

U službenim press materijalima nova Dacia Jogger opisana je kao svestrani obiteljski automobil no od kada je krajem studenog prošle godine otvorena lista narudžbi gotovo tri četvrtine kupaca bile su pravne osobe. Ako ste čitali naše prve impresije s testnih vožnji u francuskoj Nici (ams.hr/dacia-jogger-2022-test-vozili-smo/) brzo će vam postati jasno zašto su se brojni taksisti ili flote odlučili za model s kojim Dacija zaokružuje prvu rundu prodajne ofenzive. Sigurno je kako Dacia Jogger bude prisutnija na našim cestama rasti i udio obiteljskih kupaca no svi koji razmišljaju o njenoj nabavci moraju znati da je otprilike pola kontingenta predviđenog za 2022. već sada rasprodano pa ne bi bilo loše da požure s odlukom.
Oni koji su požurili i prije nekog vremena naručili svoje primjerke ujedno su i profitirali s cijenama budući da je početnih 112.900 kn zbog poznate situacije s cijenama sirovina u međuvremenu korigirano na 121.900 kuna. Ipak, Dacija u skladu s fer odnosnom imidžem ostaje jedna od rijetkih marki na domaćem tržištu kod koje ugovorena cijena ostaje ista bez obzira na dužinu isporuke. A čak je i duljina isporuke od šest mjeseci u danim okolnostima vrlo prihvatljiva budući da su kod drugih proizvođača više pravilo nego iznimka liste čekanja od godine dana ili dulje. U Daciji ponovo to mogu zahvaliti svom “no nonsense” pristupu gdje najnovija tehnologija, a time posljedično i trenutno teško dostupni poluvodiči, nisu u prvom planu.
Bez obzira na to, većina dosadašnjih odabira se kreće u rangu cijene 140.000 kuna što ukazuje da kupci većinom biraju srednji paket opreme Comfort ili najbogatiji Extreme koji donosi svojevrsni off-road izgled. Jednako zanimljiva je i činjenica da se otprilike četvrtina kupaca odlučuje za varijantu s tri reda sjedala što i ne čudi s obzirom na iskoristivost zadnjeg reda i za prijevoz odraslih osoba. Isto tako, činjenica da pojedinačna sjedala u trećem redu teže samo desetak kilograma olakšava njihovo vađenje kada je prioritet prtljaga, a ne putnici.
Kod motorizacije nema apsolutno nikakve dileme iako novi trocilindarski benzinac TCe 110 djeluje vrlo uglađeno i ne pretjerano raskošno. Gotovo isključivi odabir kupaca tako je poznati benzinac ECO-G koji tvornički dolazi s plinskom instalacijom (LPG-Landi Renzo). Ovaj izbor nimalo ne čudi budući da je riječ o motoru koji je dokazao svoju pouzdanost i koji u novoj generaciji nudi bolje performanse s pogonom na plin (100 KS) nego na benzin (90 KS). Uz to kombinacija plinskog (40 l) i benzinskog spremnika (50 l) nudi ukupni doseg u rangu 1000 km. Naravno, cijena dolazi u vidu činjenice da umjesto rezervne gume kupci dobivaju kit za krpanje budući da je na njenom mjestu toroidalni plinski spremnik. Iako motor ne pršti snagom, relativno mala masa samog Joggera (1200-1330 kg) ide u prilog njegovoj ekonomičnosti. Dodatni bonus za sve kupce stiže u vidu akcije koja uključuje tvorničku garanciju u periodu od pet godina (standardno 3 godine), no postoji mogućnost nadoplate i za dodatne dvije.