Vozili smo Opel Grandland X Hybrid4. Napokon hibrid, ali i pogon na sve kotače!

Obično hibridni i plug-in modeli uskaču u sredinu ponude modela, što nije slučaj kod Opel Grandlanda X kojem se model Hybrid4 nametnuo kao perjanica ponude sposobna za 235 km/h

Grandland X Hybrid4 puno je ime prvog Opela koji ne vozi isključivo uz pomoć motora s unutarnjim izgaranjem. Brojka 4 znači da ovaj plug-in hibrid ima pogon na sve kotače.

Na prednju osovinu snagu naravno isporučuje 1,6 litreni benzinski motor koji uz pomoć turbo punjača ostvaruje 180 ili 200 KS, ovisno o modelu. Slabija izvedba s prednjim pogonom i ukupnom snagom od 225 KS pojavit će se u drugom kvartalu ove godine.

Jedan benzinac, dva elektromotora

Mi smo obroncima Schwarzwalda imali prilike voziti top ponudu plug-in hibrida s pogonom na sve kotače. Stražnji pogon ‘glumi’ 83 kW snažan elektromotor dok je sprijeda uz ‘benzinca’ s 200 KS i dodatni elektromotor snage 81 kW.

Specifična ukupna snaga zaokružena je na 300 KS koje smo dobrano osjetili vozeći se dijelom i po njemačkom autobahnu, gdje naravno nema ograničenja brzine. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa vro će brzo prebaciti par stupnjeva niže kada snažno pritisnete papučicu akceleratora.

I tada Grandland zbilja snažno pojuri prema krajnjoj brzini od 235 km/h. S mjesta do 100 km/h ovaj će snažan SUV s tri motora stići za samo 6,1 s. Ove najsnažnije brojke postići ćete samo u Sport modeu.

Četiri programa vožnje

Uz taj postoji i 4WD, Hybrid i Electric način vožnje, ovaj potonji omogućuje do 59 km dosega u isključivo električnom pogonu. Tada maksimalna brzina iznosi 135 km/h.

Regeneracija baterije kapaciteta 13,2 kWh ostvaruje se kočenjem, a automatski mjenjač pruža i B položaj u kojem retarder snažnije koči vozilo kada god je moguće, štedi kočnice i puni bateriju. Ona neće, kako saznajemo od njemačkih inženjera, naštetiti ponudi prostora za putnike niti prtljažnom prostoru.

Punjenje traje od sedam do manje od dva sata, ovisno gdje i kako punite bateriju. Ako ćete koristiti običnu utučnicu u vlastitom kućanstvu onda ćete puniti preko noći (sedam sati), dok će na brzi punjač hibridni Grandland biti ukopčan samo jedan sat i 50 minuta.

Prednji pogon na proljeće

Preliminarna testiranja (WLTP/NEDC) pokazuju kako snažnija izvedba na 100 km traži samo 2,2 l benzina i pri tom u atmosferu ispušta 49 g/km CO2.
Grandland X Hybrid4 već je osvanuo u cjenicima domaćih internet stranica, pa se tako cijena od 310.977 kn komunicira za slabiji model s prednjim pogonom i Enjoy razinom opreme.

Ovisno o snazi punjača koji se koristi punjenje baterije kapaciteta 13,2 kWh trajati će od 1h i 50min do 7h i 10 min

No ta će izvedba kod nas stići u drugom kvartalu tekuće godine. Snažniji model s pogonom na sve kotače i izdašnijim Innovation paketom opreme u našim će se salonima naći već u ovom kvartalu po početnoj cijeni od 359.116 kn.