Dacia Jogger 2021. – Najveća Dacia je i prvi hibrid u ponudi
Dacia nas je ugostila u Parizu kako bi nam predstavila novu akviziciju u svom timu, najveći model u trenutnoj ponudi - Jogger!
‘Prostranost je oduvijek bila od velike važnosti za Daciju. Željeli smo tu ponudu prostora dovesti u konkretan, fer odnos sa cijenom vozila a uvjereni smo da smo u tome i uspjeli’ – istaknuo je prilično razigran PR-tim mlade rumunjske marke na prezentaciji u Parizu. Imaju i razloga biti razigrani, jer u posljednje im vrijeme itekako dobro ide. Novi Sandero i Sandero Stepway su ovogodišnji bestselleri i doslovce ‘razvaljuju’ na pojedinim europskim tržištima a isto to čini i Spring u segmentu malih gradskih električnih automobila.
Nadalje, s nestrpljenjem se očekuje početak prodaje novoga Dustera koji je prije desetak godina redefinirao pojam SUV-a na način da ga je učinio cjenovno pristupačnim za široke mase. U redu, to su sve – izuzev Springa – provjerene veličine na tržištu, no planira li Dacija neki revolucionarni iskorak, uvođenje novoga igrača u momčad?
Riječ je o 4,54 metra dugom crossoveru (Duster je 4,34 metra) koji je postavljen na platformu CMF-B (novi Sandero). U sebi vješto sjedinjuje elemente SUV-a (robusnost, plastični rubnici, krovni nosači, klirens od 200 mm), monovolumena (prostranost u kabini, prostor za glavu, varijabilnost) i karavana (ogroman prtljažnik s niskim utovarnim pragom).
Kod ovog posljednjeg smo namjerno izostavili konkretne brojke, budući da one variraju u ovisnosti je li Jogger konfiguriran sa pet, šest ili sedam sjedala. Ipak, recimo da se volumen prtljažnika kreće od najmanje 160 litara (7 sjedala) preko 708 (5 sjedala) pa sve do 1819 litara (7 sjedala, preklopljen drugi i uklonjen treći red sjedala). Dojmljiv je i podatak da se sjedala mogu konfigurirati u ukupno 60 različitih kombinacija!
Dacia Jogger stiže s novim benzinskim motorom i šeststupanjskim ručnim mjenjačem, a prijenos snage je uvijek na prednje kotače. TCe 110 je jednolitreni, trocilindarski turbomotor s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 110 KS (81 kW). Masa mu je smanjena zahvaljujući aluminijskom bloku motora a okretni moment od 200 Nm pri 2900 o/min ga čini najsnažnijim pogonom u Joggeru.
Nadalje, tu je benzinsko-plinska inačica 1,0 ECO-G 100 koja ne samo da nudi nisku potrošnju (prosjek po WLTP-u 7,6 l/100 km) već i vrlo velik doseg, budući da uz spremnik benzina volumena 50 litara dolazi i onaj za plin kapaciteta 40 litara. Treći pogonski sklop, onaj hibridini, u potpunosti preuzima Renaultovu tehnologiju E-tech (baterija kapaciteta 1,2 kWh) no na tržište stiže nešto kasnije, tijekom 2023. godine.
Kada već spominjemo uvođenje na tržište, recimo i to da Dacia Jogger u Hrvatsku stiže početkom ožujka iduće godine, što se zapravo poklapa s komercijalizacijom na većini velikih europskih tržišta. Iz Dacije za sada komuniciraju tek okvirnu početnu cijenu od 15.000 eura, što je u najmanju ruku vrlo konkurentno (da ne kažemo da tolika količina lima u ovome trenutku zapravo i nema konkurencije).
Što smo još saznali o Joggeru? Primjerice, osim što nudi 3,5-inčni TFT-zaslon, Jogger je dostupan s tri opcije multimedijskog sustava. Media Control se može koristiti u kombinaciji s pametnim telefonom i bez njega, Media Display je pak dolazi s osaminčnim dodirnim zaslonom dok Media Nav omogućuje prokaz navigacije preko pametnog telefona i bežično zrcaljenje. Jogger ne samo da je prva Dacia sa hibridnim pogonom, već je i prva Dacia koja se nudi u ograničenoj seriji naziva Extreme. Ista je naglašeno terenskog stila, s prikladnim detaljima poput crnih krovnih nosača, shark antene, zaštite podvozja itd.
Sve u svemu, Dacia u ovome trenutku prolazi kroz pravi dizajnerski i tehnički upgrade bez da se bitno narušila izvorna ideja ‘prostranog i cjenovno korektno pozicioniranog’ automobila. Sustavi poput nadzora mrtvog kuta ili automatskog parkiranja su pronašli svoje mjesto i u Daciji, što je zapravo u duhu vremena. Unutrašnjost je fino složena, sjedala su dobro profilirana i vrlo ugodna a čak i u trećem redu ima sasvim dovoljno mjesta za komforan smještaj odrasle osobe!
S druge strane, neki detalji na karoseriji poput istaknutih rubova krovnih nosača u predjelu prednjeg dijela automobila nas nisu razveselili (stvarat će veliku buku vjetra), no iz Dacije su nas smirivali i uvjeravali da se radi o predserijskom modelu koji će se do početka prodaje još ‘dotjerati’. Bilo kako bilo, omjer cijene i dimenzija vozila je zaista impozantan a kada tome pridodamo i moderne sigurnosne sustave i standarde (šest zračnih jastuka, pojačana karoserija), Jogger će zasigurno pomrsiti i račune nekim rabljenim automobilima etabliranih marki i višeg cjenovnog razreda.