Test Citroën C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6

Zanimljivi detalji personalizacije te vrlo dobra ergonomija interijera ovaj SUV ističu u velikoj konkurenciji. C3 Aircross gradski je šminker po mjeri urbane mlade klijentele

U moru SUV-a i crossovera C3 Aircross kao legitimni nasljednik modela C3 Picasso donosi dozu ekstravagancije, a zasigurno i odmak od pomalo sterilne većine u tom segmentu. Citroën igra na lijepe oči i to ne poriče, ali nečim se u ovoj najljućoj konkurenciji treba istaknuti.

Na testu nas je dopao top-model s najsnažnijim dizelskim motorom te najvišim paketom opreme Shine. Uz sve to, naš je Aircross imao brdo dodatne opreme pa se stoga cijena opasno približila iznosu od 200 tisuća kuna.

Ergonomija u prvom planu

Uz dopadljive linije i zanimljiva dizajnerska rješenja C3 Aircross svoju prednost prije svega traži u prilagodljivom i prostranom interijeru. Brojni pretinci poslužit će u odlaganju većih ili manjih stvari, mobitel ima svoje mjesto ispred mjenjača, gdje gumena podloga osigurava da u vožnji ne kliže i ne udara u stranice, a ovisno o uređaju, može se i bežično puniti.

Sjedala u kombinaciji kože i tkanine su široka i udobna uz poprilično dugu sjedeću površinu, no ipak ne pružaju dovoljno bočnog oslonca pa će se u dinamičnijoj vožnji to i osjetiti. Ruku na srce, ovog francuza ipak nećete često voziti ‘na nož’, jer je ovjes podešen da prije svega mekano upija neravnine i ležeće policajce na gradskim prometnicama.

Ne sjećamo se kad smo vozili Citroena koji ovako dobro pomiruje francuski šarm, praktičnost, a onda i udobnost. Na koncu, uz dovoljno dobre vozne osobine

Obujam prtljažnika varira ovisno u kojem je položaju klizna stražnja klupa (15 cm) od dva zasebna dijela, pa u najvećem obujmu zaprima 520 litara, dok je klupa u standardnom položaju solidnih 410 litara. Zamjerku ćemo uputiti na račun nekonstantnosti, što se kvalitete materijala tiče.

Na nekim dijelovima rukom prelazimo preko finih prošava i lijepih tkanina, dok sljedeći tren laktom lupimo u tvrdu i tanku plastiku na vratima.

Provjerena motorizacija

Pod prednjim poklopcem snagu na prednje kotače prenosio je stari znanac 1,6-litreni dizelaš sa 120 KS i bogatih 300 Nm okretnog momenta. Najsnažniji motor u ponudi prava je mjera za ovakvo vozilo, u svakom trenu ima dovoljno snage, dobro surađuje s tečnim šeststupanjskim mjenjačem i ne ‘pije’ puno.

Štoviše, prosjek testa iznosio nam je točno šest litara, a ne možemo reći da smo uvijek jako pazili kako smo pritiskali papučicu gasa. Na otvorenoj cesti bez problema ćete voziti sa svega četiri litre u prosjeku, dok smo pri brzini od 120 km/h mjerili potrošnju od 5,1 litru.

Svaka čast modernim benzincima, ali rezerva snage, performanse, pa onda i potrošnja ovopg dizela uvijek oduševljavaju

No, nedorečena dinamičnost nedostaje francuzu i ne stavlja ga u isti koš s ostatkom konkurencije. Ipak ćemo u ovom slučaju oprostiti ovaj nedostatak zbog jasne uloge ovog šminkerskog SUV-a. On trendovski prati želje kupaca, predstavlja se kao udobni prvak ergonomije i ekskluzivnošću se odmiče od ostalih predstavnika klase.

Citroën C3 Aircross pozitivan je dašak svježeg zraka u najtraženijoj klasi današnjice i zgodna je alternativa ‘hladnijim’ i proračunatijim modelima u svijetu SUV-a i crossovera.

TEHNIČKI PODACI

Citroen C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6
Cijena: 171.075 kuna, testirani model 194.203 kune

Mjere
d/š/v 4154/1824/1637 mm, međuosovinski razmak 2604 mm, prtljažnik 410/1289 l, masa 1233 kg, nosivost 622 kg
Motor
turbodizelski, 1560 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 120 KS pri 3500 o/min, 300 Nm pri 1750 o/min
Prijenos
ručni mjenjač sa šest brzina na prednje kotače
Performanse
najviša brzina 183 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s
Potrošnja
na testu 6,0 l/100 km; 4,7/3,8/4,1 l/100 km
Emisija CO2
107 g/km 107 g/km
Konkurenti
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120 S&S BVM6 GT-Line za 174.663 kune, Seat Arona 1.6 TDI FR za 172.708 kuna, Renault Captur Initiale Paris Energy dCi 110 za 186.400 kuna
AMS kaže
“U doba kada prometnicama caruju maleni SUV-i i crossoveri, C3 Aircross ističe se velikom mogućnošću personalizacije. Provjereni dizelski agregat osigurava dobre performanse uz štedljivost, a kabinu krasi dobra ergonomija i prostranost.”