Volkswagen Tiguan – Ležeran, a dinamičan
VW je predstavio treću generaciju Tiguana čija prodaja kreće početkom iduće godine. Prema vanjskim gabaritima, Tiguan jedva da je narastao, no unutarnje vrijednosti trebale bi pomoći VW-ovu bestseleru da se održi na vrhu prodaje. Imali smo ga prilike pregledati uživo, te sjesti za upravljač pretprodukcijskog vozila i provozati ga
Trenutačno se kod Volkswagena ne događaju velike revolucije i zaokreti prilikom predstavljanja novih modela. Naravno, pritom mislimo na klasične, ICE-modele. Iako, ovo se pravilo nije moglo uzeti zdravo za gotovo kada je predstavljena osma generacija Golfa, sa svojim najnovijim operativnim multimedijskim sustavom. No ta se činjenica ne mora nužno shvatiti i pozitivno.
U svakom slučaju, veseli da se u kokpitu novog Tiguana nalaze poznate komande. U kracima upravljača, umjesto površina osjetljivih na dodir, ugrađeni su haptički prekidači, a kotačić za modove vožnje ponovno je smješten na središnjoj konzoli.
Općenito, vozač se brzo privikava na ambijent, ispred njega je 10,25-inčni zaslon koji pruža sve važne informacije, a može se konfigurirati u četiri različite vizualne forme.
U sredini instrumentne ploče, koja je dizajnirana s naglašenim ravnim linijama, ugledali smo 15-inčni zaslon (standardno dolazi onaj od 12,9 inča) s novom radnom strukturom koja omogućuje brzi pristup relevantnim funkcijama. Njegove kontrole glasnoće i temperature odsad napokon svijetle u mraku.
Pored okretnog kotačića na središnjoj konzoli nalazi se najvažnija tipka, ona za pokretanje motora. Ista potiče dvolitreni TDI da se zaigrano glasa, ali s koliko ono konjskih snaga sada raspolažemo? Volkswagen još uvijek šuti o preciznim tehničkim podacima, otkrivši samo da bi dva plug-in hibrida sa snagom sustava od 204 i 272 KS u budućnosti trebala moći na električni pogon prijeći oko 100 kilometara.
Pogoni ne moraju pokretati znatno veću karoseriju, jer je povećanje dužine ograničeno na 32 mm, pa sada Tiguan ukupno mjeri 4,55 metara. Visina vozila povećana je pet milimetara (na 1,64 metra), širina (1,94 metra) i međuosovinski razmak (2,68 metara) ostaju nepromijenjeni.
Ipak, prostor u visinu u interijeru narastao je devet milimetara sprijeda i deset straga, a prtljažnik za 33 litre, tj. na ukupno 648. A masa? Iako se i po tom pitanju VW još uvijek ne izjašnjava, u konfiguraciji pogona 2.0 TDI 4Motion ona bi trebala iznositi oko 1,8 tona.
Ispod svega nalazi se tzv. MQB-evo arhitektura. Tako je sada stražnja multilink osovina prošla temeljite dorade, adaptivni amortizeri standardni su na PHEV- i snažnijim izvedbama, te mogu zasebno regulirati kompresiju.
Ali iako bi sigurnost u vožnji, a ne agilnost, trebala biti u središtu pozornosti obiteljskog automobila kao što je Tiguan, VW-ov SUV vozimo ravno na testnu stazu, postavljenu na 25 hektara, na besprijekorno asfaltirano područje u Ehra-Lessienu, sjeverno od Wolfsburga. I hej, baš u slalomu pomislite da takozvana sjedala ergoActive s izraženim bočnim osloncima (plus produživa potpora za bedra, grijanje, ventilacija i masaža) uopće ne djeluju kao da su tu čisto šminke radi.
U svakom slučaju, Tiguan vrlo ležerno i pouzdano prolazi kroz slalom, povratne informacije su dobre, a pokreti karoserije ograničeni. Slijede brzi zavoji, Tiguan pouzdano prati radijus, vozač može jednostavno pronaći balans i pravi kut upravljanja. Ostatak se može regulirati pomoću papučice gasa, a stražnji dio čak povremeno reagira vrlo nježnim zanošenjem. Zasad, Volkswagen djeluje agilno i sigurno.
A što je s udobnošću ovjesa? Da bismo to isprobali, moramo izaći s poligona, jer inženjeri obećavaju da postoje loše, neravne magistralne ceste baš u blizini testne staze. Jasno se mogu vidjeti oštećenja na jednoj od ulica, preko kojih prelazimo uz mnogo samopouzdanja koje nam je do sada Tiguan omogućio. Udarci na kotače prenose se suptilno i uvjerljivo, uz niskofrekventne zvukove koji dolaze do kabine. I inženjeri su bili u pravu, koliko su zapravo loše ceste, može se iščitati u Tiguanovoj mogućnosti reguliranja rada amortizera. Kada su amortizeri podešeni nešto tvrđe, SUV se želi što više stabilizirati, njiše se preko rupa i neravnina u kratkim amplitudama, a to omogućuje putnicima da jasno osjete vibracije, ali nikada ne toliko da postane neudobno i preglasno.
Kada su postavke ovjesa podešene najudobnije, s druge strane, pokreti karoserije postaju izraženiji, ali nikada se ne događa neudobno, okomito poskakivanje. Opruge i amortizeri sada mogu optimalno filtrirati neravnine. Ono što ostaje je pomalo snažnije prenošenje vibracija pri prelasku preko kratkih poprečnih neravnina, što se često događa kod SUV-vozila s velikim kotačima (u ovom slučaju 19 inča). To ovisi, između ostalog, i o konstrukciji i čvrstoći same karoserije. U konačnici se komforni način rada pokazao kao najprikladniji u odnosu na sve elemente koje treba sagledati. A i tada Tiguan u sasvim dovoljnoj mjeri vlada dinamikom.
Samo se postavlja pitanje je li osobni budžet dovoljan za ovo iskustvo. Zašto? Jer sofisticirani dodaci poput podvozja DCC Pro, izvrsnih sjedala ergoActive, matričnih LED-svjetala i velikog head-up zaslona teško da će pozitivno utjecati na tradicionalno ne baš skromne cijene kod VW-a. Sigurno ni tu ne možemo očekivati revoluciju.
Zaključak
Značajno modificirana modularna platforma, posebno u kombinaciji s novim adaptivnim amortizerima, pomaže Tiguanu u postizanju veće udobnosti ovjesa te preciznijeg i stoga još sigurnijeg ponašanja u vožnji. Osim toga, tu je moderan, ergonomski sofisticiran dizajn interijera te intuitivniji rad infotainmenta. Ako se razina cijene bude mijenjala samo neznatno kao i dimenzije karoserije, onda će sve biti u redu.