

Nevjerojatno je kako se karte nekad miješaju na očekivani, logičan način. Recimo, baš je na stazi Jarama, gdje je premijerno predstavljena nova Toyota Supra, prije koje tri godine predstavljen i Audi TT RS. A nedavno je tamo krila raširio i AMG A45 S.
Zašto ne! Kupac te klase koji je spreman potrošiti preko 600 tisuća kuna želi znati kako Supra diše pored njemačkih kompaktnih snagatora, pogotovo jer je pod njenim limom bavarska tehnologija. Detalje pročitajte na linku Nova Toyota Supra
Samo ime Toyote Supre egzotičnije je od čitave pojave Audija TT RS. Ali, tko je probao voziti tu posljednju generaciju 5-cilindraša jako dobro zna da je to jedan od najbržih “malih” kupea današnjice. I zato, bit će zanimljivo vidjeti kako pored njega diše ova japanska princeza.
Apsolutno nema nikakve dileme da dizajn Supre inspirira na vožnju daleko više od TT RS-a. Supra je donijela svježinu koja je nedostajala, pa bi i kupci trebali primati nekakve subvencije jer obogaćuju i uljepšavaju “stanje na cestama”. Vidjeti Supru na cesti je doživljaj!
Samo, vratimo se mi usporednom testu i skupljanju bodova! U startu je očigledno da je Supra donijela više emocija, ali za to su vam dovoljne i samo fotografije. Test će otkriti neke druge detalje. Recimo, činjenicu da je Supra čak 17 cm duži automobil, ali da joj je karoserija daleko skučenija nego u TT-a. Uostalom, Supra je dvosjed, a TT RS nudi 2+2 sjedala.
Dok ste navijač koji promatra ove aute i navija za svog favorita sigurno vam je nevažno. Ali, lijepo je imati prostora iza sjedala da bacite jaknu, vrećicu ili za silu da povezete kolegu kojeg ste sreli u gradu. Tu je TT RS skupio više bodova od Supre, a bolja mu je i nosivost te ima veći prtljažnik. Ima i manji krug okretanja iako koristi pogon na sve kotače.
Sigurnost nije nešto o čemu se razgovara u ovoj klasi, ali je ona svakako neizbježna stavka. Začudo, Supra se tu dokazala i vratila dobar dio bodova zbog brojnih sustava asistencije. Audi ta volanom stvara bolji osjećaj sigurnosti i ima bolja svjetla, a bolji mu je i osjećaj na papučici kočnice. No, Supra u konačnici skuplja više bodova.
Vizualno nisu ista, ali sjedala pružaju gotovo istu kvalitetu držanja i udobnosti. No, Supra je sveukupno nijansu udobnije podešen automobil. Federi jednostavno nježnije upijaju i neutraliziraju neravnine s podloge. No, to je nešto što će se sigurno odraziti na dinamici.
Ok, Audi sa svojim 5-cilindrašem pokazuje više bahatosti i karaktera, zvuka prvenstveno, ali oba motora zaslužuju isti broj bodova. Ako je riječ o rednom šestaku onda je u Supri vjerojatno najbolji na svijetu. Da, ima 60 KS manje nego petak u Audiju, ali … Osjećaj snage, kultiviranost, vučna sila, doseg… Rezultati su gotovo identični.
Ipak, da budemo detaljni, vaga bi prevagnula na stranu Audija. Jer, ima bolje performanse, ubrzanje i najvišu brzinu, elastičniji je, a ima i bolji osjećaj snage. Toyota ima malo bolji mjenjač, razvoj snage i malo manje troši. Dvoboj kroz bodove je neriješen, ali Audi TT RS je ovdje ipak nijansu upečatljiviji.
I onda, kad dođemo do dinamike, zapravo dolazimo do najvažnijeg poglavlja. S obzirom na to da je ovo Supra (halo Supra!) vozačevo srce bi trebalo raditi nemirnije. Očekivali smo više od njemačke inženjerije koja radi savršeno, ali ne uzbuđuje ili barem izluđuje.
Pobogu, takav bi trebao biti Audi, a on taj koji je u ovom slučaju (čak uz pogon na sve kotače) uzbudljiviji. Alkantara na njegovom volanu može upiti dosta vozačevog znoja kojeg uzrokuje brzina. To pokazuju i mjerenja dinamike.
Supra kroz slalom i test dvostruke izmjene trake uopće ne prolazi spektakularnim brzinama, pa nakon njenih 137,5 km/h, Audi TT RS kroz čunjeve skače sa 146,7 km/h i oduševljava. Jednostavno, TT RS je brži automobil, ali ne samo na ubrzanjima zbog 60 KS više već i na zavojima.
Bolja mu je trakcija, mjerenja, osjećaj na volanu i bolji je pri jako visokim brzinama. A što je ostalo Supri? Ne previše, samo je činjenica da je TT RS u svemu samo nijansu bolji, ili različit, pa u konačnici sakupljaju gotovo identičan broj bodova.
Kada bi zažmirili pa bodove dijelili samo po onome što osjećate Audi bi također pobijedio. I jest bolji svega za nekoliko bodova – sve dok ne uračunate cijenu. Međutim, nitko ne vozi zatvorenih očiju, pa je teško ostati imun na to što je Supra ponudila. Bez obzira na to što joj je priča razvodnjena BMW-ovim potpisom, ima tu i dobrih strana, senzacija u pokretu Supre je sveprisutna. I na koncu, kad uračunate troškove, koji su u slučaju Supre ipak malo niži, pa jamstvo i opremljenost, pobjeda se kroz iglenu ušicu seli u ruke Toyote.