Vozili smo Novi Renault Clio

Nikad opremljeniji Renault Clio dolazi u rujnu s nikad bogatijom opremom, najvećim ekranom i prtljažnikom u klasi, a opremljen je i novim motorima

Novi Clio je kraći 12 mm, pa je dugačak 4050 mm, niži je od 8 do 48 mm, ali mu je karoserija u konačnici ipak prostranija. Vidi se to i na prtljažniku koji je povećan na 391 litru što znači da je najprostraniji u klasi, pa čak i veći od nekih u kompaktnom segmentu.

No, to su već poznati podaci, a po subjektivni doživljaj iz vožnje otišli smo do Portugala. Ponuda motora će biti zanimljivija nego ikad. Tu je 1.3 TCE FAP, benzinac sa 130 KS i 240 Nm, kakav se ugrađuje u Kadjara, Qashqaija i druge veće modele u koncernu, pa i u modele Mercedesa.

Bit će vezan uz automatik sa 7 stupnjeva s dvije spojke. Dizelska ponuda je i dalje sjajni 1,5-litreni dCi sa 85 i 115 KS koji performanse i ekonomičnost objedinjuje na superioran način.

Snažniji i učinkovitiji motori

Novi Clio stiže s temeljito revidiranim pogonima. Imali smo prilike isprobati potpuno novi trocilindarski jednolitreni benzinac sa 100 KS koji je uparen s 5- stupanjskim ručnim mjenjačem.

Njegovih 160 Nm okretnog momenta svakako će biti dostatno za gradsku svakodnevicu, a primjećujemo da nema neugodnog poskakivanja ni ‘urušavanja snage’ u trenutku kretanja s mjesta, a koje smo zamijetili na prethodniku (0,9).

Isto tako, novi 7-stupanjski EDC-mjenjač – koji dolazi na 1,3-litrenom turbaku sa 130 KS – radi fantastično! Strašno je brz i precizan te uvelike povećava komfor u vožnji.

Novi stupanj komfora u gradskoj klasi

Interijer zrači novom energijom, što je postignuto odrješitijim linijama i osnovnim konturama, ali svakako i novim instrumentima te velikim lebdećim ekranom. Doživljaj je gotovo monovolumenski, pogotovo na račun povišene ručice mjenjača, ali i zbog velikog broja korisnih pretinaca.

Kroj volana se jako dobro nadopunjuje s profilom udobnih sjedala. Na koncu, doživljaj zaokružuje mogućnost dvobojne izvedbe kokpita koja može imati i estetske umetke u trećoj boji koji se provlače ventilacijskim otvorima. Sveukupno je stvoreno tiho ozračje i netipično visoka razina komfora za gradsku klasu.

Manja buka u unutrašnjosti, udobniji ovjes

Razina buke osjetno je snižena u odnosu na prethodnika, što smo osjetili još tijekom prvih premijernih vožnji dok je auto bio maskiran. Ali, još je impresivniji kao finalni proizvod na kojem je vidljivo da svi ti mekani materijali zbilja stvaraju izuzetno akustičnu i tihu te vrlo ugodnu unutrašnjost.

Renault Clio se na neravninama ponaša zrelo i stabilno, gotovo kao auto više klase. Kao i dosad volan je prilično beživotan, ali je precizan, pa se Clio lako može precizno voditi samo bez osjećaja. Po tom pitanju nema previše novosti, pa je Clio sličan dosadašnjem, ali je osjećaj upakiran u tišu kabinu i veći stupanj komfora.

(Ponovno) nepregledan straga

Još jedno iskustvo s ekskluzivne prve vožnje Renault Clija je preglednost, ili bolje rečeno nepreglednost straga. U redu, taj nedostatak će se, naravno, nadomjestiti ugradnjom kamere za vožnju unazad, no vrijedi spomenuti da se po tom pitanju – u odnosu na prethodnika – nije ništa promijenilo nabolje.

Glavni urednik magazina Auto motor i sport, Kristijan Tićak, na svjetskoj prezentaciji novog Cija u Portugalu

Nikad bolji infotainment

Ključan je novi 9,3-inčni zaslon multimedije, za kojeg kažu da je površinom dvostruko veći od dosadašnje 7-inčne inačice, i najveći u Renaultovoj gami dosad. Zakrenut je prema vozaču i uključuje novi sustav povezivanja s pametnim telefonima Easy Connect, ali pred vozačem je i dosadašnju sustav personaliziranja Multi-Sense.

Prvi puta dosad novi Clio dolazi s digitalnim umjesto analognog brzinomjera, a tu je tehnologiju dobio direktno iz luksuznijeg dijela game. Novi TFT-ekran veličine je od 7 do 10-inča i može se personalizirati prema željama vozača, a uključivat će i prikaz navigacije.


TOP činjenice od novom Cliju

LED svjetla se nalaze u serijskoj opremu
7-stupanjski EDC radi puno bolje, brže i preciznije
Sjedala se lakše podešavaju zahvaljujući novoj polugici
Stražnja klupa je prostranija, prvenstveno na za glavu
Puno je bogatija sigurnosna oprema
R-Link mijenja puno jednostavniji Easy Connect
Najveći info-ekran u klasi (9,3-inča)
Auto s najviše mekanih materijala u kabini u klasi
Najveći prtljažnik u klasi (391 l)