

Ovaj test će otkriti puno više od činjenice da je jedan bolji od drugog. Jer, ova mjerenja i procjene otvoriti jasno definirati okvire u kojima se tek mora dokazati Toyota Supra kao najzanimljiviji „mali stražnji pogon“ koji stiže ove godine.
Porsche 718 je poznat. Težak je 1454 kg, tek je 5 cm duži od BMW Z4, a međuosovinski mu je duži tek 5 mm. S pravom ih možemo smatrati istom klasom, odnosno jasno je kao dan na koji dio kolača se BMW fokusirao.
Porscheov motor je 2,5 litreni boxer, ili V kojem su cilindri pod kutom od 180 stupnjeva, koji razvija 350 KS pri 6500 o/min. Ima i dovoljno momenta, 420 Nm raspoloživo odmah od 1900 o/min. Dakako, riječ je o turbo-motoru.
BMW je ipak doktor za turbake. U Z4 je postavio 3,0-litreni redni 6-cilindraš sa 340 KS raspoloživih pri 5000 okretaja, ali i 500 Nm od 1600 o/min. Isti onaj koji se ugrađuje u Toyotu Supru…
Krećemo! Stišćemo gas do daske. Porsche je do 100 km/h stiže 0,3 s brže od BMW, a razmak nastavlja graditi i dalje. Do 200 km/h stiže za 14,5 s i to je 2,3 s brže od Z4. Na utrci do 400 m Porsche 718 pobjeđuje s vremenom od 12,2 s, a to je samo 0,4 s brže od Z4.
Naizgled samo malo, ali BMW demonstrira moć na testu kočenja. Sa 100 km/h zaustavlja se za samo 32,3 metara, a tri metra mu je kraći zaustavni put i sa 190 km/h. No, kočnice su stabilne i trajne nakon serije uzastopnih kočenja na oba modela.
Dok se vozite u BMW-u mislite da teško može brže. Barem u klasi. Pitom je, ima strašno puno gripa i u svim se situacijama vozač osjeća vrlo sigurno. A onda kreću mjerenja i vožnja stazom. Slalom na 18 metara, pa brza dvostruka izmjena vozne trake o autu sve govore, pogotovo kad iste testove ponovite s isključenim ESP-om.
BMW kroz slalom prolazi sa 68,8/69,2 km/h i to se čini korektnim, iako ima i puno bržih. A onda Porshe demonstrira brzinu sa 70,1/70,2 km/h. Slično se zbiva i na drugom testu, pa nakon Z4 koji upisuje 138,0/138,9 km/h, Boxter 718 slavi sa super brzih 145,1/147,8 km/h.
Kao i obično stvarnost je puna nepravde, pa ne pobjeđuje onaj koji se činio boljim. Odnosno, ako želite sportsku brzinu vjerojatno ćete odabrati Porschea. Skupljeg i zabavnijeg za vožnju.
Ipak, bolji auto i pobjednik testa je BMW Z4 M40i. Kako je to moguće? Prostraniji je i u kategoriji „karoserija“ osvaja više bodova, a drastično veliku razliku otkriva usporedba u kategoriji „sigurnost“. BMW tu značajno profitira, baš kao i na činjenici da je udobniji.
Na koncu, Porsche 717 Boxter osvaja više bodova jedino na poglavlju dinamike. Baš kako i priliči Porscheu. I zato, potpuno je jasno. Tko je spreman platiti više da bude najbrži na zavojima treba odabrati Porschea, a tko želi kompletan užitak u dvosjedu brz krova, novi BMW Z4 je sjajan izbor.