Test Citroën C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6

Zanimljivi detalji personalizacije te vrlo dobra ergonomija interijera ovaj SUV ističu u velikoj konkurenciji. C3 Aircross gradski je šminker po mjeri urbane mlade klijentele

U moru SUV-a i crossovera C3 Aircross kao legitimni nasljednik modela C3 Picasso donosi dozu ekstravagancije, a zasigurno i odmak od pomalo sterilne većine u tom segmentu. Citroën igra na lijepe oči i to ne poriče, ali nečim se u ovoj najljućoj konkurenciji treba istaknuti. Na testu nas je dopao top-model s najsnažnijim dizelskim motorom te najvišim paketom opreme Shine. Uz sve to, naš je Aircross imao brdo dodatne opreme pa se stoga cijena opasno približila iznosu od 200 tisuća kuna.

Ergonomija u prvom planu
Uz dopadljive linije i zanimljiva dizajnerska rješenja C3 Aircross svoju prednost prije svega traži u prilagodljivom i prostranom interijeru. Brojni pretinci poslužit će u odlaganju većih ili manjih stvari, mobitel ima svoje mjesto ispred mjenjača, gdje gumena podloga osigurava da u vožnji ne kliže i ne udara u stranice, a ovisno o uređaju, može se i bežično puniti. Sjedala u kombinaciji kože i tkanine su široka i udobna uz poprilično dugu sjedeću površinu, no ipak ne pružaju dovoljno bočnog oslonca pa će se u dinamičnijoj vožnji to i osjetiti. Ruku na srce, ovog francuza ipak nećete često voziti ‘na nož’, jer je ovjes podešen da prije svega mekano upija neravnine i ležeće policajce na gradskim prometnicama. Obujam prtljažnika varira ovisno u kojem je položaju klizna stražnja klupa (15 cm) od dva zasebna dijela, pa u najvećem obujmu zaprima 520 litara, dok je klupa u standardnom položaju solidnih 410 litara. Zamjerku ćemo uputiti na račun nekonstantnosti, što se kvalitete materijala tiče. Na nekim dijelovima rukom prelazimo preko finih prošava i lijepih tkanina, dok sljedeći tren laktom lupimo u tvrdu i tanku plastiku na vratima.

Provjerena motorizacija
Pod prednjim poklopcem snagu na prednje kotače prenosio je stari znanac 1,6-litreni dizelaš sa 120 KS i bogatih 300 Nm okretnog momenta.
Najsnažniji motor u ponudi prava je mjera za ovakvo vozilo, u svakom trenu ima dovoljno snage, dobro surađuje s tečnim šeststupanjskim mjenjačem i ne ‘pije’ puno. Štoviše, prosjek testa iznosio nam je točno šest litara, a ne možemo reći da smo uvijek jako pazili kako smo pritiskali papučicu gasa. Na otvorenoj cesti bez problema ćete voziti sa svega četiri litre u prosjeku, dok smo pri brzini od 120 km/h mjerili potrošnju od 5,1 litru. No, nedorečena dinamičnost nedostaje francuzu i ne stavlja ga u isti koš s ostatkom konkurencije. Ipak ćemo u ovom slučaju oprostiti ovaj nedostatak zbog jasne uloge ovog šminkerskog SUV-a. On trendovski prati želje kupaca, predstavlja se kao udobni prvak ergonomije i ekskluzivnošću se odmiče od ostalih predstavnika klase. Citroën C3 Aircross pozitivan je dašak svježeg zraka u najtraženijoj klasi današnjice i zgodna je alternativa ‘hladnijim’ i proračunatijim modelima u svijetu SUV-a i crossovera.

TEHNIČKI PODACI

Citroen C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6 
Cijena: 153.900 kuna, testni model 194.203 kune
Mjere: d/š/v 4154/1824/1637 mm, međuosovinski razmak 2604 mm, prtljažnik 410/1289 l, masa 1233 kg, nosivost 622 kg
Motor:turbodizelski, 1560 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 120 KS pri 3500 o/min, 300 Nm pri 1750 o/min
Prijenos: ručni mjenjač sa šest brzina na prednje kotače
Performanse: najviša brzina 183 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s
Potrošnja:na testu 6,0 l/100 km; 4,7/3,8/4,1 l/100 km
Emisija CO2: 107 g/km107 g/km
Konkurenti: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 GT-Line za 174.663 kune, Seat Arona 1.6 TDI FR za 172.708 kuna, Renault Captur Initiale Paris Energy dCi 110 za 186.400 kuna
AMS kaže: U doba kada prometnicama caruju maleni SUV-i i crossoveri, C3 Aircross ističe se velikom mogućnošću personalizacije. Provjereni dizelski agregat osigurava dobre performanse uz štedljivost, a kabinu krasi dobra ergonomija i prostranost.