Usporedni test: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti vs. BMW 330i

Ovo je čista radost. Navijači se čuju čak i dok za stolom tipkamo u redakciji. Kolone navijaju za Alfu, ali čak i oni znaju koliko je nova BMW trojka sjajan automobil. Osporiti ga, poraziti – to bi bilo divno! To bi Alfi, ali i čitavoj talijanskoj industriji itekako trebalo. Pogledajte dvoboj Alfa Giulia 2.0 T vs. BMW 330i

Ovo je čista radost. Navijači se čuju čak i dok za stolom tipkamo u redakciji. Kolone navijaju za Alfu, ali čak i oni znaju koliko je nova BMW trojka sjajan automobil. Osporiti ga, poraziti – to bi bilo divno! To bi Alfi, ali i čitavoj talijanskoj industriji itekako trebalo. Pogledajte dvoboj Alfa Giulia 2.0 T vs. BMW 330i

Osvježavajuće je sjesti u ove izravne, direktne i precizne limuzine – kako smo dovraga tako zavoljeli SUV-e

Druga stvar. Napokon imamo test u kojem vozači potpuno uživaju i to bez obzira za čijim volanom sjedili. Ok, ipak se malo nestrpljivije ulazi u Giuliju… Ona je ipak ljepotica na koju se toliko čekalo, a sada je napokon izašla na plesni podij i čeka sama..

BMW joj diše za vratom bez prestanka, a svi vozači „trojke“ bez obzira na generaciju pitaju se jesu li odabrali dobar život. Točno tako! Igrali su na sigurnu kartu, na provjerenu bavarsku damu, a sada gledaju u retrovizor i pitaju se – koliko vrijedi osjećaj situiranosti i bi li ju promijenili za jednu divlju noć. Tako nekako…

Vrijeme je da ih upoznamo! Izazivač je Alfa Giulia 2.0 T Q4 Veloce Ti. To je onaj model kojeg bi svi kupili da imaju još malo više hrabrosti. A ne dosadne dizele koji ne dopuštaju potpunu senzaciju spajanja dizajna i mehanike.

Dobra su i četiri cilindra, ali za pravu buku nedostaju još po dva klipa u svakom motoru

Talijanka je dakle opremljena 4-cilindarskim turbomotorom, snage 280 KS pri 5250 o/min, a tu je i 400 Nm raspoloživo od 2250 o/min. Ima pogon na sve kotače (Q4) i teška je 1646 kg.

BMW 330i je također okićen sportskim paketom (M Sport), a pod poklopcem nije redni 6 (toga više nema) već, kao i Alfa, 2.0-litrenim turbakom. Ima 22 KS manje (250 KS pri 5000 o/min), ali svejedno raspolaže sa 400 Nm od 1500 o/min.

Ako nekoga zanima, a kupca će zanimati, prtljažnik je isti na oba modele i nudi 480 litara

Nijemac je malo lakši jer ima samo stražnji pogon, ali tu je i dokaz sjajne gradnje Giulije s karbonskim vratilom koja je samo 27 kg teža od njemačkog ponosa. Međuosvinski razmak je na BMW-u duži oko 3 cm (2,851 m), a krug okretanja je manji 20 cm (11,4 m).

Mjerenja ubrznja, elastičnosti i potrošnje

ProizvođačAlfa RomeoBMW
ModelGiulia330i
2.0 T Q4
Ubrzanje (s)
0 – 80 km/h3,74,1
0 – 100 km/h5,45,7
0 – 120 km/h7,47,9
0 – 140 km/h9,910,7
0 – 160 km/h1314,1
0 – 180 km/h17,118,6
0 – 200 km/h22,524,4
0 – 400 m13,614
Eastičnost (s)
60 – 100 km/h3,13,1
80 – 120 km/h3,73,8
Brzina max. (km/h)240250
Potrošnja (l/100 km)
Test9,48,3
ams-Eco6,86
ams-mđugradska9,48,3
ams-sportska11,910,7
CO” emisija na testu219193

Giulija je brža do 200 km/h, sporija u špici i troši malo više. Ali i zabavlja malo više


Krenimo redom otkrivati zašto je percepcija takva da je Serija 3 bolji auto, ali bi svi u svojim snovima ipak radije vozili nju, Giuliju – i da li je tako zaista?

Karoserija? Navijači će odmahnuti rukom na ovu kategoriju, ali kupce i vozače itekako zanima. Ponuda prostora je gotovo identična, pa čak je nijansu na strani Alfe. Ipak, Giulija je malo lošija po pitanju opsluživanja i kvalitete izvedbe te funkcionalnosti.

Sigurnost? Stabilnost na lošim podlogama je na strani Alfe zbog pogona na sve kotače i generalno bolje trakcije. BMW se u igru vraća boljim kočnicama, boljim svijetlima i boljom lepezom sustava asistencije. Bolji nam je čak i osjećaj na kočnici.

Komfor? Udobnost bi ocijenili jednakom, baš kao i kvalitetu sjedala, kako sprijeda tako i straga. Međutim kada je riječ o multimediji, njemačko iskustvo infotainmenta nedostižno je za Talijane, baš kao u što u „trojci“ i klima sustav radi malo učinkovitije.

Pogon? Motori su briljantni. To je to! Gomila snage, dovoljno emocija, a prihvatljiva potrošnja. Na mjerenju ubrzanja Alfa je malo brža do 100 km/h i 2 sekunde brža do 200 km/h te je nijansu elastičnija, pa u sumi ostavlja ipak malo bolji dojam.

Vozna dinamika? BMW je prošao malo brže kroz test dvostruke izmjene trake, ali mu ni to ne pomaže da ukupno Alfa skupi više bodova. Potpuno su ravnopravni, ali Giulija neosporno zbog pogona Q4 ima više trakcije, isti ju ne ograničava, ali generira i malo širi osmjeh. Samim time što je Giulija.

Cijena? Alfa ima nešto bolju početnu cijenu, pa Giulija Veloce s pogonom na sve kotače stoji od 363.280 kn. Slično koliko BMW 330i s pogonom samo na stražnje kotače (360.506 kn). S pogonom na sve kotače BMW 330i xDrivre ima početnu cijenu od 386.316 kn. Giulija jest jeftinija pa joj tu dajemo prednost, ali ne preveliku jer uz sličnu opremu, sličan je i konačni iznos potreban sreću koju stvara boravak za volanom ovih limuzina.


 

Vozačke bilješke:

Kao da sjediš s prijateljima. Takva je vožnja ovih limuzina, a ne kao u SUV-ima s kojima veslate i toliko se trudite da se na koncu priviknete. Ovdje su kretnje, inercije, naredbe i dijalog s ovjesom prirodna stvar. Sigurno je i zabavno!

U Alfu se malo teže ulazi. Prvih nekoliko puta ćete gledati u otvor vrata i ciljati kako glavnom ne bi lupili u A-nosač krova. Kasnije sve sjeda na svoje mjesto i subjektivno je vozačka atmosfera bolja nego u BMW-u. I to ne treba brkati s kvalitetom izvedbe.

Ovo ne bi trebali biti suparnici, ovo su jednostavno auti za različiti tip vozača

Info-ekrani u Alfi živciraju. Solini su, ali znamo da ova klasa automobila (skuplji od 50 tisuća eura) mogu i moraju ponuditi puno više.

Krećemo u vožnju. BMW pokazuje da ima malo jače opruge, pa se moćnije odguruje od ceste. Ipak, kada treba, jako fino popušta i stvara rafiniranost kojoj rijetko tko može parirati.

Giulija također stoji na 19-colnim kotačima, ali nije nimalo neudobna, čak je pri nižim brzinama i nježnija na poprečnim neravninama, ali se zato može (jedva primjetno) uzdužno zanjihati.

U trojci se sjedi malo dublje i niže. To je dobro, ali je suštinu tehničke razlike u vožnju pronaći ćete u polugicama na volanu. U BMW-u su gotovo nedostojne nasljeđa. Skromnije, ali kvalitetne i rade odlično. U Alfi su fine dugačke, aluminijske, hladne i željne povlačenja – ali im je put šlampav i predugačak. Ne postoji onaj osjećaj „škljoc“. I tako je u svemu. S Alfom je ljepše, a s BMW-om konkretnije.

Dobro, a kakva je vozačka priča?

BMW je postao uštogljeniji, ali nimalo sporiji. Naprotiv, ovo je svakako najbolja trojka svih vremena. Međutim, iako prosječan vozač neće znati o čemu pričamo (njemu će BMW biti bolji) na zavojima se s Giulijom osjećate ispunjenije. Iako se na njoj ESP- ne može do kraja isključiti, a na trojci može, osjećate život i tražit ćete granicu.

BMW ne pokazuje toliko želje za slobodom. E sad, je li to dobro? Ako ste Alfist jest! Alfa će ispuniti sva vaša očekivanja, a neće razočarati izostankom sigurnosne opreme ili prevelikim hodom ručice.

Ona je poput žene (partnera da nas netko ne nazove) s kojim ćete se bolje provesti, i na semaforu i na zavoju, ali Seriju 3 ćete – kad razmislite – odvesti doma. To se čini kao bolji plan. Barem kad ujutro razmislite o svemu.