Test BMW M2 Coupe

Iako je odavno poznato da parni brojevi označavaju kupe-izvedbe, BMW se u modelskoj oznaci M2 nije želio odreći dodatka - coupe. Bit će da bi netko mogao pomisliti da je riječ o seriji 2 Gran Tourer sa 370 KS! Šalu na stranu, M2 je ozbiljan sportaš koji zaslužuje naklon - do poda

Bilo je to prvo sunčano i toplo jutro na Hungaroringu u tjednu ispunjenom kišom i prohladnim vremenom. Dakako, BMW M2 bismo doživjeli i da vani ‘padaju sjekire’, no lijepo je kada su uvjeti na trkalištu idealni. A toga su dana uistinu i bili, jer temperatura od 24 stupnja na novom asfaltu mađarske F1-staze je kao ‘iz priručnika’. Zašto ovo toliko napominjemo? Jer u slučaju pomanjkanja trakcije, što se učestalo zna spočitavati ovoj marci, nitko neće moći tražiti raznorazna jeftina i providna opravdanja.
No, da bismo uopće došli do razgovora o trakciji, valja najprije startati M2 u ovoj predivnoj ‘long beach plavoj’ boji. Izgleda nabijeno, moćno, atletski – kao stvoren za žestok sprint od zavoja do zavoja. Na nedavno održanom Zagreb Auto Showu bio je pravi mamac za poglede, nesumnjivo jedan od automobila koji su pobuđivali najveći interes posjetitelja.
Pritiskom na start-prekidač budi se turbošestak čiji su cilindri složeni u jednu liniju. Prodorno grgljanje razbudit će i posljednju uspavanu dušu za trokrakim upravljačem, a akustični efekt pojačava, odnosno smanjuje posebna klapna u ispuhu. Inženjeri ponosno napominju da zvuk agregata nije umjetno sintetiziran kao na nekim konkurentima. Zanimljivo, istu rečenicu u posljednje vrijeme papagajski ponavljaju svi koji su na nekoj drugoj (čitaj – konkurentskoj) prezentaciji prozivani. Kada već spominjemo konkurenciju, BMW M2 na nišan uzima Audi RS3 i Mercedes A 45 AMG, ali i svježi Ford Focus RS. Ipak, M2 je u toj mjeri poseban jer kao jedini iz ove ekipe vozaču nudi stražnji pogon.
Isto tako nudi i sedmobrzinski mjenjač s dvostrukom spojkom uz doplatu od 25.092 kune, na kojem biramo mod D. Prve četiri brzine su postavljene kraće no na ručnoj šestbrzinskoj izvedbi, peti je pak stupanj na oba mjenjača direktan, šesti je na automatiku duže postavljen, dok sedmi snižava okretaje te štedi gorivo.
Bilo da se radi o automatskim izmjenama (mod sport plus) ili ručnom ‘pedaliranju’, izmjene brzina su fluidne, brze i precizne, a u modu comfort M2 se pri spuštanju brzina glasa čak i dodavanjem međugasa.

Glavni urednik časopisa Auto motor i sport za volanom na stazi, iskustvo za pamćenje i referentna mjera

Na magistrali premotiviran
Između vožnje na stazi, imali smo prilike provozati M2 i po mađarskim autocestama, te koji puta zalutati i u središte Budimpešte. Generalno, ako podlegnete groznici ispaljivanja na semaforima, uvidjet ćete vrlo brzo da M2 djeluje premotiviranim. Unatoč tome, njegovo sportsko podvozje (nema adoptivni ovjes) dobro izlazi na kraj s poprečnim neravninama, vozač u sjedalu poskakuje u vrlo prihvatljivoj mjeri. Inače, obje osovine preuzete su s M3/M4, a prednje aluminijske opružne noge (dvostruki zglob) prenose izniman osjećaj čvrstoće. Stražnji je pak nosač osovine montiran direktno na karoseriju, bez gumenih podložaka. Krajnji je cilj inženjera bio povećati čvrstoću karoserije, jer ona je ključna za preciznost vožnje.
No, osim preciznosti u fokusu je bila i snaga, a ona je u odnosu na M 235i (326 KS, 450 Nm) povećana 44 KS. U trenu kada twinscroll-punjač (dva kanala za strujanje zbog smanjenja podtlaka ispušnih plinova i boljeg odaziva na gas) uđe u overboost, motor isporučuje 50 Nm više. Isto tako, konstruktori su rednom šestcilindriku podarili glavne ležajeve radilice i klipove s pogona M3/M4. Testni je automobil bio opremljen posebnim paketom pod kodnom oznakom 07ME, što nije ništa drugo no ‘M Driver’s Pack’. To ujedno znači da je uklonjena blokada na 250 km/h, te da je ovaj M2 brži 20 km/h. No, M2 nije automobil koji bi trebao fascinirati najvišom brzinom, već zabavom i užitkom u vožnji, što dokazuje na tehnički vrlo zahtjevnom Hungaroringu.
Nakon startno-ciljne ravnine dolazi vrlo oštar desni zavoj koji testira postojanost i snagu kočnica, ali i grip na prednjim i stražnjim kotačima. Prednje gume u širini 235 su se u tom dijelu staze doslovce urezale u asfalt, a elektronski regulirani mehanički M-diferencijal unaprijed kalkurira količinu prenosivog okretnog momenta. Stražnje gume 265 stoga obiluju gripom te katapultiraju M2 kroz kratki ravni dio do sljedećeg zavoja.

Prepuštanje hedonizmu
Naravno, vozač ne mora podilaziti praćenju idealne linije, već se može prepustiti hedonizmu i zavoje prolaziti u driftu. Zahvaljujući preciznom i izravnom upravljačkom sklopu koji obiluje povratnim informacijama, dovoljno je oštro ući u zavoj, zabiti papučicu gasa u pod i – hopla, M2 je na boku! Snaga motora ne samo da dopušta klizanje stražnjeg kraja, već vam omogućuje da M2 u toj poziciji i dalje držite pod kontrolom. Sve funkcionira vrlo lako, kao da pijete vodu, no ujedno stvara i ovisnost. A ovisnost je uvijek pretjerivanje, zar ne?!

4,5 sekundi potrebno je za sprint od nule do 100 km/h. M2 je 0,4 sekunde brži od M235i. Ili jednako brz poput Ferrarija 360 Modene ili starog M3 (E90)

Stoga ESP treba ostati na postavci sport, jer tada koči kasno ali rigidno. M2 će podržati i samouvjerene koji misle da mogu i bez ESP-a, jer se jednostavno radi o automobilu koji dopušta – sve! No, njegova je čarolija u tome da mu ne treba trkalište, deaktivirani ESP ili pak suludo brz tempo vožnje da biste ga doživjeli kao sportski automobil. M2 je iskren, slavi svaki prolazak zavoja, veseli se svakom tiskanju papučice gasa te zavodljivo maše stražnjim krajem, čak i tijekom najmanje provokacije. Njegovoj erupciji snage nema kraja, motor se živahno vrti čak i nakon što prijeđe granicu od 7000 o/min, sve dok limitator ne prekine orgijanje kazaljke okretomjera.
Što vrijedi još spomenuti? Ah da, BMW M2 baš kao i sve izvedbe serije 2 coupe nudi dovoljno prostora u kabini, izvrsno opsluživanje, korektnu završnu obradu i materijale u unutrašnjosti kao i sustave asistencije na visini zadatka. Prosječna potrošnja mu je iznenađujuće niskih 10,7 l/100 km, a cijena starta od 586.133 kune. Infotainment? Na njega zaista nećemo trošiti riječi, bila bi to uvreda za ovaj automobil.
Na međunarodnoj prezentaciji u Budimpešti, ekipa iz BMW-a nam je šapnula da je prodaja M2 krenula iznimno dobro, te da neki vlasnici moraju čekati sve do 2018. da im se isporuči automobil. Možemo im samo poručiti – čekanje će im se isplatiti, jer M2 je zaista poseban. BMW uz koji svakako pristaje već pomalo zaboravljen slogan – užitak u vožnji.

Kako bi osovine s M3/M4 pristajale na karoseriju dvojke, M2 je širi sprijeda 5,5, a straga čak osam cm
69,3 km/h S isključenim ESP-om, M2 je kroz slalom prolazio samo 0,6 km/h sporije od 911 Carrere S
Sportska sjedala s odličnim bočnim držanjem i puristički nastrojen kokpit. Ručica mjenjača: pritisak = brzine dolje, povlačenje = brzine gore