Dacia prodala osam milijuna vozila

Od 2004. do danas Dacia je kroz razne uspješne modele uspjela prodati osam milijuna automobila i tako na europskom kontinentu postati važno ime u autoindustriji

Rumunjska marka automobila, koja je s vremenom postala poznata pod imenom Dacia, osnovana je 1968. pod imenom UAP („Uzina de Autoturisme Pitesti”) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Argeş u središnjoj Rumunjskoj, gdje se nekoć nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke. Prvi Dacijin logotip vrvio je lokalnim i nacionalnim obilježjima. Planine u pozadini odavale su počast Rumunjskoj, a posebno Karpatima. U središtu se isticao orao iz grba okruga Arges u regiji Muntenija, gdje je bilo sjedište marke UAP.

Ime Dacia, nadahnuto rimskim nazivom Rumunjske „Dacii”, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu. Renault Grupa pripojila je rumunjskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je nadišao granice Rumunjske i postao prepoznatljiv diljem Europe. Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanjem Sandera 2008., marka je predstavila novi logotip. Plavu pozadinu zamijenila je svijetlosiva, a središnji dio štita bio je izrezan. Godine 2021. predstavljen je novi amblem „Dacia Link”.

Dacijini modeli se od 2004. s pojavom prve generacije Logana prodaju u ukupno 44 države svijeta. Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Dacia je već drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel od 7,6 posto na europskom tržištu privatnih kupaca (u usporedbi sa 6,2 posto koje je ostvarila 2021.). Marka trenutno bilježi najveću stopu priljeva novih kupaca te najveći rast vjernosti postojećih kupaca na tržištu.