Opel Corsa 1.5 D – Ima li još nade za nas?

Jeftiniji benzinci i učinkoviti hibridi polako istiskuju ekologijom opterećene (pre)skupe dizelaše iz gradske klase. Može li nas uglađena i vrlo štedljiva Corsa D uvjeriti u suprotno, otkrivamo na testu

Oznaka 1.5 D sinonim je za Corsu još od redizajna modela A daleke 1987. godine. Najnovija generacija dizela udvostručila je početnu snagu (tada je to iznosilo 50 KS), ali se u međuvremenu mnogo toga promijenilo. Najvažnije, sada više nije važna samo niska potrošnja, već ona mora biti izvedena prema najvišim ekološkim standardima. A to su ciljevi koji se nalaze na posve oprečnim stranama fizikalnih osnova. Stoga u igru ulaze moderne tehnologije obrada ispušnih plinova koje se pokazuju vrlo skupima u gradskoj klasi automobila koja barata relativno malim maržama. Drugim riječima, mali dizeli u gradskim autima postaju neisplativima. Ipak, rado se sjećamo kako su nekoć ti modeli bili nezahtjevni te izuzetno isplativi pa s otvorenim srcem prilazimo testnom motoru koji funkcionira na principu samozapaljenja.

Manji model, više cilindara

Lakoća koju osjećamo na upravljaču prenosi se na cijelu karoseriju. Corsa 1.5 D na vagi pokazuje samo 1175 kg, što je primjerice gotovo sto kilograma manje od Pola 1,6 TDI-ja, ali još i važnije, dobar pokazatelj da bi rezultati potrošnje mogli biti kao što priželjkujemo. Četverocilindarski turbodizel (kod Astre 1.5 D stiže s cilindrom manje) nudi 250 Nm, pa iako se kod dijela konkurencije maksimalni moment manifestira i prije 1750 okretaja, od početka sasvim solidno vuče. Međutim, važnije je da savršeno funkcionira u kombinaciji s preciznim šeststupanjskim ručnim mjenjačem, omogućujući pritom iznimno komfornu i mekanu vožnju. Sasvim su zadovoljavajuće i prateće performanse, do stotke stiže za 10,7 sekundi, a najviša brzina je 188 km/h. U klasi sigurno ima i dinamičnijih predstavnika, ali ta lakonoga upravljivost većinu svojih prednosti iskazuje upravo ondje gdje i treba, u gradu. Nerviranja oko toga kako Corsa leži nema podjednako na otvorenoj cesti ili autocesti, što dokazuju vrlo solidni brzinski prosjeci na testovima dinamike. Uz to, vožnja je sigurna i proračunata, podupravljanje vrlo umjereno, a promjena opterećenja jedva i to.

Dinamika i potrošnja – zadovoljavajući

Sa zaustavnim putem od 34,5 metara (sa 100 km/h) zaključujemo da i kočnice obavljaju svoj dio posla u prihvatljivim granicama, dok je sama sigurnost dodatno apostrofirana bogatom opremom Elegance (paketi NCAP i Sight& Light), odnosno relativno skromnom doplatom za izuzetno učinkovite matrix LED-farove (3648 kn + davanja).

Dakle, ekologija nije ‘ubila’ dobar osjećaj u vožnji, a usprkos svoj svojoj kompleksnosti u dostizanju norme Euro 6d-Temp, nije ni potrošnju. Potvrđuje to i testni prosjek od 5,5 litara koji u kombinaciji sa spremnikom od 41 litre jamči impresivnu autonomiju od 745 l. Razložimo li to po segmentima, vidjet ćemo da vožnja po otvorenoj cesti rezultira sličnim prosjekom, dok sportska neće značajnije prijeći granicu od sedam litara. No uključite li malo više predviđanja prometa te budete malo nježniji prema papučici gasa, Corsa će vas brzo nagraditi prosjekom ispod četiri litre dizela.

Straga skromnija ponuda prostora

Nažalost, četiri metra duga karoserija nije toliko izdašna po pitanju prostranosti kao što je motor po pitanju štedljivosti, i to posebno za putnike straga. Realno, tek će se oni visoki do 175 cm osjećati ugodno, još i više zbog usko krojenih vrata. Sprijeda je situacija mnogo bolja zbog niže pozicije sjedenja, ali da je pritom ne okarakteriziramo raskošnom. Istovjetno vrijedi i za podstavu sjedala. Uz lošiju preglednost prema nazad priču zaokružuje i prtljažnik ispod prosjeka klase s nepraktičnom stepenicom kada se obore stražnji nasloni. S druge strane, instrumenti su pak tipično opelovski čitljivi i lako pregledni, hvalimo kuru redukcije prevelikog broja gumbi, iako će se na djelomičnu digitalizaciju Opelovi veterani morati malo privikavati.

Testni model na cjeniku zaokružuje gotovo 160 tisuća kuna, no uz napomenu da je riječ o vrlo bogatoj opremi Elegance s brojnim dodatcima (paket za stil, zimski paket, paket kamera, digitalni audiosustav…). Kao i potrošnja, početna cijena može biti znatno primamljivija, dizelska Corsa sa solidnom opremom Edition tako starta već od 121.838 kuna.

Dizel je još uvijek živ u gradskoj klasi, a kako može biti ugodan (i povoljan) zahvaljujući izvanrednoj kombinaciji motora i mjenjača, pokazuje upravo nova Corsa. Manje oduševljavaju ograničena ponuda prostora, prosječan komfor te djelomice skromna izrada.