz prvog reda. Njegov konkurent, Mercedes GLE je s godinama sazrio i oboružao se iskustvom

Ne tako davno, u kraljevskoj smo klasi SUV-a benzinsku inačicu Mercedesa GLE stavili na najvišu stepenicu podija. Kraj njega je BMW X5 izgledao kao da je naglo ostario, dok je briljantni Porsche Cayenne morao ustuknuti kada smo došli do poglavlja troškova. A sad je pred nama GLE-inačica s trolitrenim dizelom koji mu karakterom još bolje odgovara. Treba li uopće još išta reći? Itekako, jer na tržište stiže novi izazivač, moćni VW Touareg koji na početku ima samo jednu jedinu opciju – 3.0 TDI V6. Naravno, Touareg koristi spremno sve tehničke prednosti koje modularna uzdužna gradnja (MLB) nudi unutar VW-koncerna. Stoga testni primjerak stiže sa svim opcijama podvozja, od zakretanja svih kotača preko zračnog ovjesa pa sve do aktivne stabilizacije karoserije putem podesivih stabilizatora. Naravno, ovakva tehnička poslastica uz 20-colne kotače ima svoju cijenu, pa je osnovna izvedba ‘podebljana’ za solidnih 60.000 kn.

Od malih do velikih
A potom je tu i impresivni kokpit Innovision koji, dok je paljenje deaktivirano, izgleda poput misterioznog crnog jezera i kao da želi pokazati da je on središte cijele priče (vidi Connectivity-Check). Zato, jednom kada startate Touareg i pritom odaberete nevjerojatno realistične karte 3D Google u filmskom formatu Cinemascope, treba pokoja minuta više da mu se prestanete diviti. Želja da to pokažete i svima drugima koje poznajete, s druge strane, gotovo da nikada i neće iščeznuti. Ovakav sklad narušava tek jedna sitnica pa bismo voljeli da je imamo kao opciju. Malu lampicu u području glavnih instrumenata koja bi pokazala jesu li aktivirana automatska svjetla, oborena ili ona za loše vrijeme. Dodajmo tome i relativno skromno krojena dodirna polja u brojnim podizbornicima ili kontrolne kvadratiće za sjedala ili klimatizaciju koju tijekom vožnje nije uvijek najlakše pogoditi iz prve. Barem ne ako malo dulje ne skrenete pogled s ceste. Moderna tehnologija u Mercedesu, više ili manje, djeluje na prvu nešto pristupačnijom, ne samo na račun uvelike više konvencionalnih gumbi i prekidača već i dodatnog kontrolera između sjedala. Uz malo upoznavanja, zahvaljujući njegovim haptičkim povratnim informacijama, može ga se kontrolirati bez gledanja.
No, da budemo fer, i kod GLE-a vozač mora povremeno duboko zakoračiti u podizbornike, primjerice za dodatno podešavanje svih opcija sjedala. One osnovne se, kao kod Touarega (nadoplata), kontroliraju pomoću skupine gumba izvedene u stilu minijaturnog sjedala. Od kontrole prelazimo na samu funkcionalnost sjedala, i to u vrlo hvaljena multiprofilirana u GLE-u (oko 10.000 kn) naspram kojih stoje VW-ova Ergo-Comfort od fine kože sa svom silom komfornih funkcija – od električnog podešavanja i grijanih prednjih preko daljinskog preklapanja stražnjih naslona, pa ponovno nazad do prednjih s mogućnošću preciznog namještanja same širine. Ne treba dugo kako bi vozač počeo, ne samo više cijeniti dodatne opcije, već i shvaćati da se u njima znatno bolje osjeća.

Komfor bez premca
Mercedes je svoj ugled sagradio kao automobil za duga putovanja, s mekanim ovjesom, niskom razinom buke te velikom ponudom prostora na dobro podstavljenim sjedalima za do pet osoba. Jaki razlozi za kupnju i još uvijek dovoljni argumenti da se razvlasti konkurencija koliko god ona nova bila. No već smo na primjeru sjedala vidjeli da vrlo dobro zvučno izoliran VW u gotovo svim poglavljima ima što za pokazati, posebice na temelju činjenica zbog kojih se i kupuju ti veliki SUV-i. Istina, pri pokretanju motora i kretanju, u inače kvalitetom vrlo impresivno izvedenoj unutrašnjosti, putnici lagano osjete grgoljenje niskih tonova. No to se može doživjeti i kao najava moći koja se u vožnji nimalo ne upliće u traženi komfor, sasvim lišen neugodnih zvučnih frekvencija – što vrijedi za oba modela. Ipak, veliki Volkswagen u vožnji ponovno demonstrira svoju moć, i to iako Mercedes jednako tako ima zračni ovjes i stabilizaciju naginjanja (oko 47.000 kuna). Poprečne neravnine ili relativno plitke rupe koje u GLE-u ne prolaze neprimijećeno, u Touaregu se doimaju, ako uopće, kao nešto miljama udaljeno od njegovih putnika. I kod beskrajno zavojitih magistrala naginjanje je karoserije minimalizirano, dok se u GLE-u osjeća nemir. Jednostavno, Touareg u vožnji to čini bolje

 

Kada govorimo o voznoj dinamici, Touareg u igru ubacuje još jedan adut – mogućnost zakretanja svih četiri kotača. Koliko je to jaka karta, pokazuju visoki brzinski prosjeci dok klizi između čunjeva na testnom poligonu. GLE se ne može pohvaliti tolikom dozom bezbrižnosti. Vlasnici ovakvih luksuznih limuzina se vjerojatno nikada neće naći u takvoj situaciji. No informacije radi – kada se VW nađe u ekstremnim uvjetima, nešto kasnije započinje s podupravljanjem, dok pri poniranju u graničnom području ostavlja više preciznosti na upravljaču i posljedične transparentnosti. S druge strane, pri uobičajenijim brzinama Mercedes će odati dojam mrvicu više ujednačenosti s dovoljnom dozom postojanosti.

Tko vuče, taj ga voli
Širi i duži Touareg nudi više mjesta u unutrašnjosti nego solidno krojen GLE što zapravo i nije preveliko iznenađenje. Dodatno, bodove u kategoriji varijabilnosti osvaja zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi, odnosno trodijelnom stražnjem naslonu, dok je blago skromniji po pitanju nosivosti (569 spram 615 kg) te maksimalnom utovarnom prostoru (1800 spram 2010 litara). Ipak, zahvaljujući head-up zaslonu (10.700 kn) i sustavu Night Vision (15.070 kn) veliki Volkswagen uspijeva nadmašiti ionako – po pitanju komfornih i sigurnosnih sustava – vrhunski opremljen GLE. A potom je tu još i Trailer Assist (oko 10.000 kn s električno podesivom kukom) na račun kojeg nema više straha u očima ili zgužvanog metala kada prikolicu treba uparkirati na posljednje slobodno mjesto.
Bez prikolice Touareg pokazuje da njegovih 28 KS viška nisu tek puka brojka na papiru. Kada se pritisne papučica gasa do poda, objektivno vrlo dobro motoriziran Mercedes, primjetno ne može držati korak i brzo počinje zaostajati, čak i ako to u svakodnevnom prometu nije toliko izraženo. Razlog je djelomice što se GLE 350 d kod mekanijih ubrzanja uvelike oslanja na obilje dostupnog momenta, dok Touareg 3.0 TDI često gubi zamah na račun nepotrebno rane izmjene stupnja. Pravovremene izmjene kod Mercedesa vidljive su i u zavojima, točnije na izlascima iz njih, kada s nježnim dodirom kočnice na raspolaganju stoji precizno odabran niži stupanj. Srećom, kod Touarega je to lako manualno ispraviti, i to zahvaljujući polugama na upravljaču koje se dodatnim pritiskom od dvije sekunde ponovno vraćaju u automatski mod. Međutim, Touaregova pobjeda ni u jednom trenu ne dolazi u pitanje, koji uostalom s najnovijom normom Euro 6d-Temp nudi višu postprodajnu vrijednost nego Euro 6c kod Mercedesa. Nema sumnje, budućnost je stigla, i ne samo da dobro izgleda, već i dobro djeluje u praksi.


 

Netko je spomenuo Teslu? Zahvaljujući 15-inčnom središnjem zaslonu te 12,3-inčnim digitalnim instrumentima Touareg tvori jednu impresivnu staklenu površinu bez prekida. Unutar 28.964 kune vrijedna paketa Innovision Cockpit, nalazi se i velika navigacija Discover Premium koja uključuje prepoznavanje znakova te online funkcije, primjerice sučelje za pametne telefone s induktivnim punjenjem. Putem velikog zaslona može se podešavati klima ili upravljati brojnim funkcijama sjedala pa kao praktičan izuzetak stoji mehanički gumb za podešavanje glasnoće na središnjoj konzoli. Zahvaljujući ugrađenoj eSim kartici Touareg može uvijek biti online, primati informacije o zastojima u realnom vremenu, pokazivati aktualne cijene goriva ili pak zamijeniti klasičan analogni signal radija onim s interneta. Drugim riječima, i u inozemstvu možete pratiti domaće stanice. Općenito, zahvaljujući zaslonu osjetljivom na dodir koji dobro reagira na komande i jasno strukturiranim izbornicima, sve funkcionira bez problema, iako se do nekih online funkcija može doći tek obilaznim putem. Dodatno, sustav ne koristi uvijek cijelu dostupnu širinu zaslona. S druge strane, glasovno navođenje funkcionira s osjetno manje grešaka nego slični top-sustavi u BMW-u ili Mercedesu.


 

TEHNIČKI PODACI I MJERENJA  
ModelMercedes GLE 350 dVW Touareg 3.0 TDI
Pogon
Motor/broj cilindaraV/6V/6
Obujam ccm29872967
Snaga kW (KS)
pri o/min
190 (258) pri 3400210 (286) pri 3500-4000
Okretni moment Nm pri o/min620 pri 1600600 pri 2250
Prijenos snagena sve kotače
9-stup. automatik
na sve kotače
8-stup. automatik
Gume na testnim autima255/50 R 19 W
Continental
SportContact 5
285/45 R 20 W
Pirelli
P Zero
Dimenzije/masa
Masa praznog/nosivost kg2335/6152281/569
Dužina × širina mm
(s retrovizorima) × visina
4819 × 1935
(2141) × 1796
4878 × 1984
(2193) × 1717
Međuosovinski razmak mm29152904
Krug okretanja lijevo/desno m11,6/11,711,7/11,5
Prtljažnik l/VDA690/20108101)/1800
Kvadar prtljažnika mali mm
dužina × širina × visina veliki mm
510 × 890 × 785
1410 × 890 × 785
490 × 940 × 740
1480 × 940 × 740
Vuča prikolice/kočene kg750/3500750/3500
Unut.širina sprijeda/straga mm1555/15351610/1575
Unut.visina sprijeda/straga mm1030/10001040/970
Prostor za sjedenje mm755775
Potrošnja/doseg/CO2
Potrošnja na testu l/100 km
ams-eko
ams-prigradska
ams-sportska
CO2-emisije na testu g/km
10,3
7,7
10,4
12,6
271
9,8
7,2
10,0
11,3
258
NEDC-potrošnja l/100 km
grad/magistrala/ukupno
dizel
8,9/7,1/7,7
dizel
7,7/5,9/6,6
Ekološka normaEuro 6cEuro 6d-Temp
CO2-emisije (NEDC) g/km204173**
Energetski razredCC
Spremnik goriva/doseg l/km93/90275/765
Ubrzanja/najviša brzina
Mjerenje ubrzanja s
0 –   80 km/h
0 – 100 km/h
0 – 120 km/h
0 – 140 km/h
0 – 160 km/h
0 – 180 km/h
0 – 400 m

5,3
7,9
11,2
15,2
20,6
27,7
15,7

4,5
6,6
9,4
12,7
17,2
22,7
14,8
Elastičnost s
60–100 km/h
80–120 km/h

4,5
5,9

3,7
4,9
Najviša brzina km/h225235
Zaustavni put
sa 100 km/h hladne kočnice m
sa 130 km/h hladne/zagrijane
sa 170 km/h hladne kočnice
36,5
64,5/63,2
109
36,8
64,9/64,7
109
Unutarnja buka
pri   80 km/h najviši stupanj
pri 100 km/h dB(A)
pri 130 km/h
pri 160 km/h
pri 180 km/h
60
63
67
70
72
60
62
65
68
71
Testovi dinamike
Slalom 18 m TC/ESP klj./isklj.
Dvostruka izmjena trake km/h
59,4/59,7
123,8/124,9
60,3/60,4
129,4/130,3
Troškovi
Cijena (početni model)Od 612.835 knOd 570.792 kn