Vozili smo Mercedes G-klase

S prethodnim modelom nova G-klasa dijeli samo čarobnu kockastu pojavu i tri dijela karoserije - sve drugo je novo! Veća je, šira, kudikamo prostranija i udobnija, ali najviše treba govoriti o njenim - nevjerojatnim terenskim mogućnostima

Najbolje bi bilo izgubiti se. Doslovce zalutati, u divljinu bez puta. Tek tada, da vam život ovisi o izlasku iz kakve rupe, možda biste mogli okusiti što sve može nova G-klasa. U suprotnom, ovu ‘kocku od milijun kuna’ nikada nećete gurnuti u dostojan izazov. Bizaran zaključak nastao za volanom G-klase kada nam je instruktor na najzanimljivijem svjetskom off-road poligonu rekao: “Ovdje skrenite uzbrdo!” Nismo vjerovali da misli ozbiljno jer taj uspon može svladati samo puzeći na sve četiri. Osjećaj je ravan hodanju s povezom na očima, a G-klasa se lagano tetura, ‘mrmolji’ na 1500 okretaja, ne proklizava i izbija na vrh bez imalo drame… Ostatak vožnje po poligonu koji ima i brzu dionicu, na kojoj je Sebastian Loeb izletio dok je testirao za WRC, p(r)obudio je dovoljno zaključaka za knjigu, no slijedi ukratko što znači novi ‘G’.

Neki drugi svijet

Odbacite logiku i sve je jednostavnije… Nakon što smo u modelu G AMG 63, koji ima 585 KS i 850 Nm, stotku ulovili za 4,5 sekundi, treba se smiriti i sabrati dojmove. Kako je to uopće moguće kada G-klasa ima: šasiju (čelične ljestve debele kao šine), koeficijent otpora zraka (Cw) 0,54, pogon na sve kotače, tri diferencijala, redukciju… Kako joj možete zabiti gas u pod i ne poginuti? Stoga smo u istom danu isprobali i stare modele, a pritom se ni G-klase iz 80-ih nisu vozile kao ‘tačke’. Nema tu prave dinamike, ali su vozne osobine jasne i predvidive. Taj usporeni ‘tenkovski’ osjećaj trajao je sve do ove generacije. No sada je G-klasa prvi put dobila neovisan prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima vezanima izravno na kruti okvir. I to kakav okvir! Zbog njega je G-klasa kruta kao mramor, ali joj i ovjes napokon diše.

Kao i braća, i G-klasa ima veliki plivajući tablet s dva ekrana dijagonale 12,3 inča, na kojima možete sve pratiti - nagib vozila, snimku 360° oko automobila na terenu, temperaturu guma, sjajnu 3D-navigaciju (sve što i u S-klasi). Kada treba, uključite i masažu sjedala

Svaki gumb (diferencijal) kad stisnete jednom, u fazi je pripreme, a drugi put je trenutačno uključen. Kada pak idete uz uspon od 60 posto, pred kraj isključite prednji diferencijal i tako se opuste prednje poluosovine da kotači ljepše sjednu na podlogu. Odnosno, kada stražnji ovjes upada u različite rupe, odvojite srednji ili stražnji. Cijela filozofija vožnje za koju ipak treba biti stručnjak za off-road, što bi svaki kupac trebao usvojiti posjetom poligonu za off-road u Grazu. Tada vožnja postaje igra, i usudili biste se milijunsku kocku baciti na najteži teren među oštre grote kamenja. Ne biste pritom zapeli i ne biste je oštetili jer bi vaš strah bio veći od G-mogućnosti.

Pogled s najudobnijih masažnih sjedala

No poznajete li nekoga tko će dati najmanje ‘milju i pol’ kuna, pa svakodnevno skakati po ‘džombama’ i paliti diferencijale? Ne… Ima nešto još čarobnije, fantastičan pogled kroz potpuno ravan vjetrobran koji preko ravne ‘haube’ izgleda kao da gledate najbolji LED-TV dijagonale barem 170 cm. Znate da je oko vas ‘kocka’ koju ste crtali kao dijete, a sada je to pogled od milijun kuna. Pogled s najudobnijih masažnih sjedala, s dobrim audio-razglasom, s AMG-ovim četverolitrenim V8 turbakom koji puca i juri kao podivljala lokomotiva…

Baš kao i svi Mercedesi, i G-klasa ima programe vožnje - Comfort, Sport, Eco, Individual, ali i G-program (terenski)

G-klasa je jedino vozilo s tri diferencijala koje trenutačno možete paliti i gasiti iz kabine, na tipkama koje su vam pod nosom – nasred kokpita. I zato, kada upalite reduktor i blokirate sva tri diferencijala, G postaje tenk, ali nešto ukočenih nogu i reducirane artikulacije ovjesa. I tu započinje igra. Svaki gumb (diferencijal) kad stisnete jednom, u fazi je pripreme, a drugi put je trenutačno uključen. Kada pak idete uz uspon od 60 posto, pred kraj isključite prednji diferencijal i tako se opuste prednje poluosovine da kotači ljepše sjednu na podlogu. Odnosno, kada stražnji ovjes upada u različite rupe, odvojite srednji ili stražnji. Cijela filozofija vožnje za koju ipak treba biti stručnjak za off-road, što bi svaki kupac trebao usvojiti posjetom poligonu za off-road u Grazu. Tada vožnja postaje igra, i usudili biste se milijunsku kocku baciti na najteži teren među oštre grote kamenja. Ne biste pritom zapeli i ne biste je oštetili jer bi vaš strah bio veći od G-mogućnosti.

Pogled s najudobnijih masažnih sjedala

No poznajete li nekoga tko će dati najmanje ‘milju i pol’ kuna, pa svakodnevno skakati po ‘džombama’ i paliti diferencijale? Ne… Ima nešto još čarobnije, fantastičan pogled kroz potpuno ravan vjetrobran koji preko ravne ‘haube’ izgleda kao da gledate najbolji LED-TV dijagonale barem 170 cm. Znate da je oko vas ‘kocka’ koju ste crtali kao dijete, a sada je to pogled od milijun kuna. Pogled s najudobnijih masažnih sjedala, s dobrim audio-razglasom, s AMG-ovim četverolitrenim V8 turbakom koji puca i juri kao podivljala lokomotiva…

Zaključak
Svaka čast sličnima, ali ovo je najposebniji automobil na svijetu. U aktualnom je izdanju veći, širi, uvelike prostraniji i udobniji. No, nakon svega što smo u njemu prošli tijekom prezentacije, svakako moramo govoriti o njegovim nevjerojatnim terenskim mogućnostima. Savršenstvo!