Audi A4 35 TFSI Edition 10 – Klasika na cijeni

Nova je generacija pred izlaznim vratima no i aktualni model ima još što za reći. Zahvaljujući posebnom Edition 10 paketu opreme Audi A4 nudi atraktivan oproštaj. Je li cijena prava, otkriva test modela 35 TFSI Stronic

Aktualna generacija Audija A4 (B9 8W) predstavljena je još 2015., a četiri godine kasnije stigao je opsežni redizajn koji tradicionalno nije zadirao u dimenzije već se usredotočio na određene vanjske i unutarnje dorade. Izvana je najvidljivija promjena doša u vidu sačaste single-frame maske i većih usisnika zraka, iznutra je stigao novi infotaiment koji je eliminirao potrebu za legendarnim Audijevim rotacionim gumbom za kontrolu multimedije. Klasične linije sedana možda djeluju bezvremenski elegantno, ali jasno je da svi čekaju desetu generaciju koja donosi najnovije trendove.

Kako bi još malo skrenuli pažnju na postojeći model u Audiju su odlučili pribjeći poznatom triku te modelu na odlasku podići atraktivnost posebnim paketom opreme nazvanim Edicija 10. Tako opremljena Četvorka između ostalih baštini 17-colne alu naplatke, automatsku 3-zonsku klimu, grijana prednja sjedala, MMI Radio plus s 10,1-inčnim zaslonom, parking senzore sprijeda i straga, tempomat i još puno toga.

U konačnici početni A4 Edition s turbobenzincem snage 150 KS starta od 32.403 eura (244.141 kn) odnosno 34.570 eura (260.472 kn) ako govorimo o varijanti sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem kakvoj je imao testni model službene oznake 35 TFSI S tronic. Znamo li koliko inače Audi skupo cijeni dodatnu opremu, lako je zaključiti zašto je ovakva ponuda izazaziva toliko zanimanja.

Škola vožnje

Ulazak u kabinu kod dijela trendovski nastrojenih vozača zasigurno će izazvati pritužbe o arhaičnosti, pogotovo što testni primjerak nije imao opcionalne digitalne instrumente ili što središnji zaslon nije integriran u armaturu. Ali lakoću opsuživanja, pogotovo u svjetlu aktualnih negodovanja s nergonomičnom digitalizacijom modela VW grupe, nemoguće je osporiti. Isto vrijedi i za klasične instrumente za koje se možemo kladiti kako će ih premium marke u budućnosti nuditi kao nadoplatu uspoređujući njihovu ljepotu s bezvremenskom elegancijom mehaničkih satova.

Kako bilo, izrada i kvaliteta materijala je na vrhunskoj razini, vozači svih veličina i oblika već tradicionalno će naći idealnu poziciju, a ispod jednostavnih komandi klimatizacije ima prostora za odlaganje brojnih sitnica. Ako već moramo prigovarati, to je na račun mjesta straga gdje iza viših vozača (od 190 cm) nema previše mjesta za koljena, a nervira i činjenica da se nasloni za glavu ne daju dovoljno izvući. Obzirom na pozamašnih 476 cm dužine konstatiramo da konkurencija (BMW 3, Mercedes C-klasa) tu nudi više. Jasno gdje nasljednik ima prostora za napredak.

Pritiskom gumba na središnjoj konzoli tiho se budi poznati 2-litreni turbobenzinac snage 150 KS koji je s redizajnom temeljito unaprijeđen te se vrlo dobro nosi s gotovo 1,5 tone praznog A4. Potvrđuje to ne samo 8,9 s do 100 km/h nego i kratkih 5 sekundi za 60-100 km/h odnosno 6,5 s od 80 do 120 km/h. Uz manja okljevanja kod kretanja ili neodlučnosti kod promjene opterećenja, visokom komforu pridonosi i brzi DSG-mjenjač s opcijom manualnih izmjena putem poluga na upravljaču. A upravo je upravljač, odnosno kombinacija njegove odazivnosti i preciznosti u kombinaciji s vrlo sposobnim podvozjem, ono najlješpše u ovom Audiju. Svi oni koji odabiru trendovske SUV-e trebali bi barem jednom sjesti iza njegovog sjajnog upravljača (S line interijer 1109 eur/8353 kn) i vidjeti što propuštaju.

Za vozača su kilometri u u Audiju A4 najbolja nagrada. Da poput kupnje i korištenje bude jednako učinkovito trebao bi se pobrinuti blago hibridni 12-voltni sustav koji koristi integrirani starter-generator prikupljajući struju kod puštanja papučice gasa (do 5 kW) i spremajući je u litij-ionsku bateriju (10 Ah) u prtljažniku. U teoriji bi to trebalo samnjiti potrošnju za 0,3 l, ali je realno riječ o premaloj bateriji za veći učinak. Dobra je vijest da je TFSI s izravnim ubrizgavanjem i bez toga učinkovit. Posljedično je na otvorenoj cesti sasvim realan prosjek od 5,5 l dok na autocesti, kada se motor u sedmom stupnju pri 140 km/h vrti na samo 2000 o/min, A4 troši 7,4 litre. U gradu, s malo pažnje i predviđanja moguće je zadržati prosjek i tik ispod sedam litara.

Izvedba klasična, cijena fantastična

Da paket Edition 10 od Audija A4 čini primamljivu ponudu dokazuje i usporedba s konkurencijom gdje za BMW 318i treba izdvojiti 44.955 eura odnosno 47.360 eura za početnu Mercedesovu C-klasu (C180). Čak i omiljena dizel varijanta snage 136 KS (A4 30 TDI S Tronic) s potrebnom nadoplatom oko 4000 eura nema previše smisla. U stvari, u ovom scjenovnom rangu lako se nađe i pokoji primjerak iz kompaktne klase s malo bogatijom opremo ili jačim motorom. Naravno, Audi je uvijek prilično cijenio svoju dodatnu opremu pa ako se zaigrate na listi nadoplata cijena lako može izgubiti prefiks – povoljna. Testni primjerak stigao je dodatno opremljen LED svijetlima (8937 kn) i Asistentom za gradsku vožnju (5980 kn) pa uz spomenuti S-Line interijer u konačnici košta još uvijek prihvatljivih. 37.180 eura (280.132 kn). Dodatni je bonus što Audi od nedavno nudi i šest godina punog jamstva pa za sve one koji cijene klasični izričaj i ne podliježi SUV-maniji odabir ne može biti lakši.

Tehnički podaci


Karoserija
D x Š x V 4762 x 1847 x 1431 mm, međuosovinski razmak 2820 mm, prtljažnik 495-1495 l, spremnik goriva 54 l, masa 1470 kg, nosivost 570 kg


Motor
Benzinski uzdužni (EA 888), četiri cilindra, 16 ventila, dva bregasta vratila u glavi, turbopunjač, intercooler, izravno ubrizgavanje (common-rail) snaga 110 kW (150 KS) pri 4000-6000 o/min, okretni moment 270 Nm pri 1350-3850 Nm, 12V starter-generator, 10 Ah litij-ionska baterija, filtar čestica, Euro 6d


Prijenos i podvozje
DSG-mjenjač sa 7 stupnjeva (mokra spojka), pogon na prednje kotače; Multilink, zavojne opruge sprijeda i straga, disk kočnice 314 mm sprijeda/300 mm straga, gume 225/50 R17


Vozne osobine

0-100 km/h………………………………………….8,9 s

Najviša brzina……………………………………..210 km/h

Kočenje sa 100 km/h hladne/zagrijane……33,9/34,1 m

Potrošnja (WLTP-mjerenja)…………………..5,9-7,1 l/00 km

Potrošnja na testu (Eurosuper 95)…………..7,1 l/00 km


Konkurenti
BMW 318i od 44.955 eura/338.710 kuna, Mercedes C180 od 47.360 eura/356.830 kuna, Volvo S60 B4 AT od 47.790 eura/360.078 kuna, VW Arteon 2.0 TSI DSG (190 KS) od 46.067 eura/347.095 kuna


Cijena
Početni model 35 TFSI S Tronic Edition 10……34.570 eura/260.472 kune

Testirani model s doplatama………….37.180 eura/280.132 kuna


Ocjena
Plus: cijena, kvaliteta izrade, sposoban ovjes, precizan upravljač, kultiviran motor, niska razina buke u vožnji, prihvatljiva potrošnja, položaj vozača, udobna prednja sjedala, jamstvo

Minus: prostor na stražnjoj klupi, povremeno oklijevanje automatskog mjenjača, stražnja kamera ili adaptivni tempomat bi bili poželjni u serijskoj opremi, količina USB-priključaka