Test Seat Leon 1.5 eTSI mHEV DSG FR

Novi Seat Leon 1,5 eTSI DSG u blago-hibridnom izdanju trenutačno je možda najzanimljiviji model u ponudi. No što to točno znači za vozačko iskustvo?

Gašenje motora usred vožnje, a zatim i njegovo jednako neosjetno ponovno paljenje, čim se dotakne papučica gasa, najdojmljiviji su ‘simptomi’ tehnologije koja karakterizira vozačko iskustvo mHEV-izdanja novog Leona.

Još su diskretniji punjenje litij-ionske baterije strujom tijekom kočenja, povremeno gašenje dvaju od četiri cilindra ili električna asistencija naprednog starter-generatora tijekom ubrzanja 1,5-litrenog turbobenzinca. Sve je to dio 48-voltne blago-hibridne tehnologije dostupne uz testiranu 150 KS snažnu inačicu ovog četverocilindraša te isključivo u kombinaciji s DSG-mjenjačem.

Dodatna prednost

Testirana FR-verzija podrazumijeva vizualno najsportskije izdanje Leona s naglašenim odbojnicima, 17- ili 18-inčnim naplatcima (opcija) i drugim specifičnim detaljima, poput prednjih LED-farova te efektnog svjetlosnog potpisa stražnjih LED-svjetala prilikom otključavanja vozila, koji dobro zaokružuju Leonove modernije linije.

Osim što, barem prema našem mišljenju, izgleda bolje od Golfa, Seatov kompakt ima dodatnu prednost u odnosu na VW-ov ključni model – osjetno više prostora na stražnjim sjedalima. Razlog je 48 mm veći međuosovinski razmak od Golfova jer novi Leon, poput nedavno lansirane nove Škode Octavije, leži na većoj verziji modularne MQB-platforme. Prtljažnik, s druge strane, iznosi istovjetnih 380 litara.

Osim sportskih sjedala, koja su dio opreme FR i čvrsto podupiru u zavojima te su vrlo udobna tijekom duljih vožnji, sprijeda u unutrašnjosti prevladava minimalizam kakav smo već susreli u novom Golfu. To znači malen broj fizičkih tipki, diskretan prekidač umjesto ručice DSG-mjenjača te dva velika zaslona visoke rezolucije, jedan ispred vozača i drugi na vrhu središnje konzole – oba veličine deset inča.

Pored vidljivih prikaza digitalnih instrumenata čitav zaslon može prikazivati i samo navigaciju. Vidi galeriju slika
Zaista sjajne mogućnosti centralnog info-ekrana koje se daju i personalizirati kao sadržaj mobitela

Sučelje naprednog infotainment sustava nije na prvu intuitivno kao Golfovo, ali nakon kraćeg privikavanja izvrsno funkcionira te sadrži sve što biste očekivali od softvera u modernom automobilu – bluetooth, prirodno glasovno upravljanje, gomilu opcija za personalizaciju (među ostalim i naizgled bezbroj boja ambijentalnog osvjetljenja), Apple Carplay i Android Auto, digitalni DAB-radio te raznorazne vozačke modove.

Poželjna veća udobnost

Potonji u slučaju testiranog Leona primjetno mijenjaju vozački karakter, djelomice jer mijenjaju odziv upravljača, papučice gasa i mjenjača, ali ponajviše zbog opcijskih adaptivnih DCC-amortizera koji ovjes čine, primjerice, granično neudobnim u modu Sport te podatno ugodnim u Comfortu.

S obzirom na snagu motora od 150 KS, multilink u slabijim modelima zamjenjuje standardnu polukrutu osovinu, no premda se ‘na papiru’ radi o sofisticiranijoj opciji stražnjeg ovjesa, izraženije poprečne neravnine uzrokuju katkad bočne trzaje koji donekle narušavaju inače visok stupanj udobnosti vožnje.

Ne samo da nudi nekoliko programa vožnje već se u programu Individual zapravo može pronaći njih "bezbroj". Točno po želji, možete volan podešavati malo izravnije, malo neizravnije...

Opcijski 18-inčni naplatci izgledaju odlično, ali smatramo da su nepotrebno veliki za naše ceste te da bi 17-inčna opcija s posljedično nešto ‘mesnatijim’ gumama bila mnogo bolje rješenje za veću udobnost te, naposljetku, veći užitak vožnje. Novi je Leon u vožnji inače manje ‘oštar’ nego neke njegove prijašnje generacije, no sada je osjetno zreliji i profinjeniji te jednako sposoban uvjerljivo svladati zavojitu cestu.

Bez tehnološki usporediva konkurenta

U postizanju te udobnosti i uglađenosti ključnu ulogu igra već spomenuti 48-voltni blago-hibridni sustav koji čestim gašenjem benzinskog motora (odnosno gotovo svaki put kada podignete nogu s gasa) razinu buke u kabini smanjuje na impresivno nisku razinu.

Otprije poznati 1,5-litreni eTSI u mHEV-izdanju pruža vrlo dobre performanse (8,4 sekunde do 100 km/h u stvarnosti djeluju uvjerljivije), optimalno je usklađen s brzim sedmostupanjskim DSG-mjenjačem te razumno malo troši. Testni prosjek od sedam litara postignut je umjereno brzom vožnjom gradom i autocestom, no uz malo pažnje bez problema ga se može spustiti nekoliko litara.

S obzirom na naprednu tehnologiju koja pokreće ovu konkretnu verziju nove generacije Seata Leona i čini ga toliko zanimljivim, izvan koncerna, točnije mimo Golfa i novog A3 (pritom je od VW-a vizualno i karakterno uzbudljiviji, a od Audija bitno povoljniji), teško mu je pronaći (tehnološki) usporedivog konkurenta. Jedan vrijedan pažnje svakako je Ford Focus 1.0T mHEV sa 155 KS, ali dostupan je samo s ručnim mjenjačem.

FR je najopremljenija izvedba Leona, pa ne čudi što se poduži popis serijske i dodatne opreme (među ostalim sadrži trozonsku automatsku klimu, adaptivni tempomat, bi-LED prednja svjetla s automatskim dugim snopom, adaptivne amortizere) i kombinacija motora/mjenjača odražavaju i na paprenoj cijeni – 252.381 kuna za testirani primjerak, premda je ova mHEV blago-hibridna verzija dostupna već od razumnije 176.191 kune.

Tehnički podaci

Seat Leon 1.5 eTSI mHEV DSG FR

Cijena: osnovni model 176.191 kuna, testni model 252.381 kuna

Mjere: d/š/v 4368/1800/1442 mm, međuosovinski razmak 2684 mm, prtljažnik 380/1301 l, masa 1361 kg, nosivost 529 kg

Motor: turbobenzinski, 1498 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 110 kW/150 KS pri 6000 o/min, 250 Nm od 1500 do 3500 o/min

Prijenos: automatski DSG-mjenjač, sedam stupnjeva prijenosa, pogon na prednje kotače

Performanse: najviša brzina 221 km/h, 8,4 s do 100 km/h

Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km, 5,6-6,4 l/100 km (WLTP)

Emisija CO2: 127-144 g/km (WLTP)

Konkurenti: Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG Life, od 204.467 kuna; Audi A3 Sportback 35 TFSI S-tronic Select, 242.228 kuna; Mazda3 G150 AT Plus, od 212.689 kuna; Ford Focus mHEV 1.0T Connected (ručni mjenjač), od 166.990 kuna; Kia Ceed 1.4 T-GDi 7DCT Vision, 164.990 kuna

AMS kaže: “Zahvaljujući blago-hibridnoj tehnologiji, mHEV je trenutačno vozački najzanimljivija dostupna verzija novog Leona. Izrazito uglađen, prostraniji od Golfa, više no dovoljno brz te s dobro pogođenim omjerom sportskog i komfornog karaktera, mHEV je zlatna sredina aktualne ponude Seatova kompakta.”