Veliki SUV za manje od 30.000 eura
Kineski model pod zastupstvom Auto Hrvatske nudi puno toga za uloženo. Konkretno, za 29.990 eura kupci dobivaju 456 cm dug SUV s benzincem snage 177 KS, 7-stupanjskim DCT mjenjačem i obiljem opreme
Formulu koji su nekad koristili korejski proizvođači sada uspješno prakticiraju – Kinezi. Sudeći po posljednjim prodajnim brojkama, vrlo uspješno. Auto Hrvatska je tvrtka koja ima ne samo 70-godišnju tradiciju poslovanja u auto industriji i brojna zastupstva u prodaji europskih marki već i solidno iskustva u prodaji kineskih automobila Seres i DFSK. Bogatu ponuda sada je proširena suradnjom s velikim kineskim proizvođačem Dongfeng, a prvi automobil ove marke koji se nudi na hrvatskom tržištu je 465 cm dug SUV imena Forthing T5 EVO Exclusive. Forthing pripada vrlo atraktivnom C-SUV segmentu s modelima kao što su Kia Sportage, Hyundai Tucson, Škoda Karoq ili također kineski MG HS. Poznato je da kineski modeli već tradicionalno donose dobar omjer uloženog i dobivenog no Forthing puno pažnje pridaje i atraktivnom dizajnu napravljenom po ukusu europskih kupaca.
Stoga činjenicu da u nekim elementima prepoznajemo poznate obrise ne uzimamo srcu jer je ukupna slika ne samo vrlo skladna već i privlači poglede prolaznika. Zahvaljujući 217,5 cm razmaka između osovina sama je kabina prilično prostrana i tek će vozači iznad 195 cm poželjeti malo veći odmak električno podesivog i grijanog sjedala. Prostora za one do 190 cm ne manjka ni straga dok komforu pomažu solidno podstavljena klupa, ali i potpuno ravna podnica. Prtlajžnik pravilnog oblika pri tom nudi 480 l korisnog volumena što se obaranjem stražnjih naslona (60:40) može povećati na 1480 litara za prijevoz većih tereta.
Provjerena i pouzdana tehnologija
Auto gigant Dongfeng godinama surađuje s brojnim europskim i japanskim proizvođačima pa ne čudi što je kod pogonskog sklopa izbor pao na Mitsubishi (turbobenzinac) i Magnu Steyr (mjenjač). Provjereni 1,5-litreni benzinac snage 177 KS omogućuje 9,7 s do 100 km/h dok je najviša brzina limitirana na 180 km/h. Prema WLTP mjerenjima prosječna potrošnja iznosi 6,9 l no stvarne će brojke precizno otkriti prvi test. Maksimalni okretni moment od 260 Nm ne prednje se kotače prenosi uz pomoć 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (7DCT) pri čemu okretaji većim djelom vožnje ostaju u opuštenom području, a same su izmjene stupnjeva glatke i brze. Dodatno, na raspolaganju su tri načina rada – standard, eco i sport, ovisno o trenutnim željama i raspoloženju vozača. Kombinacija podvozja MacPherson sprijeda, multilink straga uspješno je izvedena pa iako je sam ovjes nešto tvrđe podešen, dobro upija manje neravnine i izbočine na asfaltu.
Upravljač s druge strane nudi nešto manje informacija s podloge no kako smo napomenuli, testne će vožnje pokazati kolike su dinamičke mogućnosti Forthinga odnosno što nude serijske Atlas gume (235/55 R19) mogu u izazovnijim situacijama. Kao i uvijek, većina će kupaca u ovom segmentu favorizirati bogatu opremu i komfor umjesto dinamike, a to su područja u kojima Forthing nimalo ne oskudijeva. Tradicionalno opcija gotovo i nema (osim boje) no zato serijska oprema za 29.990 eura uključuje praktično sve – od LED svjetala izvana do ambijentalne rasvjete iznutra, kombinacije 10,25″ digitalnih instrumenata i središnjeg zaslona, automatske klime, stražnje kamere, panoramskog krova, električnog otvaranja prtljažnika i još mnogo toga.
Multimedijalni sustav podržava zrcaljenje mobitela, ali za sada ne i Apple CarPlay ili AndoidAuto. Isto tako mobitele možete puniti putem brojnih USB priključaka no ne i bežično. Kvaliteta izrade općenito je vrlo solidna uz tek manje iznimke po pitanju kvalitete materijala. Servisni intervali predviđeni su svakih 20.000 km (ili jednom godišnje), a uz servisni centar u Zagrebu, Auto Hrvatska najavljuje i širenje ponude u ostalim centrima. Dobra vijest je svakako tvorničko jamstvo od pet godina ili 100.000 kilometara koje pruža dodatnu sigurnost ovoj primamljivoj ponudi.