Toyota Yaris Cross za borbu protiv Captura, T-Crossa, 2008-ice…

Toyota je već imala nešto slično u ponudi. Bio je to model koji se zvao Urban Cruiser. No, sada je otkrivena jednostavnija ideja iza koje je podignuti Yaris nazvan Yaris Cross

Ako se kompaktnim segmentom smatra Golf, odnosno Corolla-klasa onda je na neki način ovaj novi model pomalo pogrešno zvati kompaktnim SUV-om. Pogotovo jer je riječ o podignutom Yarisu koji napada popularnu klasi u kojoj su Seat Arona, VW T-Cross, Renault Captur i drugi, a to je gradska klasa.

Nastao je na novoj platformi GA-B

Nova platforma GA-B predviđena za manja vozila od Corolle koja je stasala na platformi GA-C, gdje treće slovo označava segment u kojem se vozilo nalazi. Konkretno, Yaris Cross koji je digitalno predstavljen kao koncept dugačak je 4180 mm, što znači da je od klasičnog Yarisa duži 24 cm.

 

Povećanje ipak nije postignuto kroz veći međuosovinski već su Yarisu jednostavno narasli prednji i stražnji prevjes. Yaris Cross je tako širok 1756 mm i visok 1650 mm, što znači da je od osnove viši 9 cm i širi 2 cm. Udaljenost od tla je narasla za 3 cm, na ukupno 17,5 cm.

Prtljažnik od 390 litara je također u rangu sa sličnim modelima klase gdje ponuda varira od 370 do 450 litara – u slučaju najboljih. No, ono što veseli jest činjenica da će Yaris Cross biti dostupan i s pogonom na sve kotače.

Samo kao hibrid

S obzirom na ekološke okolnosti Toyota je već odustala od dizelskih motora kod nekih modela u svojoj ponudi, pa ne čudi što ih nema niti u ovom slučaju. Yaris Cross nudit će se opremljen 1,5-litrenim benzincem koji će funkcionirati u cjelini s hibridnim pogonom.

Novi najmanji hibridni pogon razvijen je na temelju iskustva s većim hibridima iz ponude, sa 2,0 i 2,5-litrenim Atkinsonovim benzincima. Odnosno, odrezan je jedan cilindar, pa ova izvedba obujma 1,5-litara ima 3-cilindarsku konstrukciju i ukupno razvija 116 KS.

Planirana je proizvodnja od 150.000 primjeraka koji će stizati iz tvornice u Francuskoj

Yaris Cross zanimljiv je i zbog dostupnosti pogona na sve kotače koji je opcija uz hibridni pogon. Emisija CO2 bit će vrlo niska u oba slučaja, pa će izvedbe s pogonom na sve kotače startati s ispod 90 g/CO2, a AWD-i modeli s manje od 100 g/km.