Test Peugeot 3008 1.2 PureTech Allure
Već je dokazao da je prepun ugodnih iznenađenja, pa u tom stilu Peugeot 3008 nastavlja i kada je opremljen 1,2-litrenim turbobenzincem koji je samo naizgled malen
Najvažnije je što 3008 nije samo ljepotan već vrlo konkretan SUV s prtljažnikom koji je među većima u klasi i prostranom stražnjom klupom. To je model koji je dosad najbolje iskoristio kućnu modularnu platformu pa nije neobično što se za njega-unatoč nešto višoj cijeni-stoji u redu.
Peugeot je pokazao dazna imože, a sjajanjeposao učinio i s kokpitom. No stime se neće složiti njemački dizajneri’feng-shuija’jer ipak stoji da nije sve izvedeno maksimalno čitljivo i intuitivno. Međutim, izbor materijala je fantastičan, oblici originalni, a kvaliteta spajanja je odlična.
Peugeot je spretno izdvojio veći dio komandi s glavnog ekrana, pa je prekidače glavnih opcija (radio, ventilacija, navigacija…) spustio na klavirske tipke ispod ventilacije. To su svojevrsni prečaci koji ubrzavaju procese, ali klima se svejedno podešava na samom ekranu.
Osjetljiv, ali ima kontrolu
Totalnu egzotiku vožnje 3008 gradi prvenstveno malenim volanom, a sjajno je što konkretna priča postoji i iza volana. Malo se treba priviknuti na povišenu osjetljivost upravljanja, jer je promjer volana od 35 cm ipak primjereniji stazi i sportskim automobilima.
No svaki će se vozač na koncu prilagoditi, a zatim može osjetiti i podatnost podvozja. Dovoljno je oštro za nešto viši stupanj dinamike, ali je i dovoljno udobno. Uz to, 3008-ica je kompletan auto koji dobro spaja dizajnersku avangardu (poglavito u kabini) i klasične vrijednosti. I stoga je izvrsna osnova za 1,2-litreni turbobenzinac s tri cilindra koji je na svoj način također egzotičan.
Veliki među malima
U svakom trenutku vožnje osjeća se da ovaj naizgled mali motor ipak ima veći obujam od najčešćih jednolitrenih trocilindraša. Čuje se to po zvuku, ali se vidi i po želji za ubrzanjem jer 130 KS ima što pokazati u relativno velikoj karoseriji 3008.
Prvi doživljaj ubrzanja nadilazi sva očekivanja, i to osobito jer je motor vezan s vrlo dobrim osmobrzinskim automatskim mjenjačem. Glavna ručica mu možda jest neobična, ali u automatskom modu izuzetno dobro radi. Dobro je što mjenjač ima i polugice na volanu, što bismo mu zamjerili da nema, jer s doplatom stoji oko 20 tisuća kuna.
Tim polugicama si vozač često može pomoći, ali prije da fiksira mjenjač u nekom stupnju nego da brzo šalta u višu. Jer sam je automatik dovoljno inteligentan da mjenjač uvijek drži u optimalnim okretajima, pa kada vozač sam nešto forsira, do izražaja dolazi ograničena snaga motora.
Međutim, svih 120 KS i još više 230 Nm raspoloživih od 1750 o/min zaista predstavlja optimalnu motorizaciju koja je eksplozivnija od 1,5 HDI-turbodizela iste snage. Osim toga, motor je lagan i radi uz izuzetno ugodan zvuk koji pri višim okretajima poprima i zabavne te pomalo sportske note.
Racionalni pobjednik, uz to i zabavan
Najvažnije, motor ničim ne pokazuje da je iz ‘slabijeg’ razreda, pa do brzina 160-170 km/h dolazi bez prevelikog zaleta. I na otvorenoj cesti može biti ozbiljno brz, pa i zabavan, te ni u jednom pogledu nema razloga za strah.
Čak ni zbog potrošnje. Najmanje smo zabilježili 5,2 l/100 km, a test smo završili sa 7,8 litara. Tek kada bismo ga tiskali koliko ide, potrošnja je sitno prelazila desetak litara. Dizelaš iste snage je štedljiviji, u najboljem slučaju do dvije litre, ali u prosjeku od jedne do 1,5 litara, ali je i skuplji oko 13.500 kn.
Računica isplativosti dizela stoga nije naročito zanimljiva, a 1,2-turbobenzinac je kudikamo zabavniji. I zato, ako vam 3008 nije financijski nedostižan, ovo je najbolja početna opcija.
TEHNIČKI PODACI
Peugeot 3008 1.2 Puretech 130 EAT8 Allure
Karoserija
Dxšxv 4447x1841x1624, međuosovinski razmak 2675 mm, prtljažnik 520 l, masa 1395 kg, nosivost 515 kg
Motor
Turbobenzinac, 1199 ccm, tri cilindra, 12 ventila, 96 kW (130 KS) pri 5500 o/min, 230 Nm pri 1750 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač, osam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 188 s
Najviša brzina 10,5 km/h
Potrošnja (WLTP) 4,7/5,3/6,3 l/100 km
Potrošnja na testu 7,8 l/100 km
Emisija CO2 120 g/km
Konkurenti
Nissan Qashqai 1.3 DiG 140 KS od 159.934 kn, Kia Sportage 1.6 GDi 132 KS od 194.990 kn, Citroën C5 Aircross PureTech 130 od 179.900 kn, VW Tiguan 1,5 TSI 130 KS od 187.786 kn
Cijena
Osnovni model 180.431 kn
Testirani model 218.355 kn
S doplatama 244.605 kn
OCJENA
+
komfor, dizajn, osjećaj snage, dinamika, prostran prtljažnik
–
preglednost, intuitivnost, rad mjenjača u ručnom programu