Test Hyundai Kona 1,6 Gdi HEV 6DCT GRIPit – običan hibrid koji tržištu nedostaje!

SUV-vozila dominiraju našim testovima, iz broja u broj, i tako već nekoliko posljednjih godina. Koliko god ih bilo i koliko god bili slični ili različiti, dosad je za (gotovo) sve – bilo mjesta na tržištu.

Samo u segmentu gradskih SUV-a postoji više od 20 konkurenata, pa je od krucijalne važnosti za svaku marku ponuditi upravo u toj klasi ‘differentiam specificam’, odnosno vrsnu razliku. Hyundai je s Konom Hybrid uspio u tom naumu, jer jedini u segmentu gradskih SUV-a/crossovera nudi klasičan hibrid.

U redu, pionir hibridizacije, Toyota, u ponudi ima nešto veći C-HR (4,39 m) u dvjema razinama snage (122 ili 184 KS), no koncepcijski (a i cjenovno) postoje značajne razlike. Naime, Hyundai (uz brata iz koncerna – Kiju) jedini polaže na šestbrzinski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, što znači da nas je poštedio CVT-a koji iritantno ‘razvlači’ okretaje poput perilice za rublje.

Konkretan i snažan pogon

Hyundaijev četverocilindraš iz 1580 ccm obujma generira 105 KS, a pri 4000 o/min je dostupno 147 Nm okretnog momenta. Snaga sustava – koja uključuje i e-motor sa 32 kW i 147 Nm – je respektabilnih 141 KS i 265 Nm. Te performanse rezultiraju ubrzanjem od nule do stotke za 11,6 sekundi. Zvuči poprilično monotono i nespektakularno, no Kona Hybrid – kada papučicu gasa poklopite do poda – ubrzava konkretno i snažno.

Doduše, ispomoć elektromotora nije tako izravna kao kod plug-in hibrida, no pri kretanju s mjesta je potisak itekako mjerljiv. Prilikom svakog ponovnog pokretanja, automatski se uključuje mod Eco koji optimalno kombinira benzin i struju.

U EV-modu je teško nadmašiti brzinu kretanja biciklista, no na trenutke smo uspjeli ‘isključiti’ benzinski motor u trajanju oko dvije minute. Općenito, analogni pokazivač stanja baterije uvijek je otprilike oko polovice.

Idealan za grad, otvorenu cestu…

Pozicija za upravljačem je dobro poznata – povišena, s povoljnom preglednošću prema naprijed. Sjedala nude izvrsno bočno držanje, a Kona Hybrid u vožnji djeluje meko i uglađeno.

Može se reći da je na upravljaču čak i poprilično izravna, što pomalo i čudi s obzirom na klasu i namjenu. Očigledno je da su u Hyundaiju željeli malo poraditi na karakteru – u čemu su i uspjeli – jer Kona Hybrid je sve samo ne dosadna.

Način na koji ubrzava, brze reakcije mjenjača, osjećaj na upravljaču, upijanje ovjesa – sve upućuje na to da automobil, osim ekologije, poprilično njeguje i vozački duh.
No ekologija je ipak esencijalno pitanje ovog testa, sve nas ipak najviše zanima – koliko troši Kona Hybrid?

Naravno, najvažniji podatak u cijeloj priči jest onaj da smo u sedam dana gradske vožnje zabilježili prosjek potrošnje od svega 5,1 l/100 km. Putno računalo je pritom sumiralo da je udio dinamičkog stila vožnje 30 posto, što nije zanemariv podatak.

Iz perspektive energetske učinkovitosti, gradska vožnja joj ponajviše odgovara, no Kona Hybrid se i na otvorenoj cesti pokazala vrlo štedljivom. Pratite li ograničenja brzine, bez problema ćete ostvariti prosjek od 4,1 do 4,4 l/100 km. Pazite, govorimo o automobilu koji je povišen (visina 1,55 m), kotrlja se na gumama 225/45 R18 te na vagi pokazuje 1451 kg.

Potrošnja na autocesti će pak ovisiti o vašem stilu vožnje, no tempo od 140 km/h uspjet ćete držati sa 6,7 l/100 km. No situacija se rapidno mijenja koristite li tempomat, jer tada se kazaljka iz polja Eco premješta u plavo označen Power. Potrošnja u tom slučaju raste na visokih 8,8 l/100 km.

Uglavnom, ukupan prosjek testa na kraju je iznosio 6,4 l/100 km, što je zaista sjajan rezultat jer je barem polovica kilometara bila odvezena po autocesti (koja Koni ne odgovara).

Štedljivost ima svoju cijenu

Kona općenito slovi kao jedna od najboljih kupnji na tržištu, a tako je cjenovno pozicionirana i u hibridnoj izvedbi. Naime, u početnoj opremi DESIREit kreće sa 189.990 kuna, u što su serijski uključeni lane i hill assist, tempomat, tonirana stakla, dnevna i pozicijska LED-svjetla, 16-colni alu-naplatci…

Testni je automobil stigao u najbogatijem paketu GRIPit, opremljenom navigacijom, sustavom prepoznavanja prepreka i pješaka te kočenjem u slučaju nužde, upozorenjem na ograničenje brzine, grijačima sjedala sprijeda i straga, kamerom za vožnju unazad…

Tako raskošno opremljena Kona Hybrid košta 236.669 kuna, što je neka sredina između slabijeg i snažnijeg hibridnog C-HR-a. Da, cijena nije diskontna, no s obzirom na ono što automobil nudi je – prihvatljiva.

Tehnički podaci

Hyundai Kona 1,6 Gdi HEV 6DCT GRIPit

Karoserija
DxŠxV 4165 x 1800 x 1565 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 361 litra, masa 1451 kg, nosivost 429 kg

Motor
Benzinac, Atkinsonov ciklus, 1580 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, snaga benzinskog motora 77,2 kW (105 KS) pri 5700 o/min, okretni moment 147 Nm pri 4000 o/min; snaga električnog motora 32 kW (43 KS), okretni moment 170 Nm; snaga sustava 104 kW (141 KS) i 265 Nm; baterija kapaciteta 1,56 kWh

Prijenos
Automatski mjenjač sa šest stupnjeva, dvostruka spojka, pogon na prednje kotače

Vozne osobine
0-100 km/h…… 11,2 s
Najviša brzina…..160 km/h
Potrošnja (WLTP)….4,3 l/100 km
Potrošnja na testu….6,4 l/100 km
Emisija CO2…….101 g/km

Konkurenti
Toyota C-HR 1,8 VVT-i hibrid C-HIC od 234.700 kn

Cijena
Osnovni model……189.990 kn
Testirani model……236.669 kn

Ocjena
+ komfor, potrošnja u gradu i na otvorenoj cesti, osjećaj ubrzanja, prostranost, završna obrada pojedinih detalja
– potrošnja na autocesti (pod tempomatom), kratki servisni intervali (svakih 15.000 km)