Test Volkswagen Touareg TDI Atmosphere
Novi VW Touareg na nas je ostavio podjednak dojam kao i na lipicanere đakovačke Ergele kraj kojih pozira - smiren, staložen, siguran, bezbrižan... Kultiviran i štedljivi trolitreni TDI sa 286 KS čini ga idealnim izborom za ugodno svladavanje maratonskih dionica
Uže središte Zagreba vikendom je u večernjim satima uobičajeno prenapučeno, kako vozilima tako i pješacima. Moćni Volkswagenov kraljevski SUV se kroz taj živopisni urnebes probija suvereno, ostavljajući impozantan dojam na sve okolne promatrače.
Dakako, zasluga je to njegove korpulentne i moćne pojave u kombinaciji s popratnim blještavilom i sjajem. Ipak, u svemu se ponajviše ističe velika kromirana maska koja se sjajno nadopunjava s bojom vozila ‘antimon srebrna metalik’ (nadoplata 7650 kuna).
A baš ta spomenuta velika kromirana maska na kraju više asocira na kacigu kakvu su nosili gladijatori u starom Rimu no ‘tagelmustu’, odnosno tkanini po kojoj je pleme Touarega nadaleko poznato. Dakle, nekadašnji naglašeni elegantni vanjski kroj ipak je začinjen nešto većom dozom agresivnosti no prije.
Unutrašnjost je spektakl za sebe
Ipak, meritum novog Touarega nalazi se u njegovoj unutrašnjosti – 12,3-inčni Innovision Cockpit (29.261 kuna) je spektakl koji slovi kao klasa za sebe. Dok se laganim tempom provlačimo uskim zagrebačkim ulicama koje su na oba ruba kolnika zatrpane parkiranim automobilima, uvelike nam pomaže sustav Night Vision (15.223 kune).
Ovaj sigurnosni sustav debitirao je u novom Touaregu te će s vremenom mjesto pronalaziti u nadolazećim modelima. Video u kojem je prikazana demonstracija njegovih mogućnosti postavili smo na Facebook i Instagram stranicu Auto motor i sporta – izazvao je popriličnu pozornost, a nisu izostali ni vaši komentari.
Neki su, primjerice, tvrdili da projekcija treba biti i na head-upu jer u protivnom odvraća pozornost s ceste, žalili ste se na veličinu prikaza na središnjem zaslonu te ste generalno propitkivali ulogu cijeloga sustava.
Treba naglasiti da Night Vision djeluje isključivo u kombinaciji sa svjetlima LED Matrix (15.625 kuna) te pri brzinama višima od 60 km/h ‘blenda’ na pješake ili životinje koji su potencijalna opasnost. Tako zapravo upozorava i vozača i pješaka, odnosno biciklista. Isto tako, termalna kamera u gradu (ispod 50 km/h) između vozila ‘snima’ tijela pješaka ili životinja koja su običnom oku u tom trenu možda i nevidljiva te ih označava crvenom bojom ako se nađu na putu vozilu.
Sljedeća razina upozorenja su akustična, a u najvišem stupnju pripravnosti aktiviraju se i kočnice, procijeni li elektronika da niste spremni reagirati na vrijeme. Dakle, sam sustav je mnogo više od termalnog fensi prikaza na (malom) ekranu.
Kultivirani, štedljivi i šarmantni V6
Najveći Volkswagenov SUV u vožnji podjednako superiorno demonstrira svoje moći kao i u mirovanju. Zvučna izolacija je vrhunska (pri 130 km/h samo 65 dB), a grgoljenje hladnog V6-motora u praznom hodu bilježimo pod rubriku ‘poseban šarm’.
Dizelskih 600 Nm uvijek je spremno za silovit juriš, iako trolitreni TDI ponekad izgubi ‘zamah’ uslijed nepotrebno brze izmjene stupnjeva. Srećom, tu su poluge za ručnu izmjenu pomoću kojih prema potrebi možete nametnuti vlastiti, agresivniji stil vožnje.
Upravo u tom tempu, na zavojitoj cesti, će od velike pomoći biti zakretanje svih četiri kotača. All-wheel Steering dolazi u paketu ‘zračni ovjes’ (23.820 kuna), i to s adaptivnim podešavanjem ovjesa te automatskom regulacijom visine vozila.
Touareg – koji je u ovom izdanju postavljen na serijske 18-colne kotače (235/65-18) – s nevjerojatnom dozom samouvjerenosti i lakoće ‘talasa’ preko svih vrsta neravnina i rupa. Vozaču, koji se osjeća kao da je za kormilom admiralskog broda, jednostavno u svakom trenutku nameće osjećaj smirenosti i bezbrižnosti.
Naginjanje karoserije je minimalizirano, osjećaj na upravljaču je mekan no ne i neprecizan, a tek u ekstremnim uvjetima ovaj će kolos tendirati podupravljanju. Potrošnja će pak na otvorenoj cesti – uz pridržavanje prometnih propisa – tendirati brojci sedam, na autocesti (140 km/h) će porasti na 10,4, dok će u gradu – bez imalo nježnosti – dosegnuti i 11,3 l/100 km.
Ratnik bez mane?
Touareg je postavljen na modularnu uzdužnu platformu (MLB) te je kao takav iskoristio sve tehničke prednosti koje ona nudi. Napori za lakšom gradnjom u Wolfsburgu su u globalu polučili uspjeh, no to ne znači da se Touareg preko noći pretvorio u perolaki automobil.
Masa praznog vozila od 2281 kg se s punim spremnikom goriva (nadoplata za 90-litreni: 898 kuna) te ostalim pripadajućim tekućinama (AdBlue, ulje, rashladna tekućina…) penje na gotovo 2,4 tone spremne za vožnju. Tu silnu masu treba i zaustaviti, a na konkretnim se mjerenjima Touareg nije smjestio u vrh ove klase.
Primjerice, s brzine od 100 km/h (hladne) potrebno mu je 36,7 metara da bi se zaustavio – to je oko dva metra više no što treba Audiju Q7 50 TDI (34,4 m), novom BMW-u X5 xDrive 30d (34,5 m) ili pak Volvu XC90 D5 AWD (34,9 m).
Situacija je još gora u mjerenjima sa 130 km/h (hladne i tople kočnice), a uz to je i osjećaj na pedali poprilično indiferentan. Ostalo? Nosivost od svega 569 kg je vrijednost za donji prag klase, dok su vuču prikolice/kočene od 750/3500 kg dostigli i ostali konkurenti.
Te stavke u konačnici potencijalni kupci neće ignorirati. No s druge strane neće ignorirati ni kultivirani V6 TDI koji još uvijek nudi enorman potencijal u poglavlju međuubrzanja i štedljivosti.
TEHNIČKI PODACI
Volkswagen Touareg TDI Atmosphere
Cijena: osnovni model 557.525 kuna, testirani model 765.192 kune
Mjere: d/š/v 4878/1984/1717 mm, međuosovinski razmak 2904 mm, prtljažnik 810/1800 l, masa (prazan) 2281 kg, nosivost 569 kg
Motor: turbodizel, 2967 ccm, V6, 24 ventila, 210/286 kW/KS pri 3500-4000 o/min, 600 Nm pri 2250 o/min
Prijenos: automatski mjenjač, osam stupnjeva, pogon na sve kotače
Performanse: najviša brzina 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100/140 km/h za 6,6/12,7 s; elastičnost 80-120 km/h za 4,9 s
Potrošnja: na testu 9,8 l/100 km; ams-ruta 7,2/10,0/11,3 l/100 km
Emisija CO2: 173 g/km
Konkurenti: Audi Q7 50 TDI Quattro tiptronic Comfort od 676.952 kune , BMW X5 xDrive 30d (u dolasku, cijena nije poznata), Volvo XC 90 D5 AWD Inscription od 619.773 kune
AMS kaže:
“Velika kromirana maska privlači najveći broj znatiželjnika, no najveći iskorak primjetan je u sigurnosnim sustavima i infotainmentu – sa središnjim se XXL-zaslonom dosad nismo susreli. Dizelski V6 sa 286 KS nudi enorman potencijal u međuubrzanjima, kultiviranosti i potrošnji, dok kočni sustav – glede učinka i doziranja – ostavlja prostor za napredak.”