DFSK Seres 3 – Idealan kandidat za e-tranziciju
U tri mjeseca druženja s nekim automobilom dojmovi su drugačiji nego oni koji se steknu u uobičajenih tjedan dana, koliko traje standardni test. Kao i kod ljudi, automobil vas može na prvu osvojiti, ali vas isto tako prvi dojam može i prevariti. Pred vama su prva trajna iskustva s našim kineskim e-maratoncem
U vanjskom izgledu Seresa 3 nema mnogo toga spektakularnog. Nema baš nikakvih dizajnerskih eskapada ni svjetlosnih efekata koji bi privlačili poglede. Izuzmemo li dinamičke pokazivače smjera i neobično ime, za Seres bismo i na početku i sada konstatirali da je, najblaže rečeno, samozatajan. Zanimljivo, to nije sprječavalo znatiželjnike, najčešće na parkiralištima šoping centara, u prilascima i raspitivanjima o našim iskustvima sa Seresom.
Solidna unutrašnjost, bogata oprema
Pa krenimo od početka. Dio privlačnosti zasigurno leži u činjenici da je riječ o punokrvnom SUV-u, s relativno visokom pozicijom sjedenja i popriličnih 18 cm odmaka od tla za borbu s gradskim rubnjacima, a dobro znamo da ovakav tip vozila kupci najviše preferiraju. Uz gotovo 4,4 metra dužine ostaje dovoljno kompaktan za grad, dok istovremeno u unutrašnjosti nudi dovoljno prostora da iza 190 cm visokog vozača komotno sjedne suputnik visok 185 cm. Komfor putnika, srećom, nije na račun solidno velikog prtljažnika.
Vrlo solidnom možemo okarakterizirati i izvedbu unutrašnjosti, kako materijalima tako i time što nema neugodnog škripanja ako snažnije uprete u neki od elemenata. Sjedala presvučena umjetnom kožom možda nemaju previše bočne potpore, no – iskreno – ni Seres 3 ne gaji sportske aspiracije jer izostaju ona munjevita ubrzanja karakteristična za e-automobile. No bez straha, i dalje ste brži od većine konkurenata s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Spomenuta sjedala u praksi su vrlo korisna za obitelji s djecom jer se potezom vlažne krpe jednostavno čiste, ali se ljeti na jakom suncu poprilično zagrijavaju što se itekako osjeti ako sjednete u kratkim hlačama. Iako je oprema superbogata i uključuje njihovo grijanje zimi, ventiliranje, nažalost, nije opcija. S pozitivne strane, dostupan je stari trik duljeg držanja gumba za otvaranje na ključu što spušta sve prozore pa možete prozračiti vozilo dok hodate prema njemu. Naravno, stvari funkcioniraju i u obrnutom smjeru.
Kineske eko-gume nisu dorasle performansama
U vožnji općenito vrijedi da se vozi udobno i sigurno no na mokrom, i s obzirom na masu, neće sve oduševiti eko-gume kineskog porijekla koje se lako mogu zavrtjeti u prazno kada se negdje pokušate brzo ubaciti i posljedično snažno pritisnete papučicu akceleratora. Privikavanje zahtijeva i tempomat koji ima naviku sitnih prekidanja kada bi trebao držati konstantnu brzinu. Sličnim se trikom inače služe proizvođači kamiona jer prema istraživanjima blaga ubrzanja, pa potom blago puštanje gasa, pozitivno utječe na potrošnju, no nismo posve sigurni da je tu takav slučaj.
Već smo prije spominjali putno računalo koje ne dopušta resetirati prosječnu potrošnju, već ste osuđeni na prosjek od posljednjih 100 km, a slično vrijedi i za infotainment gdje radiostanice nemaju opciju RDS-a, odnosno nema Apple CarPlay ni Android Auto umreženosti. Stvar donekle spašava ugrađena 3D-navigacija, mogućnost zrcaljenja (Mirroring) mobitela, kao i mogućnost njegova bežičnog punjenja, iako nema jasne indikacije da je isto pokrenuto.
Učinkovit pogon
Prosjek potrošnje od 16-18 kWh/100 km u gradu sasvim je solidan, na otvorenoj cesti se to može spustiti i do 15 kWh. Visoka karoserija i široke gume rezultiraju nepovoljnom aerodinamikom, što znači da Seres najmanje profitira od vožnje autocestom gdje treba računati da vožnja po ograničenjima donosi tek nešto više od 200 km dosega. Unatoč tome, od Opatije do Zagreba smo autocestom stigli sa 70 posto baterije?!
Isto tako, punjačima snage 50 kW stvarna je snaga punjenja tek kilovat ili dva slabija, no kada razina baterije dosegne 80 posto, sustav je automatski ograničava na 30 kW. U konačnici filozofija Seresa je poput vanjskog dizajna – tiho i neupadljivo, u što većem komforu, prevesti putnike do željenog cilja. Čak su i performanse posve u skladu s time pa je Seres idealan kandidat za one koji traže što lakšu tranziciju iz svijeta automobila s klasičnim motorima u svijet e-mobilnosti.