Dacia Sandero najprodavanija u rujnu, ukupno prodano 10.526 automobila više nego lani

Redovito izvješće Promocije Plus o prodaji novih automobila na hrvatskom tržištu pokazuje da je u rujnu najprodavaniji model bila Dacia Sandero s 196 prodana komada

Traženi su još bili Škoda Octavia (149), Renault Clio (120), Volkswagen Tiguan (105) te Suzuki S-Cross (85). Ljestvicu deset najprodavanijih čine još Hyundai Tucson (85), Kia Ceed i Škoda Fabia sa po 80 prodanih, Škoda Kamiq sa 78 te vječiti favoriti privatnih kupaca Dacia Duster i Suzuki Vitara sa po 70 prodanih primjeraka. Iako je Sandero zablistao u rujnu, zapravo je njegov veći brat Duster (1342 prodana) najprodavanija Dacia u 2023., odnosno općenito treći najtraženiji automobil u Hrvatskoj od početka godine. Ispred njega su samo Škoda Octavia (1955 prodana) odnosno na vrhu Renault Clio s 2310 prodanih. Kada govorimo o markama općenito, Renault se zahvaljujući trojcu Clio, Captur i Megane pozicionirao na drugom mjestu u 2023., točno između najprodavanijeg Volkswagena i treće Škode. Top pet čine još Kia i Dacia.

Rujan je donio i povratak marke SsangYong na hrvatsko tržište, istina za sada samo s jednom registracijom, ali kako Korejci nakon pick-upa Musso Grand namjeravaju predstaviti i brojne druge, prvenstveno SUV modele po atraktivnim cjenma, te će brojke sigurno rasti. Što se motorizacije tiče, polovicu prodaje još uvijek čine benzinci (51,7%) dok je udio hibrida (23,8%) sada veći od dizela (18,9%). Obzirom na sve skromniju ponudu dizela, potonje niti ne čudi. I kod hibrida stvari treba uzeti s rezervom budući da nema izričite distinkcije između takozvanih blagih hibrida (Mild Hybrid) koji često donose malo toga u usporedbi s čistim benzincima, punih hibrida (Full Hybrid) koji u određenim uvjetima, primjerice gradskoj vožnji, mogu značajan dio voziti u električnom modu i Plug-in hibrida s baterijama većeg kapaciteta i e-dosegom i do 100 km. Isto naravno vrijedi i za same prodajne rezultate gdje za potpunu sliku treba raditi distinkciju između poslovnih i privatnih kupaca, pikova prodaje prije ljeta zbog rent-a-carova, ali i učestale prakse dijela zastupnika s reizvozom svojih modela. U konačnici u prvih je devet mjeseci prodano 46.168 automobila što je značajan rast u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini kada su službeno prodana 10.526 primjerka manje.