

Najbolje bi bilo izgubiti se. Doslovce zalutati, u divljinu bez puta. Tek tada, da vam život ovisi o izlasku iz kakve rupe, možda biste mogli okusiti što sve može nova G-klasa. U suprotnom, ovu ‘kocku od milijun kuna’ nikada nećete gurnuti u dostojan izazov. Bizaran zaključak nastao za volanom G-klase kada nam je instruktor na najzanimljivijem svjetskom off-road poligonu rekao: “Ovdje skrenite uzbrdo!” Nismo vjerovali da misli ozbiljno jer taj uspon može svladati samo puzeći na sve četiri. Osjećaj je ravan hodanju s povezom na očima, a G-klasa se lagano tetura, ‘mrmolji’ na 1500 okretaja, ne proklizava i izbija na vrh bez imalo drame… Ostatak vožnje po poligonu koji ima i brzu dionicu, na kojoj je Sebastian Loeb izletio dok je testirao za WRC, p(r)obudio je dovoljno zaključaka za knjigu, no slijedi ukratko što znači novi ‘G’.
Odbacite logiku i sve je jednostavnije… Nakon što smo u modelu G AMG 63, koji ima 585 KS i 850 Nm, stotku ulovili za 4,5 sekundi, treba se smiriti i sabrati dojmove. Kako je to uopće moguće kada G-klasa ima: šasiju (čelične ljestve debele kao šine), koeficijent otpora zraka (Cw) 0,54, pogon na sve kotače, tri diferencijala, redukciju… Kako joj možete zabiti gas u pod i ne poginuti? Stoga smo u istom danu isprobali i stare modele, a pritom se ni G-klase iz 80-ih nisu vozile kao ‘tačke’. Nema tu prave dinamike, ali su vozne osobine jasne i predvidive. Taj usporeni ‘tenkovski’ osjećaj trajao je sve do ove generacije. No sada je G-klasa prvi put dobila neovisan prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima vezanima izravno na kruti okvir. I to kakav okvir! Zbog njega je G-klasa kruta kao mramor, ali joj i ovjes napokon diše.
Svaki gumb (diferencijal) kad stisnete jednom, u fazi je pripreme, a drugi put je trenutačno uključen. Kada pak idete uz uspon od 60 posto, pred kraj isključite prednji diferencijal i tako se opuste prednje poluosovine da kotači ljepše sjednu na podlogu. Odnosno, kada stražnji ovjes upada u različite rupe, odvojite srednji ili stražnji. Cijela filozofija vožnje za koju ipak treba biti stručnjak za off-road, što bi svaki kupac trebao usvojiti posjetom poligonu za off-road u Grazu. Tada vožnja postaje igra, i usudili biste se milijunsku kocku baciti na najteži teren među oštre grote kamenja. Ne biste pritom zapeli i ne biste je oštetili jer bi vaš strah bio veći od G-mogućnosti.
No poznajete li nekoga tko će dati najmanje ‘milju i pol’ kuna, pa svakodnevno skakati po ‘džombama’ i paliti diferencijale? Ne… Ima nešto još čarobnije, fantastičan pogled kroz potpuno ravan vjetrobran koji preko ravne ‘haube’ izgleda kao da gledate najbolji LED-TV dijagonale barem 170 cm. Znate da je oko vas ‘kocka’ koju ste crtali kao dijete, a sada je to pogled od milijun kuna. Pogled s najudobnijih masažnih sjedala, s dobrim audio-razglasom, s AMG-ovim četverolitrenim V8 turbakom koji puca i juri kao podivljala lokomotiva…
G-klasa je jedino vozilo s tri diferencijala koje trenutačno možete paliti i gasiti iz kabine, na tipkama koje su vam pod nosom – nasred kokpita. I zato, kada upalite reduktor i blokirate sva tri diferencijala, G postaje tenk, ali nešto ukočenih nogu i reducirane artikulacije ovjesa. I tu započinje igra. Svaki gumb (diferencijal) kad stisnete jednom, u fazi je pripreme, a drugi put je trenutačno uključen. Kada pak idete uz uspon od 60 posto, pred kraj isključite prednji diferencijal i tako se opuste prednje poluosovine da kotači ljepše sjednu na podlogu. Odnosno, kada stražnji ovjes upada u različite rupe, odvojite srednji ili stražnji. Cijela filozofija vožnje za koju ipak treba biti stručnjak za off-road, što bi svaki kupac trebao usvojiti posjetom poligonu za off-road u Grazu. Tada vožnja postaje igra, i usudili biste se milijunsku kocku baciti na najteži teren među oštre grote kamenja. Ne biste pritom zapeli i ne biste je oštetili jer bi vaš strah bio veći od G-mogućnosti.
No poznajete li nekoga tko će dati najmanje ‘milju i pol’ kuna, pa svakodnevno skakati po ‘džombama’ i paliti diferencijale? Ne… Ima nešto još čarobnije, fantastičan pogled kroz potpuno ravan vjetrobran koji preko ravne ‘haube’ izgleda kao da gledate najbolji LED-TV dijagonale barem 170 cm. Znate da je oko vas ‘kocka’ koju ste crtali kao dijete, a sada je to pogled od milijun kuna. Pogled s najudobnijih masažnih sjedala, s dobrim audio-razglasom, s AMG-ovim četverolitrenim V8 turbakom koji puca i juri kao podivljala lokomotiva…