Test Peugeot Rifter Business BlueHDi 100
Peugeot Rifter Business na račun fiksne pregrade iza drugog reda sjedala dobiva klasifikaciju lakog gospodarskog vozila čime postaje još privlačniji tvrtkama i obrtima. Uvjet za to je i produžena L2 kabina, a što nudi u praksi provjerili smo u izvedbi 1.5 BlueHDi sa 100 KS
Ukusi su subjektivni, ali kada bi birali između trojca (Toyotu Proace još čekamo) koji nastaje na zajedničkoj platformi – Opel Combo, Citroen Berlingo i Peugeot Rifter, upravo bi se ovaj potonji izdvojio kao karoserijski najatraktivniji primjerak.
To i ne čudi, budući da su dizajneri od početka koketirali sa SUV izričajem, predvidjeli masivne plastične obloge na lukovima kotača i donjem dijelu te visoko postavili uske i elegantne farove. I iznutra je Rifter jedinstven prije svega po čuvenom i-Cockpitu (u seriji), sportski postavljenim upravljačem i visoko podignutim instrumentima.
Business izvedba je posebno atraktivna pravnim osobama jer udovoljava N1 homologaciji i time pruža 100-postotnu mogućnost odbitka PDV-a
Zbog toga vozilo mora udovoljavati određenim uvjetima kao što je fiksna pregrada iza drugog reda sjedala odnosno mora imati odgovarajući omjer prtljažnika i međuosovinskog razmaka za što je potrebna produžena, 475 cm duga karoserijska izvedba.
Bez obzira što je Rifter Business na papiru gospodarska izvedba već sama ponuda serijske opreme govori da je visoko apostrofiran putnički komfor. Istina, siva je plastika jednostavna i na trenutke djeluje jeftino, ali je vrlo slična i u isključivo putničkim izvedbama te se vrlo lako održava.
Isto tako, za razliku od prethodnika ili furgon izvedbi koje dolaze potpuno ogoljene, u ovom je slučaju teretni prostor u potpunosti obložen što ne samo da vizualno podiže dojam već i u dobroj mjeri reducira buku unutar kabine. Da bi sve bilo na nivou tu je također i pokrivka prtljažnog prostora, istina u vidu roloa, a ne police.
Testno vozilo došlo je s početnim paketom opreme Active koje praktički ni sa čim ne oskudijeva osim možda na estetici
Od ručne klime i tempomata preko radio uređaja s komandama na upravljaču pa sve do paketa sigurnosti koji je između ostalog uključivao sustav pomoći održavanja vozila unutar trake, prepoznavanje znakova, automatsko paljenje svjetala ili automatskog kočenja u slučaju nužde – vozač ima apsolutno sve na raspolaganju.
Tko od ovakve vrste vozila želi puni komfor lako će se pronaći u bogatijem paketu Allure (8″ multimedija, stražnji parking senzori, senzori za kišu, maglenke, dnevna LED svjetla…) ili pak top izvedbi GT Line (dvozonska klima, 17″ alu naplatci, pojedinačna sjedala u drugom redu…).
Za razliku od prethodne generacije gdje se fiksna pregrada s obaranjem drugog reda sjedala mogla pomicati prema naprijed i time povećati korisni volumen utovarnog prostora, ona sada ostaje fikna baš kao primjerice i u N1 izvedbama Fiat Dobloa ili VW Caddyja. No, bonus stiže u vidu posve iskoristive stražnje klupe koja prima i do troje putnika normalne visine što kod prethodnika nije bio slučaj.
Zbog pregrade se sjedi možda nešto uspravnije, ali prostora za glavu sigurno neće nedostajati
Stražnja sjedala ujedno nude i tri isofix priključka ukoliko se automobil nakon posla koristi i za obiteljske potrebe, a šteta je što nije predviđeno i podizanje sjedeće površine (Magic Seat a la Honda) kako bi se dodatno povećala praktičnost. Općenito međutim vrijedi, većinu komfora koju nudi klasičan Rifter nudi i njegova Business izvedba. Uz sitan dodatak nosivosti od 850 kilograma.
Ispod prednjeg poklopca nalazi se novi 1.5-litreni BlueHDi turbodizel u svojoj optimalnoj izvedbi sa 100 KS. Zahvaljujući 250 Nm okretnog momenta isti nudi sasvim solidnu kombinaciju performansi i učinkovitosti te će, s punim pravom, biti odabir velike većine kupaca.
Snaga se na podlogu prenosi putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača koji na račun nešto dužeg konačnog omjera i dalje zadržava okretaje u pristojnom (ne prebučnom) spektru prilikom vožnje autocestom (3000 o/min pri 140 km/h).
Pod opterećenjem treba računati na malo duži put pretjecanja baš kao i na naginjanja u zavojima
Sigurnost međutim nikad nije upitna, Rifter Business nudi učinkovite kočnice i visok prag tolerancije. Što se potrošnje tiče, tvorničke vrijednosti nisu uvijek dostižne, ali se na otvorenoj cesti uz malo pažnje lako moguće voziti na granici od 5 litara dok nam je prosjek testa iznosio 6,5 litara.
Dobra je vijest da osim tri razine opreme Rifter Business nudi i opciju snažnijeg BlueHDi motora (130 KS), ali i 8-stupanjski automatik za potpuni komfor (za oba motora). Početna cijena modela Rifter Business kreće od 132.320 kn (+ PDV) dok je testni primjerak koštao 137.360 kuna (+ PDV).
- Jednodijelni retrovizori solidne preglednosti
- Potreba za ključem ponekad oduzima dragocjeno vrijeme
- Solidan i štedljiv motor dobra je mjera za Riftera
- Korisno iskorišten prostor iznad vjetrobranskog stakla
- Strmi nasloni i ne pretjerano raskošno, ali puno komotnije nego prije
- Obloženi prtljažnik primit će kvadar veličine 119x120x110 cm