Renault Zoe na otoku Krku – Električni turizam

Turistička smo zemlja, pa je pitanje - može li se autom na struju otići na more - posve legitimno? Može, ali ne bilo kamo i bilo kako, a ne ni bilo čime. S druge strane, s Renaultom Zoe se može - svašta

Tehnički bi se električnim autom mogli svakodnevno služiti i na otoku Mljetu, ali jedini hrvatski otok koji ima razvijenu mrežu punionica jest naš najveći otok Krk. Što to znači? Situacija nije bajna, ali kada bi cijela Hrvatska imala gustoću punionica kao otok Krk, onda bi ih ukupno bilo oko 1500. A realnost je sljedeća – Hrvatska ukupno ima oko 200 punionica, od kojih je čak 11 smješteno na otoku Krku, pa najduža dionica bez punionice nije dalje od 20-ak kilometara ili 30 minuta vožnje. E to već zvuči obećavajuće, pa smo se optimistično na Krk iz Zagreba zaputili novim Renaultom Zoe.

Dobrodošla topografska karta

Evo kakva je računica puta. Novi Zoe ima bateriju kapaciteta 41 kWh i na testu nam je trošio oko 13 kWh/100 km. Po tome ispada da doseg s punom baterijom bez problema iznosi oko 300 km. Stoga opušteno krećemo sa 80 posto kapaciteta i, priznajemo, zaboravljamo na pravilo ‘upali eko-mod i vozi do 95 km/h’. Tada je Zoe vrlo štedljiv i može okrenuti 300 km/h, a mi smo upalili klimu i vozili oko 100-110 km/h. Oko Ravne Gore smo shvatili da ćemo imati problem, pa smo naglo usporili i počeli kalkulirati. Zoe je dotad vozio samo uzbrdo i s tri teže osobe užurbano ‘srkao’ struju, pa je nizbrdo prema Krku trebao biti štedljiviji te obnoviti nešto baterije inercijom i regenerativnim kočenjem. I obnovio je oko šest posto baterije te se dokotrljao do punionice u Omišlju, ali osjećaj nije bio dobar. Barem ne u godinama koje više nisu dječačke, a i sutradan nas je čekao event na kojem smo trebali nastupiti. Mogli smo i pametnije, ali Zoe je ipak sa 80 posto izgurao 160 km. U svakom slučaju, uz električni auto uzmite i topografsku kartu.

Otok kao predvodnik Hrvatske
Realnost hrvatskih punionica dočekala nas je u Omišlju. Naravno, iako je na aplikaciji pisalo da je ‘slobodno’, drugi auto je bio na punjenju. Srećom u blizini je i punionica na krčkom aerodromu, samo – sve su to punionice od 11 kW. Bolje nego doma, ali takva snaga punjenja svejedno znači poludnevni ili cjelonoćni e-parking. Malo jače punionice (22 kWh) su u Malinskoj, Krku, Puntu, dok je preostalih osam također snage 11 kWh. Bolje išta nego ništa. No zato je Zoe jutro dočekao s baterijom ‘nabijenom’ do kraja. Krčki most je bio zatvoren samo za nas i Zoe je kao prvi električni sigurnosni auto predvodio utrku Adria Spring Trail 2018. Ima smisla, osobito jer kao električno vozilo Zoe svojim ispuhom nije ‘smrdio’ trkačima te brojnim obiteljima koje su došle bodriti navijače. Dobro mu stoji ta uloga. Pokazalo se da s razumnim dosegom od ‘200-plus’ kilometara električni auto može igrati i glavne uloge.
Najslabija karika zapravo je pokrivenost hrvatskih autocesta i magistralnih puteva po unutrašnjosti Hrvatske. Teoretski, ako ljetujete u kući blizu utičnice, na Jadranu se može ljetovati s električnim autom uz određene kompromise. Glavni problem je doći do mora ako auto do vrha ne napunite u Zagrebu jer punionica na autocesti nema. Treba se spustiti nekoliko kilometara u Jastrebarskom, Karlovcu, Gospiću, pa dogurati do Rijeke, Starigrada ili Zadra. Detalje možete proučiti na karti www.puni.hr

200 električnih na otoku leptira

Jedno je doći do destinacije na struju, za što je u pravilu rezervirano barem pola dana, a drugo je uživati u ‘godišnjem na struju’. No, na otoku Krku se i to može, barem s Renaultom Zoe. Od punionice u Omišlju, do najudaljenije u Baškoj ima točno 40 km, a zapravo nema pozicije na otoku koja je od punionice udaljena više od 20-ak km. Stoga je za električno iskustvo na Krku najbolje pozicionirati se na samom početku otoka.

Renault Zoe postao je i prvi električni auto koji je u Hrvatskoj predvodio neku utrku ulozi sigurnosnog automobila

Predlažemo Njivice i ‘resort’ koji objedinjuje hotel s prozračnim kampom te gomilom sadržaja. Ondje ćete pronaći i dostupne sobe i luksuzniji smještaj koji čak može značiti privatne klimatizirane kućice sa svojom terasom i bazenom tik uz more. E to je ekskluziva! A ondje se uz kućicu, osim na punionicama, može puniti i električni auto. To nam se učinilo kao najbolja baza za istraživanje otoka. U blizini možete jahati konje i šetati oko jednog od dvaju jezera (Jezero i Ponikva) na otoku Krku na kojem inače živi oko 17.000 stanovnika. Inače, na Krku ćete pronaći i tri rijeke – Dobrinjski potok, Vretenica i Vela rika – a čak petnaest plaža okićeno je simbolom ‘Plave zastave’.

Najsadržajniji otok

Istražiti ga nije teško jer Internet je pun informacija o najpoželjnijim krčkim destinacijama. Svi znaju za rapsodiju na stijeni visokoj 50 metara na kojoj je gradić Vrbnik, kao i za Baščansku ploču i plažu u Baškoj. No ne znaju svi da je Krk zapravo otok leptira jer na njemu živi više od 1450 vrsta, što je čak 45 posto hrvatske faune leptira. Stoga treba posjetiti otok Košljun u zaljevu Puntarska draga, gdje je muzej i stari samostan, između grada Krka i mjesta Punta – gdje vas pak čeka pravi adrenalinski vodeni park. Ni jedan hrvatski otok nema toliko raznovrsnog sadržaja. Svakako posjetite akvarij i terarij slatkovodne ribe u gradu Krku, ali i akvarij egzotičnih morskih vrsta nešto dalje od njega. Otokom možete lutati quadovima ili na konjima, tražiti najviši vrh Obzova na 586 metara n.v. ili se baciti u ljekovito blato na plaži Meline u zaljevu Soline. U svakom slučaju uz Zoe, s kojim smo skupljali do 300 km s jednim punjenjem, navečer ćete stići u apartman s dovoljno struje u bateriji.