Usporedni test – Audi A3 Sportback, BMW serije 1, Mercedes A-klase
Sada i najmanji BMW ima klasičan prednji pogon. Kako se 'Jedinica' nosi s Audijem A3 i Mercedesom A-klase, pojasnit ćemo u prvoj usporedbi dizelaša sa 150 KS i automatskim mjenjačem
U usporedbi:
Audi A3 35 TDI Sportback S line:
150 KS, 340 Nm, za 247.050 kn,
osnovna cijena – 230.050 kn
BMW 118d:
150 KS, 350 Nm, za 243.159 kn,
osnovna cijena – 214.999 kn
Mercedes A 200d:
150 KS, 320 Nm, za 239.440 kn,
osnovna cijena – 239.440 kn
Ovo je tako prirodna dilema iako se njome više bave novinari i uvoznici nego sami kupci. Jer, vozači i vozačice ove klase najčešće ne kupuju racionalno, inače bi kupili neki jeftiniji model, već biraju srcem.
Koji im se svidi taj se kupuje. Tako je barem bilo dosad.
Dosad je Audi A3 bio jedino praktično rješenje, A-klasa je bila “mala mečka”, a BMW jedina egzotika sa stražnjim pogonom. Stvari su se sada promijenile, pa su i tri njemačka princa sličnija nego ikad. Na koncu to potvrđuju i svega bod ili dva različite ocjene u kategoriji karoserija i komfor. Ali da, Audi A3 je i dalje najpraktičniji, samo što se sada značajni bodovi skupljaju sigurnošću, pogonom, voznim osobinama…
Sva tri modela imaju isti obujam motora i identičnu snagu od 150 KS, koju na podlogu prenose preko prednjih kotača. Najprije se okrećemo BMW-u koji na test dolazi s ponekim doplatama. To ga cjenovno smješta, u kombinaciji s automatskim mjenjačem Steptronic, u sredinu usporedbe.
Testni auti u ovoj usporedbi, kada krenete s nekim zanimljivim doplatama, brzo će doći do cijene od 300 tisuća kuna. Ali, recimo, odbacimo li metalik boju i kožna sjedala, može se uštedjeti gotovo 20 tisuća kuna. Bez ozvučenja Harman/Kardon BMW će stajati još 6885 kuna manje, ali ‘Jedinica’ je i dalje skup automobil. Baš kao i druga dvojca…
BMW se, doduše, proširio što se ponude prostora u interijeru tiče, jer je prebacivanje pogona na prednju osovinu stvorilo dodatan prostor za putnike straga. A u unutrašnjosti je sve ostalo tipično za BMW te uz operativni sustav 7.0, on ima najbolje sučelje od ovog trojca.
Rukovanje u BMW-u je nešto složenije. S mnogo funkcija može se kontrolirati putem multimedije iDrive ili glasovnim naredbama, ili pak putem kotačića i dodirnog zaslona. Ovdje je sve čak i malo predobro.
Kakve su vozne osobine nove ‘Jedinice’?
O tome se može govoriti samo u pozitivnom svjetlu. Mnogi će zaljubljenici u bavarsku masku reći da BMW nije BMW bez stražnjeg pogona. Ali objektivno gledajući, ovdje se ima malo za prigovoriti. U zavoje ulazi snažno, grizući asfalt bez osjećaja da bi moglo doći do ‘klizanja preko nosa’, promjene težišta generira suvereno, a mogući problemi s trakcijom nisu vidljivi.
Samo u graničnim slučajevima može se osjetiti kratak gubitak prianjanja na unutarnjem prednjem kotaču. Ako želite, za manje od tri tisuće kuna možete odabrati sportsko M-podvozje, što uopće ne bi bila loša investicija s obzirom na krutu šasiju te vrlo izbalansirano podvozje. Pogon je također za svaku pohvalu, dvolitreni dizelaš sa 150 KS na testu nam je u prosjeku trošio samo 6,1 l/100 km.
Komforan Audi
Vozeći Audi A3 Sportback, možemo zaključiti da nešto stariji model ne mora nužno biti i lošiji automobil. Iako je trenutačna generacija na tržištu već oko sedam godina, kako tržište sazrijeva, tako vremešni Audi još uvijek mlađoj premium konkurenciji u nekim stavkama može pokazati kako se to radi.
U pogledu udobnosti vožnje, primjerice, jer ni BMW ni Mercedes nisu toliko uravnoteženi. Ovjes Audija ‘pegla’ neravnine suvereno, neovisno nalazi li se na otvorenoj cesti, autocesti ili gradu.
Naginjanja karoserije su minimalna pa putnici ne osjećaju što se zbiva ispod vozila. Udobnost sjedala je također priča za sebe. Ona imaju pravi omjer između držanja tijela i mekoće, dovoljno su prostrana i dojme se kvalitetnije izrade čak i od Mercedesovih.
Multimedija još uvijek funkcionira besprijekorno, a u sve se funkcije ulazi bez mnogo ometanja vozača od prometa. U Mercedesu se slične zadatke obavlja nešto teže jer dodirno polje zamjenjuje funkcije kotačića. Ipak, kod nekih drugih stavki na Audiju se polako počinje osjećati trag vremena.
Tako da moramo reći kako je kod sigurnosti i sustava asistencija Audi slabije konkurentan od preostalog dvojca. Također ni pogon više ne zadovoljava najviše standarde. Iako neki Volkswagenovi pogoni znaju biti slabiji u reakciji gasa, to se ovdje praktički i ne osjeća, no Audi i u modu Eko troši više pa će zasjesti na treće mjesto.
Štedljivi Mercedes
Sada nam A-klasa dolazi kao malo iznenađenje jer po pitanju komfora ona ima više nego jedan nedostatak. Ne samo zbog dosta tvrdo podešena ovjesa, već i zbog udobnosti sjedala. Pokazuje se kako su i u Mercedesu počeli biti poprilično štedljivi. Sjedala sprijeda su možda malo preuska za dvoje prosječno visokih odraslih.
Površina za sjedenje straga postavljena poprilično nisko, pa na dužim putovanjima položaj sjedenja može biti neudobniji. Ako ćemo govoriti o udobnosti ovjesa, nositelj zvijezde na nosu također ne uspijeva konkurirati BMW-u i Audiju. No zato ima druge kvalitete.
Na autocesti i otvorenim prometnicama pokazao se zabavnim poput BMW-a, ali je u isto vrijeme nešto mirniji i suvereniji. U cijeloj se priči lijepo uklapa precizan i izravan upravljač, iako mu u konačnici nedostaje nešto više povratnih informacija.
Na kraju ćemo se dotaknuti Mercedesova pogona. U pogledu sigurnosnih karakteristika ne može pobijediti mlađi 118d, iako se zaustavlja nešto brže.
Pogon je vrlo uvjerljiv i krasi ga nenametljiva isporuka snage, dobra ekonomičnost te kultivirani rad. I povrh toga, A 200d u seriji ima automatski mjenjač (8G-DCT), baš kao i Audi (S-tronic), no Mercedes je nešto povoljniji u ovoj usporedbi. S druge je strane i najštedljiviji s prosječnom potrošnjom od točno 6 l/100 km, što je manje barem 0,4 litre od Audija i BMW-a. To je iznimno znakovito i dokazuje da dizelaši još uvijek nisu za otpis.
ZAKLJUČAK:
1. MERCEDES
Sa svojim ekonomičnim pogonom, dobrom ponudom prostora te širokom lepezom sustava asistencije, A 200 d je skupio najviše bodova. Povrh toga je i najpovoljniji.
2. BMW
Čak i s prednjim pogonom BMW je sačuvao svoju prepoznatljivu agilnost, lagan je u vožnji, a prebacivanje pogona sprijeda dalo mu je na prostranosti.
3. AUDI
Iako je najstariji u usporedbi, Audi je pokazao da se može nositi s konkurencijom na mnogo polja. Što se komfora i kvalitete izrade tiče, čak je i nešto bolji.