Novi Peugeot 208

Novi Peugeot 208 ponovno radi dizajnerski, ali i električni iskorak s kojim će pored poznatih motora i bogatog interijera podignuti ljestvicu u gradskoj klasi

Najavljeno je kako će kompletna gama PSA-koncerna, dakle svi modeli, već kroz narednih nekoliko godina imati i svoje električne izvedbe. Svi u ponudi, a novi Peugeot 208, koji će biti predstavljen na salonu u Ženevi je prvi takav. Osim dizajna koji predstavlja najveći iskorak u klasi gradskih vozila, i snažno se oslanja na model 508, novi lav 208 nastupit će s novom generacijom sustava i-Cockpit sa 3D head-up zaslonom i čitavim arsenalom sigurnosnih sustava.

Novi Peugeot 208 dolazi na najnovijoj zajedničkoj modularnoj platformi koncerna PSA, napravljenoj za vozila B- i C-razreda. S njime se upotpunjuje poznata EMP2 (Efficient Modular Platform) platforma koju koriste sva novija vozila segmenta.Nova CMP-platforma, naravno, može se prilagoditi u pogledu dimenzija i varijanti motora, pa i električnom pogonu što i jest njena glavna specifičnost. Također, upravo zbog te nove platforme novi Peugeot 208 uspijeva biti 30 kg lakši u usporedbi sa starom platformom F1, a moći će se hvaliti i daleko boljom aerodinamikom zbog ravne podnice i elektronički upravljanih otvora za zrak.

Iako je definiran na dizajnerskom tragu novog Peugeota 508 mali 208 opet ima svoj karakter i izgleda bolje nego ikad, pa možda čak i bolje od prve 208-ice u svoje vrijeme

Bolje će ići i manje trošiti zbog postavljanja na pneumatike klase A, ali i smanjenog trenja ovjesa. Promijene su obuhvatile i sam rad motora jer postignuto je i učinkovitije sagorijevanje motora kojima je smanjen obujam. Motorima je smanjeno i mehaničko trenje, a revidirani su i sustavi mjenjača zajedno sa start-stop sustavima. Nova CMP-platforma donosi veći akustički i toplinski komfor u vozilu, manje razine vibracija, a sustavi potpore koji su inače rezervirani za više tržišne segmente i u potpunosti novi u B segmentu.

Novi PEUGEOT e-208 bit će posebno zanimljiv jer osim što je lagan može se pohvaliti vrlo snažnim električnim motorom dostupnim od lansiranja. Riječ je o električnom pogonu snage 100 kW (136 KS) koji stvara trenutno dostupan okretni moment od 260 Nm. Do stotke mu je potrebno svega 8,1 sekundu. Opremljen je 50 kWh baterijom koja bi trebala biti dovoljna za svakodnevni doseg od 450 km. S druge strane, punjenje baterije do 80 posto može biti gotovo za samo 30 minuta, dok u slučaju spajanja na gradsku mrežu e-P208 koristi interni punjač snage 7,4 kW. Jamstvo na bateriju traje 8 godina ili 160.000 km

Osim električnog pogona jedinstvena je ponuda u B-segmentu su benzinski motori PureTech sa 100 i 130 KS dostupni sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8. Isti taj trocilindraš u najslabijoj izvedbi bit će snažan 75 KS i bit će povezan sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. U izvedbi sa 100 KS ručni mjenjač imat će 6 stupnjeva, a najjača izvedba sa 130 KS dostupna će biti jedino uz spomenuti automatik. Dizelska alternativa bit će novi 1,5 litreni BlueHDI snažan 100 KS u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Električni e-208 može se pohvaliti s baterijom kapaciteta 50 kWh koja bi trebala biti dovoljna za doseg od 450 km, no ako doseg bude iznosio i realnih 350 km - bit ćemo zadovoljni