VW T-Roc 1.0 TSI Design sa 115 KS poželjniji je čak i od bratskog Golfa? Stanite u red…

Prorok je napokon stigao. Pravila ponašanja i proporcije u ovoj klasi više nisu strogo definirane. Traži se SUV koji nije ni prevelik ni preskup, a konkurenti su - svi! VW T-Roc 1,0 TSI je došao pobijediti. Može li?

Samo dan nakon što smo objavili prve dojmove o vožnji T-Roca iz Portugala, Volkswagen je zazvonio na redakcijski telefon. Razgovor se pretvorio u debatu na temu – koliko će novi T-Roc, za kojim su već tad svi bili poludjeli, smetati dobrom starom Golfu. Jer, kako smo napisali, budući da im je cijena vrlo slična, mnogi kupci će umjesto klasičnog Golfa odabrati trendi T-Roc. Baš kako je i najavljeno, T-Roc s najzanimljivijim motorom 1,0 TSI sa 115 KS stoji od 142 tisuće kuna naviše, a takav Golf 1,0 TSI (110 KS) jeftiniji je deset tisuća kuna (132.422 kn) te otprilike toliko slabije opremljen. Već početni T-Roc ima punu torbu opreme. Nismo bili lijeni, pa smo uzeli ponude.

Dopuna!!!!

“Situacija je takva da se na isporuku trenutno čeka i po nekoliko mjeseci, a modeli koji će stići bit će skuplji od dosadašnjih oko 20.000 kuna, uz bogatiju serijsku opremu…”

Posebna žuta boja i dvobojna kombinacija podižu ukupni dojam, pa je ovo model koji je početni samo motorizacijom, ali ne i opremom

Rezultat je sljedeći – testirani početni T-Roc nakon svih doplata (vidi okvir) stoji 182.839 kn. A pogodite koliko košta isti takav kurkuma žuti Golf sa svim istim doplatama? Oko 180 tisuća kuna! Što biste vi odabrali?

Velike promjene na mala vrata

Zanimanje je nevjerojatno veliko jer je tržište očito vapilo za VW-ovim modelom u klasi malih SUV-a. I logično, jer Tiguan je mnogima prevelik, a Škoda Karoq i Seat Ateca brojnim vjernim kupcima marke još uvijek nisu opcija (Švabo je Švabo). T-Roc koji nije preskup stoga stiže kao ‘kec na desetku’, čak je jeftiniji od većeg Karoqa, koji je ‘ipak Škoda’ – kako su komentirali brojni zainteresirani na ponuđenu im alternativu. Na mala vrata, upravo je T-Rocom započeo novi val u kojem je najavljeno da će VW postati proizvođačem električnih automobila i SUV-a. No što će biti s Golfom? Sigurno će tu ostati kao klasik, ali i kao električar, a T-Roc će poput proroka nastaviti tamo gdje je on stao. No dobro, vrijeme je za vožnju…

Stražnjim krajem ovo je najmoderniji Volkswagen, a preglednost bi mogla biti i bolja

U kabinu se ulazi bez doživljaja visoke karoserije, pa nećete imati osjećaj da se penjete u sjedalo. Logično, jer u odnosu na Golf, podvozje je povišeno tek dva, a karoserija je ukupno viša nepuna tri centimetra. Stoga je nevjerojatno što se sjedi čak 11,7 cm više nego u Golfu, s time da je u T-Rocu čak pet cm više prostora za glavu na prednjim sjedalima. VW je to čudesno napravio, a razliku ćete primijetiti i u položaju sjedenja te nešto drukčijem kutu tijela prema volanu nego što ste naviknuli u VW-ovim modelima.

Tražite dušu, dobijete raskoš

Izvana T-Roc briljantno spaja tradiciju VW-a i sve što njegovi kupci očekuju od ove klase. Tu nema dizajnerske euforije, ali čak će i najveći stilisti potvrditi da se nema čemu prigovoriti. Za naše oči, najveće dizajnersko zadovoljstvo pronalazimo u produženom repu na vratima prtljažnika koji će nostalgičare podsjetiti na stražnjicu Alfasuda, a trendsetere na Porsche Macan. Nema emocija, ali nema ni prigovora, a takvog partnera u poslu najčešće svi žele. Po povratku u kabinu pomišljamo da se ipak malo bolje sjedi u Golfu, jer su ondje i sjedala nijansu podatnija. Međutim, bez dvojbe, ne sjećamo se kad smo sjeli u neki auto koji se vozi lakše i prozračnije od T-Roca. U njemu ste vožnjom opterećeni i angažirani kao da upravljate manjim Polom. Nema apsolutno nikakvog napora u vratu ili gornjem dijelu leđa, čak i kad ‘motate’ po uskim gradskim križanjima i u isti mah pazite na ‘mrtvi kut’. Istina, nema ni vozačkog ushita koji biste mogli povezati sa sportom. Volan i mjenjač pružaju filigranski precizno doziran otpor. Točno toliki da steknete osjećaj upravljanja. S takvom pomalo anemičnom, ali kvalitetnom i bogatom atmosferom, savršeno se nadopunjuju svi detalji kokpita uz činjenicu da je na gornjem dijelu kokpita plastika koja ne prati stupanj kvalitete ostatka kokpita.

Jednostavno, nismo se uspjeli domisliti rivala koji ima tako fin i skupocjen ekran multimedije, a svakako ne glavne instrumente. No to nije besplatno, riječ je o drugoj generaciji digitalnih instrumenata, TFT-ekrana dijagonale 10,25 inča, koje treba doplatiti 3067 kuna. U svakom slučaju, to nije malo, ali oni pružaju toliko zabave na svakom semaforu i toliko mogućnosti prikaza, pa su obavezna preporuka, jer bez njih kokpit izgleda siromašnijim. Velik osmoinčni ekran dio je audiosustava Composition koji je serijski u osnovnoj opremi Design. Fantastičan je, ali u skladu s njegovim izgledom, očekivali bismo da je ‘unutra’ i navigacija – ali nije. Za nju pripremite još 5546 kuna. Da jest, dio prikaza bismo vidjeli i među glavnim instrumentima.

Jednostavno, T-Roc je dostojna zamjena za Golfa koji je u kabini ipak kvalitetnije uređen

Za borbu s četverocilindrašima

Nekim članovima redakcije se nije dopao! U redu, no što ne valja? Tražimo detalje? Karakter – ističu – oni bi radije Golf. Ok, ali konkretnu argumentiranu zamjerku gotovo je nemoguće pronaći, osim ako ne govorimo o senzibilitetu. T-Roc je kreira dosljednošću i pedantnošću, bez previše emocija, a slično je i u vožnji. Pitamo se što nije dobro ili bi moglo biti bolje s motorom. U odnosu performansi, potrošnje i osjećaja snage u klasi jednolitrenih, nema bolje usluge. Taj mali TSI ne kašljuca čak ni na 1100 okretaja, a ako ga ‘pilite’ u okretaje, nema ni neobičnih rezonancija ni pada snage. To je motor koji rivali nadmašuju samo skupljim turbacima s četiri cilindra, gdje VW odgovara svojim 1,5 TSI-turbakom sa 150 KS.

Snaga od 115 KS posve je opravdana. Da biste se nametnuli u prometu, treba samo krenuti s malo više gasa, a dalje vas nosi 200 Nm raspoloživo od 2000 okretaja. Posebno je impresivno kada ga ‘očepite’ u trećoj. Ozbiljno će napuniti brzinu pa jači ne treba. Ne treba i jer se sa 160 km/h na tempomatu putuje vrlo tiho, lako i udobno, samo pritom T-Roc troši oko 10,7 l/100 km. Lako će dogurati i do 180, a iznad toga počinje naporna zona. Do 150 km/h ništa nije problem i zaslužuje pohvalu po svim aspektima. Pri 140 km/h troši oko 8,4 litre, a na 120 oko 6 l/100 – tako da znate računati, ako često autocestom ‘pilite’ na tempomatu. Najteži gradski promet završili smo sa 7,4 litre, a najmanje smo uspjeli trošiti 4,2 litre klizeći magistralnim cestama. Još jedan podatak – pri 100 km/h T-Roc 1,0 TSI troši okruglih pet litara, a više od 8,8 putno računalo ne bi trebalo nikada pokazati, čak ni kada jurcate. Test smo završili sa 7,6 l/100 km.

Koji su argumenti?

Prtljažnik mu je super (392 l), širok i dubok te 12 litara veći od Golfova. Na stražnjim sjedalima ima više mjesta i manji je krug okretanja nego kod Golfa, ali – kaže kolega – to je sve tako sitno, ipak bi radije Golf. Zašto? Golf je malo konkretniji u zavojima, malo masivniji te oštriji. Istina, ali te razlike malotko osjeća, pa je T-Roc sve to, uz višu poziciju sjedenja i komforniju kabinu, po gotovo istoj cijeni.

Zabavan i impresivan u svakom pogledu uz pretvrdu plastiku s gornje strane kokpita koju će primijetiti svatko tko uđe u kabinu

Pronašli smo komad skliske ceste i stisnuli ga do kraja. ESP radi učinkovito, ali ne ni napadno ni agresivno. Pušta karoseriju i podatan ovjes, koji ne udara na rupama, da odrade svoje i izbore se za putanju. Tek potom ESP samostalno prikoči i ‘spasi’ situaciju. Sigurnost je također na visokoj razini. Čak i na autocesti, kada vam na visokoj brzini u traku izleti Golf dvojka, uz svjetlosno upozorenje na velikim TFT-instrumentima, dozirano samostalno kočenje osvojilo je naše povjerenje. T-Roc sam prati traku i skreće, a da pritom ne držite volan 30-ak sekundi i takav je od velike koristi. No ne drži sredinu, već se više ‘zakači’ za bližu traku, pa ponekad kao da se nježno odbija od lijeve i desne. Samo bismo Mercedesov sustav lane assist ocijenili boljim.

I na koncu, VW T-Roc zaslužuje pet zvjezdica. VW je u klasi stigao posljednji, ali na velika vrata. No je li u konačnici bolji od Golfa? Nećete moći odlučiti. Bit će vam isti, a odlučit će žena.