

Nećemo se lagati. Kada padne snijeg prazna parkirališta posjećuju i auti vrijedni milijun kuna. Crne limuzine “rade krafne”, a oni spretniji vozači odlaze u posjet nepoznatoj rodbini u Delnicama, u Čabru, Mrkoplju… Sve kako bi pronašli put kojim je jednom prošla ralica, pa napravila snježne zidove koji će spriječiti veliku štetu na automobilu. Taj ambijent stvara plesni podij na kojem se vozač i automobil upoznaju na najvišoj razini.
Omiljeni narodni plesači su Subaru Impreza, Mitsubishi Evo, ali premium igrači koji na najvišoj razini izvode piruete svakako su neki od quattro modela. S takvima smo bili u Finskoj, i to s novim modelom S4, na prestižnom treningu Audi driving experience, gdje smo pri brzinama do 120 km/h na kraju programa driftali poput Colina McRae, Mattiasa Extrema, Juhe Kankkunena.
Ok, na trenutke je nam se barem činilo tako. Uglavnom, evo glavnih trikova kako dobiti auto u dugački i siguran sile, bok, drift, klizanje, proklizavanje, šrekanje… Sve smo to naučili za volanom novog Audija S4 o kojem sve možete doznati na linku. Inače, Audi S4 promijeniti će sve što mislite o dizelima. Zašto? Zato što pored klasične turbine ima i električnu koji ga rješava problema s disanjem. Zaslužio je nositi oznaku S, zaista jest sa svih 347 KS.
Tehnički, što je veća masa na kotačima veći je i grip ili trakcija pod njima. I zato, tijekom vožnje grip pod određenim kotačima možete povećati otpuštanjem gasa, dodavanjem kočnice ili volanom. Grip je vezan i uz površinu kojom guma dodiruje podlogu. Što je ona veća i grip je veći, a površina je najveća kad se gume kotrljaju ravno.
Dakle, na ulasku u zavoj nije poželjno držati gas jer se auto tad propinje, smanjuje se trakcija pod prednjim kotačima i nećete moći toliko dobro skrenuti. Dok ne skrenete popuštajte papučicu gasa ili lagano “ližite” kočnicu. Opcija je svakako prethodno zanošenje auta pokretima volana i gasa u pravi kut za zavoj, ali to je napredniji dio.
Na ulasku u zavoj, zlatno je pravilo, uvijek prvo treba odrediti smjer, a tek onda dodati gas. Dakle, prvo volan, a onda papučica gasa. U suprotnom, ako prvo dodate gas, probit ćete krug trenja ili granicu prianjanja pod kotačima i nećete moći odrediti smjer vožnje.
Baš suprotno, vrlo nježno dodirivanje kočnice u zavoju stvorit će veći kut drifta i prolazak učiniti atraktivnijim. Međutim, za to treba biti ispunjeno nekoliko preduvjeta. Nikako ne smijete biti prebrzi jer ćete kočenjem samo proširiti putanju proklizavanja prednjih kotača. Vozit ćete se “kao baba” s prednjim pogonom. Ne smijete biti ni prespori jer ćete stati. Zapravo trebate kočiti, a gotovo ne gubiti brzinu. Tako će se rasteretiti stražnji kraj i izaći u širu putanju, a prednji će kotači dobiti dodatnog gripa da prenesu smjer kretanja. Naravno, granica prijanjanja se može probiti osim nabijanjem gasa i presnažnim kočenjem.
Godine vožnje učinile su svoje na svakom vozaču. Vjerojatno ste primijetili kako neki čim pogledaju desno, automatski skrenu desno. To je prirodno i to treba iskoristit. Zato treba vježbati da je pogled uvijek usmjeren u smjer u kojem želite voziti. Koliko god čudno bilo, ruke će tad prirodno pratiti i okretati volan u tom smjeru. Uz pravilno doziranje gasa novi Audi S4 se uvijek kretao u pravom smjeru.
Jedna od vježbi izgledala je ovako. Na zavoj dolazite odmjerenom brzinom. Kočite toliko da ostane brzine za maksimalno brz prolazak kroz zavoj, aproces kočenja (usporavanja) morate završiti u točci u kojoj želite da drift počne. To nije vezano uz špic-apex zavoja kao na pisti na kojoj lovite vrijeme.
Ta točka može biti na početku zavoja. Ako ste pravilno završili kočenje auto će u njoj biti zapiknut u tangentu zavoja pod kutem od 45 stupnjeva, a vi ćete početi dodavati gas. Paralelno ćete ravni volan i prenositi zakret kotača u “kontru”. Uz pravilno dodavanje gasa produžavat ćete drift i kut sve do izlaska. Trebali bi po obodu zavoja voziti s ravno postavljenim kotačima, uz korekcije.
Kako dalje i koje su sve tajne snježne vožnje, ali i kako smo završili utrku odmah iza Jure Šebalja i Danijela Šaškina, moći ćete pročitati u sljedećem broju Auto motor i sporta koji će se na kioscima naći 11. ožujka.