Toyota GR Supra je sletjela i vozi po europskim cestama. Početna cijena od 590.000 kn

Peta generacija legende napokon je zapjevala na europskim cestama, doduše bavarskim plućima, ali svejedno uspijeva podići sve dlačice na tijelu

Nije lako ni organizatoru kad napravi pauzu od 17 godina, pa ponovno pred zahtjevan auditorij izvede zvijezdu, japansku princezu, od koje sada svi očekuju čuda. Toyota Supra stekla je status legende kroz prve četiri generacije, a za mlađu publiku svakako s narančastim modelom A80 koji je svoju ulogu odigrao u filmu Fast&Furious.

Supra nije tek dorađeni GT86 koji je dobio turbo, a ne…

O Supri se već puno toga zna i ovo je najiščekivaniji ovogodišnji model. Jer, Supra je više od reinkarniranog sportaša u ovo vrijeme električnih automobila. Baš poput prošle godine otkrivene Alpine A110, ona je poput sexy prosvjednice u mini suknji koja plače za minulim vremenima kad su klinci cijenili vozačke osobine, drift i brze automobile. Supra je poruka i svojevrsni hommage proteklim, ali nadamo se i nekim budućim, zabavnijim vremenima, a za to je nastala iz bliske suradnje s BMW-om.

Vjerojatno već znate da je Supra zapravo BMW Z4 te da je pod njenim poklopcem 3,0-litreni BMW-ov redni šestak s twin-scroll turbopunjačem koji razvija 340 KS i 500 Nm. Prava mjera za mali M-coupe, pa tako i Supru, koja stiže sa stražnjim pogonom (dakako), ali i aktivnim stražnjim diferencijalom koji može blokirati od 0 do 100 posto – što će biti sjajno kad uđete u drift. A već sada znamo da proklizavanje s dimom iz stražnjih kotača neće biti nikakav problem te da je Supra iznenađujuće pitoma.

Nije divlja i ne grizE opasno poput recimo Nissana 370 Z

Svoju pitomu ćud Supra sigurno može zahvaliti i činjenici kako je stvarana u suradnji s Bavarcima, pa je očigledno morala biti i udobna, odnosno dobra i za svakodnevicu. A s time pod ruku ide i ugradnja 8-stupanjskog ZF-ovog automatskog mjenjača.

E sad – treba li vas brinuti što je Supra malo pitomija nego što bi dječak pored staze poželjeo? Ne, jer Supra kao od šale do stotke stiže za samo 4,3 sekunde, pa gotovo jednako ubrzava sve do maksimalne brzine elektronski ograničene na 250 km/h.

 

 

 

 

 

Sigurno ćete dizajn ručice mjenjača povezati s bavarskim “šalterima”, samo kome to realno smeta?

Ne treba vas brinuti niti što automatik nije izveden s dvostrukom spojkom već pretvaračem momenta. Ne, to ne znači da je puno sporiji, možda tek malo, ali znači da je izdržljiviji i uglađeniji. Osim toga Supra ima okretni moment (500 Nm) raspoloživ od 1600-4500 okretaja i to nije motor u kojem je presudno šaltanje. Naravno, uvijek je važno, ali 3,0-litrenom Suprinom motoru je čak i snaga od 340 KS raspoloživa široko od 5000 do 6500 okretaja.

Supra ima još niže težište od famoznog “remakea” GT86, ali i još čvršću karoseriju nego što ima recimo Lexus LFA. Razlog je u maloj kupe-karoseriji koja je toliko zbijena i povezana da je kruta kao kamen, a dobro znamo da je to osnova i najbolja baza za vrhunske vozne osobine.

Pomnožite takvu čvrstoću sa savršenim rasporedom mase (gotovo savršenim), ali i ovjesom na aluminijskim okvirima i s hidrauličnim prigušnicama na ležajevima stabilizatora, i shvatit ćete da je riječ o novoj japanskoj katani teškoj jedva 1,5 t. OK, to ne zvuči tako malo, ali zaboravljate da je u Supri veliki automatik, veliki redni motor, da su tu golemi kotači, stražnji pogon…

 

 

 

 

Stražnji aktivni diferencijal može biti potpuno otvoren, ali i blokirati do 100 posto

Izgleda fantastično, ali ponovno i podesno za suludi tuning. Takvi motori se bez problema dižu na 600 i više konja, pa već sada možemo zamisliti ono šuštanje turbopunjača Supre na njemačkim autocestama ili stazama te suludo okretanje kazaljke brzinomjera iza 300 km/h. Za to je Supra napravljena, a sada je i spretnija nego ikada. Jedino, nekako se loša karma navukla nad malene sportske automobile, ali kako stvari stoje, Supra bi trebala biti imuna na to.

I još nešto što se tiče nostalgičara. Sigurno, ništa neće probuditi emocije kao stari modeli, originali o kojima ste sanjali kao djeca. No, upravo to! Ti su modeli snovi i svatko tko ih je vozio (u ovom prostoru i vremenu) zna da su to neusporedivo lošiji modeli od ovih koji su ih zamijenili.

 

A što znači GR? Gazoo Racing, što je zapravo tuning divizija Toyote koja je rođena još 2007. na Nurburgringu

 

 

Plaču ljudi tako za starim Imprezama (i sami smo među njima), ali to je sjajna prilika da uštedite. Nemojte kupiti novu Imprezu koja ništa ne valja, kupite staru – proći ćete jeftinije. Nova će stajati u njemačkoj najmanje 65.000 eura, u Velikoj Britaniji oko 53.000 funti, a obnovljenu staru sa 500+ KS možete kupiti za 30 tisuća eura.

Uglavnom, ovo je novi model. Potpuno drukčiji, koji udovoljava ekološkim standardima, Euro NCAP-u i svim nametima kojima svjetske komisije kastriraju egzibicioniste. Malo jest dosadnije, zapravo zato što je tehnološki harmoničnije, ali je svakako bolje nego prije.