Audi RS5 Competition Plus – Fino ugađanje
Audi RS 5 i RS 4 Avant bili su moćni od samog početka, a s paketima Competition sada imaju istreniranu dinamiku u zavojima. Prva vožnja u V6 biturbo kupeu s ovjesom 'coilover', sportskim gumama i novootkrivenim potencijalom užitka vožnje
Rastrgani između dviju vatri! To je svakako pravi izraz, jer upravo takve emocije potiču aktualni modeli RS4 i RS5. S jedne strane, prigušena ambicija generacije B9 nekako se uklapa u profil kupaca, jer budimo iskreni, čak je iz kao kamen krutih prethodnika na kraju bilo moguće istisnuti tek ponešto. S druge strane, naglašena staloženost stvara i jaz između izgleda i dojma u vožnji.
U svakom slučaju, nikada se nismo otarasili osjećaja da ima još mnogo prostora za napredak. Dakle, sportska evolucijska faza mogla bi biti u tijeku, jedna od ovih verzija Plus ili Performance, za koje se sada – mogli bismo dodati ‘konačno’ – pokazalo da su paketi opreme nazvani Competition.
Paketi su dostupni za svaku od tri karoserijske izvedbe, a njihove cijene na hrvatskom tržištu bit će poznate početkom 2023. godine. Ovisno o verziji, upravo su ono što je nedostajalo trojcu modela koji čine – Coupé, Sportback i Avant.
Boje vise u zvuku
Najbolje od svega – mjere pogađaju pravu notu. Ne dođe vam da pretjerate s emotivnim izljevom. Drugim riječima, zadržana je osnovna orijentacija prikladna za svakodnevnu uporabu, kao i snaga motora. S druge strane, modele Competition-RS ne morate mučiti na trkaćoj stazi da biste shvatili na što ste potrošili sav taj novac. Zapravo, oštrija nota probija se prilikom pokretanja motora, što je uzročno povezano s jednom od njegovih elementarnih komponenti – sportskim ispušnim sustavom – koji je dio obaju paketa. Iako su dva filtra čestica još uvijek zaglavljena u dišnim putevima, to u kombinaciji s izostavljanjem dijela izolacije unosi više boje i života u zvuk šestcilindraša – klasično urlanje pri razvrtavanju motora, tutnjanje ispuha pri promjeni opterećenja, plus funkcija kavalirskog starta uz bubnjeve, trube i pozdrave susjedstvu.
Postignuto finim ugađanjem
Ali ne mijenja samo zvuk percepciju, sam motor je poseban, održava cirkulaciju nazubljenim spojevima zupčanika, a i reagira otrovnije. Nevjerojatno, ali istinito – dežurni generator okretnog momenta postao je prava šestcilindarska ‘bomba’, ima poticajni učinak i stoga je poticajan – serpentina na prilazu? Svejedno, malo gasa još uvijek funkcionira.
Poglavito jer su u Neckarsulmu radili i na kočnicama. Optimizirana kontrola ABS-a trebala bi keramičkom sustavu na novim gumama Pirelli P Zero Corsa (u oba slučaja opcije) skratiti put kočenja do dva metra. Istodobno, pojačana kontrola motora i mjenjača smanjuje vrijednosti sprinta. RS 4 u izdanju Competition prvi put prelazi granicu od četiri sekunde, RS 5 prema tvorničkim podacima do stotke ubrzava za 3,8 sekundi. Najviša brzina? Penje se do 290 km/h, kod oba modela.
Najveću korist od svega, međutim, ima upravljivost. U slučaju paketa Plus, temelji se na ‘coilover’ setu sa 10 do 20 mm nižom visinom ovjesa, amortizerima s podesivim povratom i kompresijom te modificiranim balansom namještanja. Stabilizatori su općenito ukrućeni, ali stražnji više od prednjih. To stvara tendenciju prema živahnijem stražnjem dijelu, koji je konačno zaigraniji zahvaljujući novoprimijenjenom sportskom diferencijalu.
Još jednom, RS 5 ostaje opušten u suočavanju sa svojim proširenim mogućnostima, amortizira podatnije, ali obzirno, čak se i 20-inčni kotači kotrljaju mekano.
No, postavite li ovjes i postavke do krajnjih granica, 1770 kilograma blista od žara za akcijom. Na otvorenoj cesti to dolazi do izražaja u obliku suptilnog, ali trajnog naginjanja pri skretanju, na trkaćoj stazi u naglašenom užitku u igri. Upravljivost djeluje kao da nudi više prianjanja i istodobno je elastičnija. Iako je upravljač još uvijek škrt s povratnim informacijama, zahvaljujući fiksnom omjeru raspolaže s više preciznosti. Sportske gume povećavaju brzinu u zavojima, gdje se dosadašnji stoički sportaš s pogonom na sve kotače sada čak može dovesti do pristojnog stupnja bočne dinamike – doduše – promjenom opterećenja.
Zaključak
Kao verzija Competition-Plus, RS 5 vozi se seksi koliko i izgleda – konačno, kao što smo i rekli. Nažalost, cijena paketa nije dovoljna – sportske gume i keramičke kočnice dodatno se naplaćuju.