Passat je mrtav, živio ID. 7
S proizvodnih traka Volkswagenove tvornice u Emdenu više neće silaziti Passat nego ID. 7 – gotovo pet metara duga elektro limuzina. Kako u praksi funkcionira kombinacija potpuno novog e-motora snage 210 kW i stražnjeg pogona otkrivaju prvi kilometri u gotovo serijski spremnom modelu
Elektromobilnost kod VW-a polako ulazi i u standardne modele, a jedan od najstandardnijih svakako je i Passat. Međutim okarakterizirati ID. 7 kao njegovog nasljednika nije sasvim pravedno, ako niša drugo, a ono zbog same veličine. Naime, s 496 cm ID. 7 ne samo da je gotovo 20 cm duži od njega već i nudi iznimno raskošan razmak između osovina – 297 cm. Kod takvih dimenzija popularno je rješenje zakretanje stražnjih kotača kako bi smanjio radijus okretanja, ali u VW nisu posegli za tim rješenjem. Prvi kilometri odvoženi u predserijskom modelu pokazuju kako to i nije neki nedostatak. Naime, testni krug u brdovitom zaleđu Alicantea (inače prijestolnice španjolske pokrajine Valencija) obiluje zavojima i izazovnim dionicama koje ID. 7 uvjerljivo savladava. Upravljač s puno osjećaja i jasnih povratnih informacija uvelike olakšava posao vozaču i čini vožnju komfornom. Čak i u onim kratkim, oštrim zavojima problema nema.
Vrlo brzo postaje jasno odakle stiže snaga budući da su motor i pogon smješteni na stražnjoj osovini. Motor je pri tom posebna priča budući da je AP550 (kodno ime) razvijan potpuno iz početka, pri čemu permanentno pobuđeni sinkroni motor sada razvija 210 kW uz maksimalni okretni moment od 545 Nm. Više nego dovoljno za otprilike 2,2 tone (tvornički podaci još nisu poznati) tešku karoseriju. O samom motoru više možete pročitati u tiskanom izdanju ams-a (4/2023) no s ubrzanjem za manje od sedam sekundi do 100 km/h i maksimalnih 180 km/h nema sumnje da je VW napravio dobar posao. Posebno su impresivna ubrzanja do 60 km/h koja savršeno odgovaraju iznimnoj prostranosti te gotovo potpunoj eliminaciji buke kotrljanja ili vjetra u vožnji. Kako je ID. 7 usmjeren na komfor dugih vožnji tako je tu i baterija većeg kapaciteta od 85 kWh (neto) za maksimalan doseg od 700 km. Kao i ono standardnu od 77 kWh, moguće ju je puniti snagom do čak 200 kW.
Dosegu i niskoj razini buke istovremeno pomaže i aerodinamički vrlo povoljno krojena karoserija Cw-vrijednosti 0,23 iako čeona površina od 2,45 m2 spada u neki prosjek klase. Testni se primjerak vozio na 20-colnim kotačima (standardno 19 cola) koje su dovoljno “mesnate” (235/45 sprijeda, 245/40 straga) da u kombinaciji s adaptivnim ovjesom ID. 7 podjednako dobro savlada duge valovite ili kratke poprečne neravnine. Ovjes je dodatno moguće ukrutiti u modu Sport kada upravlja postaje osjetno tvrđi, ali istovremeno komfor ne degradira previše. S druge strane tu je i mod Eco s reduciranim performansama radi većeg dosega, ali i opcija individualnog podešavanja svih parametara. Dobrom osjećaju u vožnji pomažu i udobna Ergo sjedala s obilatim mogućnostima podešavanja kako njih tako i samog upravljača. Opcionalno sjedala nude i mogućnost grijanja i hlađenja te zahvaljujući 10 zračnih jastuka i masiranja različitim programima u dužini od 30 minuta.
Trebate još luksuza? Nema problema, inteligentnom ventilacijom više se ne upravlja mehanički već isključivo putem velikog središnjeg zaslona. U praksi je to krajnje pojednostavljeno i vrlo efektno prikazano na zaslonu sa strujanjem zraka. Volkswagen je najavio i fer cijenu za ID. 7 koja bi trebala biti ispod 60.000 eura. Dobar korak u tom smjeru jest i činjenica da bi sustavi poput automatske klime ili 15-inčnog središnjeg zaslona s poznatom, ali i poboljšanom VW strukturom izbornika trebali spadati u serijsku opremu. Onaj manji zaslon ispred vozača sada je inkorporiran u armaturu te nudi samo osnovne informacije budući da VW vjeruje kako je za sigurnost puno bolje rješenje head-up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti (Augmented Reality). I da, i on spada u serijsku opremu.